ak vidno, Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti nelze označit za ohňostroj originality, nicméně ve své kategorii patří k těm lepším, chytřejším, napínavějším a zejména hravějším.
Komentáře a recenze 73
Výsledek není tak strašný, jako byly Temné stíny, ale kdybych nic nevěděl o tvůrcích, říkal bych si pravděpodobně po skončení Sirotčince něco jako "Proč tohle nenechali radši režírovat Tima Burtona, místo toho jeho neschopného imitátora? Ten by s tím slabým scénářem dokázal aspoň něco vizuálního udělat!"
Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej je celkovo veľmi príjemným prekvapením a naozaj sviežim a zábavným dobrodružstvom plným fantázie. No znova opakujem – vonkoncom to neznamená, že musí nutne sadnúť i najskalnejším Burtonovcom, A jeho kritikom už vôbec nie. Tí ostatní by však mohli byť spokojní, v rámci svojho žánru ide o tohtoročnú špičku.
Tim Burton v mnoha momentech dává najevo, že nenosí růžové brýle a že měl vždy smysl pro bizarní a divné věci, které korunují i půvab Sirotčince slečny Peregrinové. Dílo tak má mnoho chutí, některé jsou děsivé, některé okouzlující. Dohromady zkrátka výjimečně podivné.
Pokiaľ ešte váhate, prečo ísť do kina na nový Burtonov film, tu je niekoľko „preto“: Burtonovi sa ako obvykle podarilo výborne skĺbiť hudbu s obrazom. Príbeh vás vtiahne do kúzelného sveta zvláštností, trochu strašidelných bizarností.
Burton sa hrá s mnohými elementmi, v bohatom celku sa pri prvom videní teoreticky občas stratíte. Neustále odpovedanie na otázky vám mnoho uľahčí; najlepšie to vystihne kúzelne zostrihaný epilóg: ukazuje, že v tomto svete nie je nič nemožné, hranice času a miesta sa strhávajú, ale STOP... netreba vedieť všetko, aby ste ostali očarení.
Za povedenost filmu rozhodně vděčí hlavně knižní předloze, která mu do karet velmi nahrála, ale co se "pouze" adaptování týče, tak to s pomocí scenáristky Jane Goldman zvládl bravurně.
U Sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti si potenciální fanoušek musí dát pozor na přehnaná očekávání. Snadno může přijít zklamání. Děj je v první polovině trošku táhlý, člověka, který četl knižní předlohu, snadno rozladí řada odlišností, někomu můžou části filmu připadat hloupé.