87%

Komentáře a recenze 76

65David21
65David21
1 906 bodů
10
Whiplash je velice divný, netypický a zároveň velmi zajímavý. Po zhlednutí jsem chvíli nevěděl, jak to mám zpracovat. Nechal jsem si to přes noc projít hlavou a najednou ve mně panuje obrovská spokojenost. Úžasné psychodrama, které by nemohlo být tak dobré bez skvěle zahraných rolí od Milese Tellera a J.K. Simmonse.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
9
Ač mi tato hudební stylizace tak blízká není, tak ten způsob vyprávění a vypiplaný scénář je opravdu BRAVO. Hranice mezi talentem, pílí a osudovým neúspěchem je často opravdu podmíněná a snímek nám dokonale vysvětluje to, jakým způsobem a kam až může posedlost genialitou a úspěchem zajít. Konkrétně vztah mentora s žákem může znít jako fajnové klišé. Ovšem ne pod záštitou režiséra Chazelle a už vůbec ne, když si do role učitele zvolí skvělého Simmonse, který oprávněně sklidil oscarovou odměnu. Hudebně podmanité, dějově překvapující momenty a vyeskalování v závěrečných minutách opravdu dechberoucí. A ty poslední pohledy mezi hlavními aktéry, no uděláte si názor sami.
Nevka
Nevka
1 503 bodů
9.5
Impozantní! Děj se odehrává pouze na několika málo místech, a je v podstatě složen jen ze zkoušek s BigBandem, vztahy mezi Fletcherem a hráči, a trochu i o životě hlavního protagonisty, čili Andrewa. I přesto se jedná o nadmíru rafinovanou hru. Na jedné straně velmi náročný dirigent a na druhé "kluk", co si jde za svým snem, a je ochoten pro jeho naplnění udělat všechno (nakonec na úkor hry na bicí dokonce zazdí i svůj soukromý život). Miles Teller a J.K. Simmons ve svých rolích excelovali tak, až z toho člověku běhal mráz po zádech. Jazzová hudba byla taky fajn a já jsem s filmem úplně spokojený. Poznámka: Nevím jak na něj reagují lidé, kteří s tímto stylem hudby nemají žádné zkušenosti, ale myslím, že by měl zaujmout i je.
rachy01
1 459 bodů
9.5
Kdybych někdy natočil hraný film, chtěl bych, aby vypadal právě takhle.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
10
Rytmický živel, precizní óda a extrémně senzační hudební film, který nemá absolutně žádnou konkurenci. Ne jenom vidět, ale hlavně slyšet skrze hudbu, co hlavní postava Andrew musí dát do svého nadání na bicí, kolik musí obětovat, či skutečně vytrpět až do krve, jen aby dosáhl svého snu. Miles Teller a J.K. Simmons ukazují to nejlepší, co v sobě mají a jejich vrstevnaté role odehrávají, jak opravdové jazzové legendy! Damien Chazelle je neuvěřitelný mistr a jsem nesmírně poctěn, že se o své dílo podělil. [100%]
Teresie
Teresie
1 187 bodů
10
DOKONALOST!
davsuch
davsuch
1 057 bodů
9.5
Musím říct, že tento film je jeden z nejzajímavějších filmů, co jsem kdy viděl. Už jen tím námětem staví laťku strašně vysoko. A tím že se snaží zobrazit něco, co je nehmatatelné ale přesto přítomné u mě získává obdiv. Je to film, který vám nedá spát, dokud ho nepochopíte. Přes všechny pozitivní zážitky je ale obtížnější sledovat o co vlastně jde.
  • velmi originální námět
  • jeden z málo filmů, který se snaží ztvárnit něco nehmatatelného, ale přesto přítomného
  • skvělý herecký výkon hlavních postav
  • napínavý děj až do samého konce
  • pěkná dynamika vyprávění - občas pomalý, občas rychlý
  • celou dobu filmu jsem si říkal proč je ten učitel takový ras a na konci filmu jsem to stejně moc nepochopil
  • těžký a intelektuálně náročný film
  • uvítal bych nějakou předmluvu či uvedení do prostředí před začátkem příběhu
brusvejn44
brusvejn44
1 005 bodů
10
Inspirujicí, tvrdé,nervy,motivační.....Nikdy to nezvdávej!
MnamBuchta
964 bodů
10
Tak napnutý nervy jsem fakt dlouho neměl. Asi nejlepší hudební film, co jsem kdy viděl. Všechny ty emoce a scény jsem prociťoval s herci a soucítil s nimi. Skvělé komorní drama s malým počtem postav a míst. J.K. Simmons mi tenhle film fakt prodal a měl jsem chuť mu dát opravdu velkou ránu pěstí, že by to už nerozchodil. Hlavní představitel Miles Teller tu odvádí také výborný výkon a posledních 5 minut jsem ani nedýchal jak to bylo nabité a plné hudební energie. Příběh kluka, který opravdu dřel a nechal a nenechal si srát na hlavu ale i přes to nad sebou nezlomil hůl. Fakt tleskám a už se těším až si to někdy dám znovu 9/10
filmovy.guru
filmovy.guru
903 bodů
10
Skvěle vykonstruovanej příběh o lidských hranicích a jejich překročení. Geniální obsazení, tažené J.K. Simmonsem, z kterýho jde neuvěřitelnej strach a respekt a i Miles Teller je bombovej. Hudební složka perfektní. Tohle prostě neomrzí.