Alien: Isolation

86%

Zajímavosti 38

  • Pokud se v technické oblasti vrátíte zpět, budete moci vždy najít a vyzvednout Bolt Gun, přestože jste jej již získali.
  • V DLC Crew Expendable, když se nacházíte v místnosti naproti přechodové komoře, kde musíte uzavřít Vetřelce, je přímo před oknem monitor. Je na něm napsáno Sebastopol. Mělo by tam být napsáno Nostromo.
  • Roztavený otvor, kterým se Kane dostal do nákladového prostoru opuštěné lodi, se ve hře nachází za pilotním křeslem. Ve filmu se nacházel vlevo od křesla.
  • Přestože posádka Anesidory zřejmě prozkoumává přesně stejnou oblast nákladového prostoru jako Kane, není zde žádná stopa po otevřeném vejci, které by mělo zůstat z doby, kdy byl napaden.
  • Představitelka Amandy Ripleyové Kezia Burrows a hlas Samuelse Anthony Howell namluvili hlavní postavy také v Observation (2019), kde opět ztvárnili trosečníka z vesmíru a umělou inteligenci.
  • Příběh hry byl několikrát přepsán, což vedlo k tomu, že role řady postav, jako například doktora Kuhlmana, byly zredukovány na krátká vystoupení nebo vloženy do zvukových záznamů, které hráč může najít na několika mapách, a vystřižené scény byly zcela vyřazeny. Mezi největší změny patřil vystřižený prolog, kdy Amanda měla v příběhu najít letový záznamník lodi Nostromo a být tím, kdo s Marlowovou pomocí zničí Sevastopol. Samuels a Nina Taylorová byli v původní verzi příběhu také napsáni mnohem jinak, když se oba měli pokusit opustit Ripleyovou na stanici.
  • Když byl film poprvé představen jako "Alien: Year Zero", Amanda Ripleyová měla být android, který bude odhalen na konci hry.
  • Working Joe's jsou pravděpodobně pojmenováni podle představy "průměrného člověka" - člověka, který žije jednoduchý život a obecně se řídí společenskými standardy a normami. Pracující Joeové jsou všichni stejní a jejich úkolem je pracovat na podřadných nebo obtížných úkolech, které ostatní zaměstnanci nechtějí dělat nebo na které nemají čas.
  • Poslední herecká role Yapheta Kotta.
  • V této hře je jádro počítače označováno jako "Apollo". Zatímco v původním filmu Vetřelec se počítač jmenoval "Mother". Když Amanda vstoupí do jádra Apollo, konzole se rozsvítí zeleně blikajícím obrázkem, který je totožný s obrázkem, který bliká, když Ripleyová přistupuje k Matce v původním filmu Vetřelec.
  • Mac Madonald hrál ve filmu Vetřelci roli Ala Simpsona, vedoucího kolonie Hadle'ys Hope. Jeho role byla z konečného filmu vystřižena, ale jeho scény byly obnoveny pro speciální edici režisérů. Ve filmu "Alien: Isolation" se vrátil a namluvil hlas hlavního inženýra Portera, i když pouze ve zvukových záznamech.
  • Úspěchy a trofeje používají stejný design značek kolem Nostroma.
  • Občas se objeví plakát salonního zpěváka jménem Jean Mollo. Jedná se o odkaz na kostýmního výtvarníka Johna Molla.
  • Klávesnice, které jsou ve hře zobrazeny připojené k počítačovým terminálům, mají rozložení nejasných symbolů, nikoli písmen a číslic.
  • Hra obsahuje systém craftingu, který hráči umožňuje vytvářet zbraně a nástroje na obranu. Předměty pro crafting se objevují na náhodných místech, což hráče nutí při každém hraní prozkoumávat úroveň a hledat je, místo aby si pamatovali jejich umístění. Hráči se také setkají s počítači a dalšími zařízeními, které mohou hacknout, aby získali přístup k informacím nebo spustili akce ve hře, a to pomocí systému, který je podobný sledování videozáznamu.
