75%

Komentáře a recenze 28

rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
6.5
The Founder není primárně o zrodu společnosti McDonald, jak by se z názvu i popisku samotného mohlo zdát. Zrod firmy je zde prezentován jen jako jakýsi medailonek z vyprávění bratrů McDonaldových. Snímek totiž pojednává o muži jménem Ray Kroc, který vycítil příležitost k masivnímu zisku a držel se jí i přes hromady mrtvol a zničených přátelství. Film je v této rovině až příliš předvídatelný, přičemž nenabízí ani žádný "wow" moment, který by snímku přidal na atraktivitě a nějak ho odlišil od zbytku životopisných filmů. Takže ve výsledku dostaneme jenom průměrný film s fenomenálním Michaelem Keatonem o muži, který díky intrikám a nulovému svědomí přivedl řetězec McDonald i na ta nejodlehlejší místa naší planety.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
10
Fascinující pohled do života muže, který vytvořil prodejní síť zapsanou v knize rekordů. Mnoho témat k zamyšlení. Třeba o tom, že když chcete něco dělat, měli byste to dělat pořádně. V naší zemi velmi aktuální. Mnoho otázek k diskusi. Kdo je bídák a proč? A je tu vůbec někdo bídák? Já jsem byl nadmíru spokojen a jistě to nebylo naposledy, co jsem film viděl.
HappyPiere
HappyPiere
2 773 bodů
8
Mám rád tyhle příběhy. Oproti the social network tady mistr Kroc není za takového padoucha, ale stejně se mu nedá moc dobře fandit. Ale ruku na srdce (při tom, že vám stačí informace poskytnuté z filmu), bratři McDonaldové díky němu ze značky vytěžili, co se finanční stránky týče, asi maximum, které by sami nikdy nezvládli. A co si budeme Keaton je Keaton, takže mrkněte na příběh okolo největšího (spoiler!!!)realitního(/spoiler!!!) hráče na světě.
aquiver
aquiver
2 108 bodů
7
Příjemně staromilsky natočený biografický snímek, ve kterém podává skvělý výkon zejména Michael Keaton, který je dosazen do role chladného a vypočítavého podnikatele, kterému s rozjezdem podnikatelského franšízového úspěchu roste ego a chamtivost. Studiový film, zobrazující zajímavý zrod nejznámějšího fast foodu, pracovní a podnikatelský morální aspekt, a také reklamu na nezdravé stravování...
Arnarmo
Arnarmo
1 720 bodů
8
Zakladatele beru jako informativní film, který nám sice neukázal nic nového, ale díky němu jsme se dokázali přenést do dob minulých a do "slavných" začátků slavného McDonalds. Michael Keaton svého Kroce skvěle zahrál a přímo se pro tu roli narodil. Jeho intriky a odhodlání jsou neuvěřitelné. Kdo ví, zda to tak skutečně bylo, ale bylo to zajímavé sledovat. I když film na emoce moc netlačí, bylo mi ke konci vlastně bratrů McDonaldových líto. (A hlavně nezapomenout na okurku! :) )
tindersticks
tindersticks
783 bodů
7
Vlastne docela smutný film o ne zrovna sympatickém dravci, který sice přinesl hamburger od Maca celému světu, ale choval se přitom docela svinsky. Kdo má rád Maca, měl by se dívat jen první třetinu :)
N333meziiiz
N333meziiiz
662 bodů
8
Líbí se mi, jak je poměrně dobře napsaný pan Kroc, který je pro některé lidi "záporák", ale pro lidi, co ho osobně neznají, docela frajer. Dalo by se říct, že díky němu tu není Mekáč. Ale zpět k věci, je úžasné, jak se za jeden film Kroc postupně mění. Ze začátku to byl neúspěšný podnikatel a postupně se dostává na vrchol, kde se považuje za vynálezce Mekáče. Ještě k tomu přeberu obchodnímu partnerovi slečnu, a aby toho nebylo málo, sám si z bratrů McDonaldu udělá srandu, když bratři McDonaldovi požadují procenta z firmy. Kroc jako "největší frajer" je ukeca, aby si podali ruce.