79%

Komentáře a recenze 64

Matli
Matli
8 300 bodů
8
že by to byla nějaká pecka, to se říct nedá, ale Steven je prostě Steven a je to znát. Není to ani zbytečně utahaný na to že je to soudní případ a má to i slušnej spád. Mark Rylance si oscara zaslouží (když to porovnám s ostatníma nominovanýma) a hudba je hodně dobrá, Tomáš Novák se sakra snažil a zadařilo se. Určitě je to film, který je potřeba vidět, ale jen jednou za život :-) 70%
Pas
Pas
6 225 bodů
6
Je to pěkně natočené, má to vcelku povedenou hudbu a scénář, ze kterého jsou znát jeho autoři. U nich je možná škoda, že se nechopili i režie... "Pomohlo by to?" Myslím, že ano. Jinak je totiž Most špiónů vcelku průměrným filmem, na který si druhý den sotva vzpomenete. Určitě to není nudný film, i přes svou délku baví, výprava je taktéž povedená, ale nějaké napětí, jako tu píší někteří, jsem tedy nepociťoval a to ani při finále. Celková atmosféra taktéž značně pokulhává, navíc jsem se musel smát i tam, kde to tvůrci pravděpodobně neměli v plánu. Herci jsou samozřejmě výborní, nejvíce se mi líbil Mark Rylance, ale v pozadí nezůstává ani Tom Hanks. O finále jsem se již lehce zmínil, více psát nemusím. Kdyby přišly titulky hned po něm, tedy scéně na mostě, bylo by to přeci jen lepší. Zbytek už byl zcela zbytečný, sladký... ale samozřejmě, Hollywood. 60%
limeta
limeta
5 179 bodů
10
Kvalitní kousek s Tomem Hanksem, kdy Steven Spielberg téma zpracoval na výbornou. Drama, historický, thriller, životopisný - naplněno do puntíku a namícháno v tom nejlepším poměru. Snad jen scéna v závěru filmu, kdy Donovan se z vlaku dívá na postavy svobodně překonávající zdi je až moc schematická, ale jinak super biják.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
6
Scénář: Matt Charman Ethan Coen Joel Coen, tohle slibovalo hodně, dokonce bych si dal tu režjii raději od Coenů, ale Spielberg je taky slibné lákadlo, i když nemá úplně svůj styl a režíruje všechno, co vypadá slibně, potencionálně. Nevím, kde se stala chyba, jestli už ve scénáři, nebo režii, ale nakonec po očekávání přišlo zklamání. Byli jsme na tom společně ve třech. Jeden usnul, druhý řekl, že OK bez nadšení a já říkám průměr, profesionálně natočený průměr. Takže těch pár procent nad průměrem je za Toma Hanske a Marka Rylanceho v proamerickém bijáku. Co tam dělá v koprodukci Indie, to netuším, ale proč ne.
  • kamera, výprava
  • Mark Rylance a Tom Hanks (už klasický)
  • popisný scénář, který nemá spád, zbytečné scény
  • žádná postava není prokreslená a všechno jsou to epizody
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
8
Poctivě vystavěný hollywoodský a de facto rodinný film vedený cílevědomou Speilbergovou taktovkou. Dějová linie obsahuje spoustu událostí, z kterých se vzhledem k omezenému prostoru dozvídáme jen to podstatné a v příjemně svižném tempu. Poté kvalitní první polovina rozvolní a nastoupí trocha Spielbergovské naivity a předvídatelnosti. Katarze v poslední minutě je překvapivě silná.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Důležitý film o tom, jak je nutné se v době všeobecně vypjatých vášní, obav a hysterie nezpronevěřit sám sobě. Navíc je brilantně zrežírovaný, Spielberg přesně ví, jak vzbudit ty správné emoce, a přitom nestavět technickou stránku na odiv. Pokud jsem si dobře všiml, v západoberlínských kinech hráli Kubrickova Spartaka a Wilderovo Raz, dva, tři, pobavila i (meta)narážka, kdy rozčilený policista vykládá Hanksově postavě, že byl "ve třetí vlně výsadku na pláži Omaha".
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8
Film o vynálezci politických výměn díky kterému nepřišly o život tisíce lidí. Vše velmi realistické a uvěřitelné, technicky dokonale zpracované. Příběh prostinký, což bylo díky neúměrně nafouklé stopáži velmi na škodu. Posledních 20 minut je opravdu nesnesitelných. Možná je to tím, že jsem vyrůstal za zdí, ale pro mě prostě ve filmu nebylo nic nového. Američan jistě uroní intelektuální slzičku, ale našinec řekne jenom: Hm, a co jako?
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8.5
Steven Spielberg prezentuje velmi kvalitní řemeslo se všemi ctnostmi staré školy s výrazným důrazem na étos stavu. Špióni co nezradí stát, v jehož prospěch pracují, byť je to i nepřítel. Advokát sloužící v zájmu klienta, a nikoliv kšeftu, což je výrazný rozdíl oproti oblíbeným dryáčnicím metodám, kdy obhajoba kontroverzního klienta slouží jen k posílení vlastní popularity. Donovan nedělá nic jiného, než respektuje hodnoty demokratického systému. I sovětský špión má právo na spravedlivý proces. Donovan si stojí za svým, ať ho probodává pohled dav v metru, anebo šéf CIA. Nakonec dosáhne svého, jen proto, že nebyl ochotný cuknout.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Spielberg je prostě režisérský bůh a je to cítit z každého záběru. Nelze to nazvat jinak než že z většiny scén na diváka prostě hledí dokonalost. To samé platí i pro standardně skvělý výkon Toma Hankse. Jeho filmy jsou na mě ale poslední dobou až moc rozvláčné a konverzační a zasloužily by si větší dávku dramatičnosti. Občas jsem se tak neubránil ztrátě pozornosti. Ale jinak je Most špiónů pro mě po delší době zase kvalitní zásek u Spielberga a kéž to je po posledních snímcích čerstvý vítr...
65David21
65David21
1 906 bodů
9
Spielbergovské válečné drama podle skutečné události s vynikajícím Tomem Hanksem. Po celou dobu jsem se bavil, snímek mě nenudil. Steven ví, jak na mě.. už znovu. Řemeslně určitě skvělé. Příběhově silné, ačkoliv určité pasáže by mohly být lepší. Já rozhodně nehodlám následovat v trendu ostatních hodnotících zde a snižovat hodnocení novým Spielbergovým počinům jenom proto, že se od něj čeká víc. Velká spokojenost, úžasné výkony dvou hlavních postav hraných Tomem Hanksem a Markem Rylancem. 90%