Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

72%

Komentáře a recenze 51

7
Tim Burton už pro mne není stoprocentní zárukou kvality jako tomu bývalo ještě pár let zpět. Snad i proto jsem k tomuto snímku přistupoval dosti skepticky. Po shlédnutí jsem spokojený tak na půl. Vizuální stránka jaká je Burtonovi vlastní se nikam nevytratila a i zde je okouzlující. Jenže kromě té vizuální stránky snímek už moc nenabízí. Což bude nejspíše problém scénáře,který vlastně neví zda chce být rodinným filmem,hororem,nebo dobrodružnou fantasy. Na jedno shlédnutí mi tento Sirotčinec postačil,ale dávno je pryč kvalita Burtonových minulých filmů.
Psisko59
Psisko59
32 827 bodů
9
Jak Sirotčinec dokazuje, žánr fantasy a horor může být klidně také rodinnou komedií - na to je Burton specialista a tady to také dokazuje. Bez strašidelnosti a postav, které se svému okolí z různých důvodů vymykají (neobvyklé dovednosti, vykořeněnost z časoprostoru - zde uvíznutí v časové smyčce), by to koneckonců ani nebyl film od něj. Stojí za to seznámit se s literární předlohou (Ransom Riggs), kterou ovšem Burton ztvárnil velice volně. Srovnání s Carrollovou Alenkou se nabízí, Sirotčinec je ovšem mnohem méně něžně romantický. Kdo se rád bojí, bude nadšen z krásných nápadů.
29 851 bodů
6.5
Na Tima Burtona opravdu slabota a takový čajíček k nedělnímu čaji o páté. Celkem slušný nápad, ale rozporuplné zpracování. Chvílemi horor, chvíli zase rodinný film, kde chybí už jen pejsek vracející se také ve smyčce. Vizuálně dobré, celkový dojem.. ucházející, ale nic vyjímečného.
28 422 bodů
9
Snímky Tima Burtona už mnohokrát svojí vizuální stránkou a strukturou příběhů předčila očekávání a to platí i pro tentokrát. Svět fantazie opět v plné parádě, čemuž dopomohlo hlavně CGI. Filmová adaptace knihy spisovatele Ransoma Riggse je v podstatě podobný známému románu ´Alenka v říši divů´, jen v poněkud odlišném podání. Alenka byla určena pro dívky, tento je spíše pro chlapce. Příběh je temnější s přesahem až do hororu. Ve své podstatě tedy daleko více strašidelnější, než bývalo u Tima obvyklé. Místy se některé herecké projevy sice zdají poněkud prkenné, ale těžko říci, jestli v tom nebyl úmysl. I tak se jedná o osvěžující fantasy, jaké lze v poslední době shlédnout.
4
Úmornost tohohle filmu je až nepochopitelná. Nesympatické a sotva definované postavy chodí špatně vysvětleným světem a dělají věci, které jako by nudily i je. Dvě hodiny každopádně nikdy netrvaly déle.
8
Tak trochu se to ve mě pere mezi 3-4, ale nakonec jdu nahoru. Hlavně proto, že knížka mě zas až tak neoslnila, narozdíl teda od filmu, kdy hlavně závěr byl o level výš než právě ta knižní předloha. Hodně dělá taky to obsazení. Eva se do těhle podivin hodí vždycky a SLJ si to asi šíleně užíval. Za mě spokojenost, rozhodně se nebráním dalším dílům, pokud budou..
8
Tim Burton se zjevně čím dál tím více přiblížil evropskému stylu vyprávění a rezignoval na americká předměstí. Do hlavní role obsadil svou múzu Evu Green, kterou mám moc rád a natočil velice zajímavou bizarnost, která může místy připomínat už několikrát viděné, ale i zde se najdou geniální výstřednosti Burtonovy excentrické mysli. Pobavilo.
6.5
Námět zajímavý, nicméně Burton tentokráte příliš neodhadl, jaké věkové kategorii chce výsledný produkt věnovat. Některé záběry by dvanáctiletí rozdýchávali se zvýšenou námahou, většina vyprávění ale působí jako civilnější verze přeplácané Alenky. Prvním dvěma třetinám se nedá upřít magická atmosféra a láskyplný řemeslný kumšt, závěr upadá do tisíckrát ohrané sterilní fáze, kde je vše dopředu čitelné a ve vztahu k osudům postav tedy nezajímavé. Eva Green tu dostala trestuhodně krátký štěk a Jackson je coby záporák veskrze hodně srandovní (což je také důsledek zbytečné snahy o moderní zpřístupnění). Největší dojem tak zanechá kromě tradičně krásného vizuálu okatá Ella Purnell, tu holčinu se v budoucnu určitě vyplatí sledovat...
8
Filmy Tima Burtona vždy sází na tři věci: Podivné postavy, podivný vizuál a podivný příběh. A přesně v těchto věcech se jeví i Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Dočkáme se i podivných postav, i podivného vizuálu i podivného příběhu. Tim Burton je pořád ten stejný šílený režisér který býval a po slabé chvilce u Big Eyes se vrátil k látce která mu jde. Pro člověka který je namlsaný z Harryho Pottera to nic velkého nebude. Pokud ale pro někoho je Sirotčinec první fantasy musí to pro něj být zážitek jako když jsem ve 3 letech viděl poprvé prvního Harryho Pottera. Sirotčinec je především fajn zábava s temnými okamžiky (hlavní záporáci jedí oči podivných dětí!) tak jak jsme u Burtona zvyklí. Obsazení je fajn (Eva Green super, Asa Butterfield fajn, Judi Dench je brutálně nevyužita a Samuel L. Jackson si svého padoucha Barona užívá) a Burton je po průšvihu Big Eyes zpátky na špičce. Tak ať mu to vydrží.
8
Krásně roztomilé a temné. Vizuálně přijatelné a přechod do "pohádkového" světa plynulý. Povedený film, místy i napínavý.