S láskou Vincent

76%

Komentáře a recenze 24

9
Jedním slovem - NÁDHERA. Od prvního záběru jsem si snímek zamiloval. Úžasná výtvarná stránka, která nemá konkurenci a to hlavně díky úžasným malbám Van Gogha jenž jsou stěžejním bodem celého filmu. Na první pohled by se mohlo zdát, že zde vítězi forma nad obsahem, ale to rozhodně není pravda. Příběh je animaci rovnocenným soupeřem. Originální každou vteřinu. Umělecké dílo, které přesahuje hranici filmu. Naprosto dokonalé.
28 449 bodů
10
Svým způsobem malý detektivní příběh s prvky poetiky o posledních chvílích života malíře Vincenta van Gogha, filmově vyobrazeném v olejové malbě a to přesně ve stylu jeho obrazů. A je to takřka až neuvěřitelná podívaná. Něco takového jsme mohli nejednou vidět už dříve. Třeba u snímku z roku 2001 'Sním či bdím?’ nebo z roku 2006 'Temný obraz’. Z černobílých filmů například 'Renesance' (2006) nebo český 'Alois Nebel' (2011). Po technické stránce nemálo náročná práce. Klasicky se nejdříve natočili scény s herci a pak se každé filmové okénko poctivě přemalovalo. A výsledek je přímo fantastický. Příběh svým obsahem a poetikou je pro popkornové diváky spíše nudnou záležitostí. Pro záhadology však žánrově přínosným počinem. Jak vlastně Vincent van Gogh opravdu zemřel? Mnohé okolností poukazující na sebevraždu, mnohé spíše na vraždu. A co ho vlastně v posledních dnech života provázelo? Děj tak má svým způsobem konspirační charakter v několika výpovědích a poznatků. A vlastně je už jen na divákovi, aby našel ty správné odpovědi. A k tomu tu jsou vyslovené různé hypotézy, teorie a zážitky. O nějakou dramatizaci se vlivem použití poetiky nejedná. Naopak je snaha o umělecké filmové dílo vzdávající hold. A film je to hlavně po technické stránce prostě skvělý.
22 290 bodů
8
Kdyby to byl hraný film se stejným scénářem, stejnými pozicemi kamery, stejným střihem (až na některé nemožné přechody, které by očividně stejné nebyly), šlo by o fádní zážitek. Ale ten film takový není a ta jedna věc navíc, ta vizuální podoba, tomu dodává dost energie. Rozhodně si šlo s možnostmi animace víc hrát, rozhodně šlo být míň jednotvárný a hravější i koncepčnější (koncept toho filmu vlastně nedává moc smysl a při přemýšlení, proč by příběh mladíka pátrajícího po důvodech smrti Van Gogha měl být natolik odevzdán jeho malířskému stylu, o němž v žádném slova smyslu nepadne ani slovo a s dějem filmu nesouvisí, jsem se nedobral uspokojivé odpovědi - zkrátka neexistuje důvod téhle optiky v tomhle vyprávění) - ale i když to je celkem jednoduchý gimmick, neubránil jsem se mu.
6
Ta forma je parádní, navíc jsem si ten film šetřil až po přečtení knížky od Irvinga Stonea..ale přesto prostě mírné zklamání, že jde jen o slabou detektivku, která na konci stejně tak nějak vyšumí do ztracena.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
10
"Dve srdcia jedna myseľ" Všetky filmy sa môžu ísť oproti tomuto umeleckému dielu zahrabať! Tak krásny film som ešte nevidel. Príbeh je skvelý ,originálny ,dojemný a zároveň sa o živote Vincenta Van Gogha dozviete o niečo viac. Vo filme sa zobrazujú Vincentove obrazy ,ktoré sú skvelo zakomponované do deja a príjemne prekreslené. Film si ,ale naplno neužijú kritici surealizmu (,čo u mňa načisto nehrozí). Tomuto filmu sa podarilo na 100% úplne všetko a tvorcom držím palce do budúcna.
Mikik4444
3 921 bodů
10