  • Hra je věnována Simonu Francovi, který byl programátorem hry a který během vývoje hry zemřel.
  • V misi 14, kdy je nutné inicializovat sekvenci nouzového vyčištění na dvou terminálech, je použitá obrazovka stejná jako v sekvenci vylodění ve filmu Vetřelec (1979), a to až na přesná čísla, která se objeví. To, že byl tento záběr recyklován, může být vtip; Ridley Scott znovu použil záběr pro sekvenci startu spinneru ve filmu Blade Runner (1982).
  • Ačkoli je během třetí mise, kdy se Vetřelec poprvé objeví, řádně naskriptovaná scéna, je možné Vetřelce vidět dvakrát před touto scénou. Poprvé je to na samém konci 2. mise, když vstoupíte do tramvajového vozu. Pokud v tramvajovém voze několik sekund počkáte, Vetřelec se spustí z větrací šachty na tramvajovou plošinu. Podruhé se objeví na začátku 3. mise. Poté, co sejdete po schodech k technické podpoře, pokud se rychle podíváte do malé kanceláře s oknem před vámi, uvidíte, jak Vetřelec seskočí z ventilační šachty a okamžitě proběhne do další místnosti.
  • Stejně jako mnoho dalších dílů filmové série Vetřelec obsahuje hra narážky na díla Josepha Conrada. Postava Marlowa je pojmenována podle postavy, která se objevila v několika Conradových povídkách. Sevastapol je označován jako "An Outpost of Progress", což je název Conradovy povídky. Příběh pojednává o obchodní stanici se slonovinou, jejíž obyvatelé se po ztrátě kontaktu s vnějším světem obrátí proti sobě. Dále se umělá inteligence, která řídí stanici Sevastapol, jmenuje APOLLO, což je jméno Conradova otce Apolla Korzeniowského.
  • Loď, která na stanici přiveze letový záznamník z lodi Nostromo, se jmenuje Anesidora. Jedná se o alternativní jméno pro Pandoru, kterou v řecké mytologii stvořil Zeus, aby potrestal lidstvo za Prométheovu krádež ohně, což je odkaz na film Prométheus (2012).
  • Tato hra je oficiálně součástí kánonu Vetřelce, který v současnosti tvoří filmy Vetřelec (1979), Vetřelci (1986), Prometheus (2012) a Vetřelec: Covenant (2017).
  • Hra obsahovala pouze omezené množství střelných zbraní, protože studio mělo pocit, že akčně zaměřené hry, jako je Dead Space (2008), "marginalizovaly" skutečné hororové hry.
  • Společnost Creative Assembly vytvořila pro Vetřelce sedmdesát až osmdesát různých animací.
  • Předlohou pro postavu Amandy Ripleyové byla velšská herečka Kezia Burrowsová a britská herečka Elizabeth Inglisová v době svého mládí. Inglisová je zesnulou matkou Sigourney Weaverové, která ve filmové sérii ztvárnila Ellen Ripleyovou. První zmínkou o Amandě Ripleyové v kánonu Vetřelce byla fotografie Amandy, která je k vidění v rozšířené speciální edici filmu Vetřelci (1986), kde je Amanda zobrazena jako stará žena na fotografii, kterou Ripleyové před scénou v konferenční místnosti dala Burkeová. Pro tuto scénu byla použita fotografie Inglisové.
  • Ve filmu Vetřelci (1986) se ukázalo, že Amanda Ripleyová zemřela ve věku šestašedesáti let před návratem Ellen Ripleyové na Zemi.
  • Maršála Waitse hraje William Hope, který hrál poručíka Gormana ve filmu Vetřelci (1986).
  • Společnost Creative Assembly oznámila dvě předobjednávková DLC. Všechny předobjednávky obdrží zdarma upgrade na edici Nostromo, která obsahuje misi Crew Expendable s původní posádkou lodi Nostromo. Při objednání Ripley Edition u vybraných prodejců navíc hráči získají misi Poslední přeživší, v níž se Ellen Ripleyová pokouší nastavit autodestrukční systém a uniknout na palubě Narcissusu.
