75%

Komentáře a recenze 26

Petrson
Petrson
4 166 bodů
7
Provedení Protektora je nadmíru zajímavé, i když má slabší scénář, je plochý a herci hrají od začátku do konce stejně, teda zejména v případě hlavní role. Trochu malinko chvílemi nuda, ale výtvarně výborné, zejména kamera a dekorace jsou OK. Překvapivě je to lehce televizní, srovnatelené s Operací Silver A, ale Protektor tak nešlape, i dkyž se hodně jezdí na kole. Nic méně přesto lepší film v rámci roku 2009.
ōndey
ōndey
3 325 bodů
10
Wow wow wow! Jana Plodková je úžasná a Marek Daniel znovu tak krásně nesympatický:) Výborná hudba, kamera, samotný scénář, cyklistické scény... nadšený jsem. A chci vidět znovu :) Na novodobý český film velký klenot...
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Kdo má jedno varle, ať zvedne pravou ruku..! Tak ten rakouský syfilitický čalouník tvrdil, že Čech je cyklista, co se nahoře hrbí a dole šlape a já za sebe dodávám, že pokud má úsměv na tváři, vyjede i sebeprudší kopec. A bez řetězu.. Skvělý výkon českého Pee-Wee Hermana M.Daniela, zvuk a hudba snesoucí světová měřítka (ten "cyklistický" motiv je úchvatný, úplné Vertigo) a temná atmosféra protektorátní Prahy, jenž vypadá, jako by se nad ní střídala polární noc se smogovou inverzí, nicméně s ohňostrojem superlativů bych byl u Najbrtova dramatu o odvaze a zbabělosti v odporné době přeci jen zdrženlivější.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 482 bodů
8
To, co mi v současných filmech velmi chybí, je apel na emoce. Tato Najbrtova paráda je úchvatnou melancholickou dráhou, odehrávající se na pozadí ponuré atmosféry Protektorátu. Snímek nám pak ukazuje výborné herce a dokazuje, že Marek Daniel neumí jen nadávat coby legendární Tonda Blaník :-)
Siddharta
Siddharta
1 768 bodů
7
Film to je, pamatuji si z toho dobře lidi, jak jedou na kole, to je to, co se mi vybaví když si na film vzpomenu...není to ale málo ?
lukas
lukas
1 523 bodů
8.5
Současnou formou pojatý příběh z protektorátu, tudíž by to mohlo přitáhnout mladý lidi. Specielně hudba se mi velmi líbila. Scénář šablonovitý, finální scéna předvídatelná, emočně vyprahlé, což možná souvisí s tou dobou, kdy se všichni přetvářeli a nasazovali si masky odstupu. Mně to osobně ale přišlo lepší než 3 sezóny v pekle. Asi jsem minimalista;-)
Miu
72 bodů
8
U filmů jako je Protektor, neboli těch, které se odehrávají za druhé světové války a řeší tedy problematiku vztahu žid-árijec, je velmi tenká hranice toho, kdy může film zklouznout do patosu. Připadá mi, jakoby se právě tohoto tvůrci filmu báli a to natolik, že ve finále emoce stáhli na takové minimum, že jsou pro diváka téměř neznatelné. Nemyslím si o sobě, že bych byla emočně tupá. Ba naopak- zapláču si i nad článkem v novinách, o to víc týka li se židovské otázky a druhé světové války. Z Protektora jsem odcházela s pocitem, že jsem viděla opravdu dokonale natočený film, skvěle odvedenou práci všech složek- specielně architekt, výprava a kamera. Nicméně slzu bych marně dolovala, stejně jako jakoukoliv jinou niternou emoci. Každopádně však Protektor stojí za zhlédnutí neb minimálně po výtvarné stránce se jedná o lahůdku v našich rybnicích ne příliš často viděnou..