77%

Komentáře a recenze 63

evismaior
evismaior
4 254 bodů
8.5
Nádherné kulisy velehor a příběh, ze kterého mrazí ještě víc než ze všeho toho sněhu a ledu. Počátky éry, kdy výstupy na Everest přestaly patřit jen profesionálním horolezcům, ale začaly se na ně specializovat i agentury, které dokázaly za tučný obnos a s pomocí šerpů a lahví s kyslíkem dostat nahoru každého, kdo byl dostatečně fyzicky zdatný a schopný poprat se vysokohorskou nemocí. Pokud tedy byly dobré podmínky, pěkné počasí, správně upevněné žebříky a natažená lana a na úzkých jednosměrných úsecích se nevytvořila fronta. Líbila se mi role Keiry Knightley jako těhotné manželky majitelů jedné za agentur, Jakea Gyllenhaala jako poněkud osobitého majitele konkurenční agentury nebo třeba Joshe Brolina jako muže, který při výstupu začal mít problémy s očima a nakonec unikl smrti doslova zázrakem.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Pokud přijmete ten fakt, že je to podle skutečných událostí, tak si to užijete emočně docela dobře, protože to má svým způsobem popisný způsob vyprávění. Nic nevyčnívá, ale ani nic nevadí. Je to takové střízlivé, ne příliš filmařsky dramatické. Vynikající triky, prostředí ( bouře, záběry na masivy). Doporučuji velké plátno, dobrý zvuk a ani 3D nevadilo.
  • dá se všemu uvěřit, že to tak bylo, včetně neviditelných "triků"
  • dokumentární rovina, paradoxně podobně jako u filmu Marťan:), ale tady to tak bylo skutečně
  • první část filmu, pomalé tempo, expozice mohla být jasnější, přehlednější
  • někdy jsem nevěděl, v těch kombinézách a brýlích, kdo je kdo, ale to byl těžký úkol, jak na to
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
5.5
Tak jsme zdolali Everest, ale zabrat nám to opravdu nedalo. Celý film je totiž kompletně točen ve studiu a krajina okolo je pouze na laciném zeleném plátně, které se snad nikdo ani nesnažil zamaskovat. Polystyrénové kameny a skály na důvěryhodnosti taky moc nepřidají a už vůbec ne sníh, který vypadal jako by byl nastříhám z bílých čtvrtek dětmi z hollywoodské mateřské školky. Herci se sice moc snaží a tváří se, že je všechno skutečné, ale věřit se jim to opravdu nedá. Neříkám, že je nutný natáčet přímo na Everestu, ale kdyby aspoň základní tábor postavili třeba na Sněžce, vypadalo by to líp! Úplně největší problém ale je absence hlavní postavy. Není tam nikdo, komu by se dalo fandit a když náhodou s někým konečně sympatizujete, tak dostane plicní edém a z polystyrénu sklouzne dolu. Prostě jsme po dlouhé době z kina odcházeli opravdu zklamáni
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8.5
Je to drsný, velmi realistický, pravdivý a uvěřitelný příběh dvou profíků, kteří zanevřeli na pravidla a způsobili tak smrt několika lidem včetně sebe samých. Začátek byl sqělý, hodně jsem to baštil a užíval si. Bohužel jen do chvíle, kdy pan vrchní poruší všechna základní pravidla a tím spustí soukolí katastrofy. A i když tempo filmu a jeho působivost nepolevuje, já už jen čekal, jak moc mě to ještě dokáže naštvat. A po pravdě řečeno vůbec nevím, jaká je pointa filmu, ale doufám, že zní: Citečky do mrtvé zóny nepatří.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
8
Už když slyším jméno tohoto filmu, tak se mě zmocňuje napětí a jakési očekávané utrpení, které je nevyhnutelné a číhá úplně všude. Realistické atmosféře přispívá neuvěřitelně dobré obsazení, krásná grafika a pasáže, při kterých mrznou i diváci. Nevídaně tragický film.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
7
Sice to nebylo tak myšleno, ale jedná se především o slušně natočený hraný dokument. Věrně se drží reality, byť jsou některé podrobnosti vynechány. Klasické schéma, kdy turista si zaplatí výlet a očekává slibované zážitky. Teoreticky je seznámen s nároky vysokohorské přírody, ale bytostně je přesvědčen, že jeho se možné problémy netýkají. Ostatně má k tomu důvod, do 10.5.1996 byly turistické expedice vcelku v pohodě. S výjimkou Daga Hansena žádná jiná postava neútočí na city. Divák se poučí o problémech a jeho emocionální stránka zůstane v klidu.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Na snímku nejvíc oceňuji skvěle vykreslený pocit souboje s majestátní horou, který mě donutil změnit mou představu, že když tam vylezl i Pavel Bém, tak to je asi nějaký velký kopec, na který vyleze každý s hamburgerem v ruce. Po tomto snímku mám pocit, že vím, jak vypadá Everest a co to znamená na něj lézt. Tenhle pocit jsem neměl ani u K2, kterou jinak považuji za velmi zdařilý příklad horolezeckého drama. Naopak bych vytkl fakt, že při množství postav ve snímku (a slavných hereckých jmen) není možné si v tak krátkém čase k některé z nich vytvořit vztah a trnout, jestli zrovna ona přežije. Snímek tak působí spíše dokumentárně, jak názorná ukázka toho, co se tam tehdy stalo, bez hlubších a propracovanějších emocí (snad jen Jason Clarke vs. Keira Knightley). Což ale ve výsledku nijak zvlášť nevadí, protože během sledování tohoto snímku je stejně nejpodstatnější ten nepříjemný pocit, že vám umrzají prsty na rukou...
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7.5
Proč ne...odpočinkové drama ...podle skutečných událostí...ale filmařsky průměrné,,,hercké výkony těžko posuzobat...je to snímek o emocích...to je vše. Vracet se k tomu nemusím...
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
8
Everest by se dal popsat slovem "úžasné". K tomuto dojmu, ovšem schází pár věcí. Samozřejmě, když vezmeme scénář, dělaný dle skutečných základů, tak ten je... no jak to říct... dobrý? Ano, trochu se nacházím v rozpacích, jelikož pár míst ve filmu je opravdu hluchých, kdy tempo solidně pokulhává. Jináč střih, kamera, efekt 3D... to vše se drží a nepouští!
waeslly
1 768 bodů
8
Celkem spokojenost. Akorát od té doby co do I-MAXU namontovali digitální promítačku můžou tam promítat vše. A kyž jdete na tenhle film sem a nemáte to přes celé plátno protože to neni v I-MAX technologii natočené to je podvod a budu si na to muset dávat pozor.