  • Když se hráč skrývá před slídícími Working Joes, může být svědkem toho, jak se zastaví a běží na místě. Jedná se o odkaz na film Vetřelec (1979), ve kterém Ash před sledováním výsadku dělá totéž. Někteří se domnívají, že tato akce je v podstatě údržbový protokol, který má udržet Syntetiky na svobodě. Ridley Scott něco podobného naznačuje ve svém režisérském komentáři k Vetřelci (1979).
  • Úrovně jsou navrženy nelineárně, v každé místnosti je více vstupních a výstupních bodů, které poskytují alternativní cesty k útoku nebo útěku mimozemšťana a hráče.
  • Tato videohra se odehrává mezi filmy Vetřelec (1979) a Vetřelci (1986).
  • Tato hra obsahuje dynamický zvukový engine, který způsobuje, že se hudba a zvukové efekty vhodně mění podle akcí hráčů, například podle toho, zda se schovávají nebo utíkají před mimozemšťanem.
  • Vývojáři byli frustrovaní, že o této hře nemohli mluvit během problematického vydání Aliens: Colonial Marines (2013).
  • Ačkoli se hra odehrává v budoucnosti, technologie zobrazená ve hře vypadá, jako by byla navržena v 70. letech, aby odpovídala vzhledu filmu Vetřelec (1979). Jako reference mohly být použity pouze předměty ze 70. let nebo starší a v mnoha případech se designéři omezili na kreslicí nástroje používané původními designéry (nebo jejich digitální napodobeniny).
  • Mimozemšťan vydává hlasové projevy, kterým může hráč naslouchat, aby pochopil jeho aktuální záměry. Křik může znamenat, že se tvor chystá zaútočit, zatímco jiné zvuky mohou naznačovat, že Vetřelec něco viděl, hledá nebo ztratil všechny stopy po své kořisti.
  • Vetřelec byl navržen tak, aby vypadal podobně jako původní návrh příšery z filmu Vetřelec (1979) od H. R. Gigera, včetně poloprůhledné hlavy s viditelnou lebkou pod ní. Vývojáři pozměnili design Vetřelce tak, aby měl opakující se nohy oproti humanoidnějším nohám, které mělo monstrum ve filmu Vetřelec (1979), aby Vetřelec měl cyklus chůze, který by vydržel zkoumání při delších setkáních s hráčem.
  • Většina herců z filmu Vetřelec (1979) se objevila v DLC pro tuto hru, které obsahovalo dvě bonusové mise.
  • Společnost Twentieth Century Fox poskytla společnosti Creative Assembly tři terabajty archivních dat týkajících se filmu Vetřelec (1979), včetně poznámek k rekvizitám a kulisám, fotografií ze zákulisí, videí a původních nahrávek zvukových efektů, aby pomohla společnosti Creative Assembly autenticky přetvořit atmosféru filmu. Mezi zdrojovým materiálem, který poskytla společnost Twentieth Century Fox, byl i původní hudební soundtrack k filmu, na který vývojáři znovu nahráli několik původních tónů s celým orchestrem, včetně některých hudebníků, kteří pracovali na soundtracku prvního filmu.
  • Umělá inteligence Vetřelce byla naprogramována tak, aby místo sledování předem určené cesty aktivně lovila hráče podle zraku, zvuku a čichu. Umělá inteligence Vetřelce byla naprogramována s komplexním souborem vzorů chování, které se postupně odemykají při setkání s hráčem, aby vytvořila iluzi, že se Vetřelec učí ze setkání s hráčem a vhodně upravuje svou strategii lovu. To zahrnuje schopnost Vetřelce zkoumat "sekundární zdroje" vyrušení. Pokud si například všimne, že je otevřená skříňka nebo vzduchový uzávěr, začne Vetřelec pátrat po tom, kdo je otevřel.