Pod zemí

62%

Komentáře a recenze 19

Ombak_Penari
2 764 bodů
8.5
Já tomu ty čtyři dám, protože mě to prostě bavilo. Ale bavilo mě to především coby indianajonesovská či langdonovská hororová variace a k tomu fajnové klaustrofobické prostředí podzemní Paříže. Jinak je to ale klasicky hororově ploché a plné nelogičností a nedotažených motivů, nedořešených vodítek a událostí, ve kterých se míhá řada přízračných postav, které přímo řvou po vlastním odhalení a zakomponování do dějového vyústění, ale nakonec zůstávají zapomenuty a nevyužity. Od začátku se příběh jeví jako sled událostí, do kterého jsou hrdinové záměrně vmanipulováni, aniž by to při svém vlastním pátrání tušili, a dá se očekávat, že vše na sebe bude dokonale navazovat, všechny scény mají smysl a spojitost a nakonec dojde k velkému odhalení. Nic takového se ale v podstatě nestane a závěr je vlastně poněkud zklamáním a příběh ve výsledku jeví jako velmi plochý a nekompaktní. Jako horor to ve své podstatě ani moc nefunguje - jedna povedená lekačka a pár míst, kde se člověku zatají dech, jinak nic extra. Já na snímku oceňuji velmi chytlavý námět o pradávném tajemství v hlubinách země a kvalitní ponurou atmosféru. Byl jsem tedy vlastně celkem spokojený a hromadně jsem odpouštěl nedostatky.
virgoii
virgoii
1 458 bodů
0
Já myslel, že tam někde ještě vyskočí Jean Valjean a on se nato vykašlal!!!
Shluken
Shluken
1 453 bodů
6
Po shlédnutí traileru, jsem si usmyslel, že se na film musím podívat. Ovšem zklámání bylo pro mě to, že nejlepší a nejlekavější scény opět narvaly do 2 minutového traileru. Příběh docela zajímavý, lekavost minimální. Než horor mě to spíš přišlo jako pořádný psychothriller. Avšak nic velkolepého. Místy zajímavý děj, místy nesmysl. WTF pro mě bylo, když sestoupili do tajné místnosti a našli kámen mudrců. Odsud postupovali dále a hlouběji do podzemí, kdy ale cesta byla zrcadlovým odrazem cesty, kterou už prošli. A pak na dně katakomb, odkryjí poklop a vylezou na ulici? Dobře jsem nepochápal a byl překvapen. Film byl zajímavý, ale ne nikterak velkolepý...
Jiřík54
Jiřík54
1 452 bodů
8.5
Předem musím poznamenat, že jsem zapřísáhlým odpůrcem hororů neb tento žánr považuji za něco zcela podřadného a nesmyslného a také na rozdíl od miliónů příznivců hororů v noci dobře spím a nikdy jsem neměl noční můry. Po Očistě a druhém dílu Anarchii, které za horror nepovažuji, ale jako psychothriller fungují velice dobře, jsem se nechal k filmu Pod zemí doslova "ukecat", že určitě nebudu litovat. A nelitoval jsem. Byl jsem v mírném chvění od začátku až do konce a s lehkými křečemi žaludku jsem sledoval s napětím cestu několika mladých lidí, kteří se vydali do pařížských katakomb, aby našli kámen mudrců či dokonce ukrytý poklad. O tom, že jejich cesta byla noční můrou, při které ne všichni vydrželi až do konce a dostali se do míst, kam se běžný smrtelník nedostane, není vůbec pochyb. Sám bych toto martírium podstoupit nechtěl, zvlášť, když jejich cesta byla z větší části silně klaustrofobická. No naštěstí všechno dobře dopadlo a tak jsem si oddychl a řekl, že již více podobný film vidět nemusím. Přesto dávám vysoké hodnocení, protože se tvůrcům povedlo to, co je od tohoto žánru očekáváno. Díky.
ondy9
ondy9
1 452 bodů
10
Dost zajímavá podívaná ve směsi Indiana Jonese, Kamene mudrců a Blair Witch, kterou bych si nikdy nemyslel, že uvidím. Zajímavý, dobrodružný found footage s nepřetržitým drama 🗼 100% (recenze z 26.02.2023)
salisbury
salisbury
1 101 bodů
7.5
Musím říct, že od tohoto filmového kousku jsem nečekal nic dobrého, víceméně jsem čekal spíše vše špatné. Po zhlédnutí konstatuji, že jsem byl mile překvapen a věřím, že si film ještě někdy pustím, neb i přes všelijaké kritiky jsem si ho pořídil a teď jsem rád, že jsem tak učinil.
majhan
majhan
453 bodů
3
Tak nevím nevím, asi horor nechci. A nenechám se na něj ani ukecat.
Narcipes Freak
Narcipes Freak
308 bodů
10
Nadupaný found-footage dobrodružstvý s poutavym tématem a vynikajícím zasazením do kobek francouzskýho podzemí. Bát se asi moc nebudete, ale bavit se určitě budete. Teda pokud máte stejnej vkus jako já, jinak to nezaručuju. Každopadně to lepší co v tomhle hororovym subžánru najdete.