Star Wars: Síla se probouzí

72%

Komentáře a recenze 148

4
Sorry ale tohle Abrams prostě posral. Měl neuvěřitelné množství možností se vyřádit a on celý film okopíruje. Dělá si ze mě prdel? Zklamání je na místě. Rejža osmičky to bude mít velice těžký, protože bude muset z těhle sraček něco vytřískat jinak definitivně pošle tuhle novou trilogii do kopru. Tohle mělo být plnohodnotné pokračování a ne restart jako u Star Treku to to nemohl Abramsovi proboha někdo říct.
FilipusMuff
FilipusMuff
4 015 bodů
5
Přijde mi že lidi co daj tomuhle filmu 90% nebo 100 % uplně degradujou veškerou kvalitní filmovou tvorbu. Tohle je totální strašnost. Předvídatelný až na kost, průměrnej hollywood příběh a vlastně nic co by tenhle film pasovalo tak vysoko jako ho pasuje jeho výdělečnost a návštěvnost v kinech. Bohuzel SW nikdy nic jinýho než vizuál ale nenabídnout nemohli.. Holt je vidět že lidi sežerou všechno do čeho producenti narvou velkej rozpočet.
  • Skvělej vizuál
  • Výtvor chutě po výdělku
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8.5
Je-li tato větev příběhu určená především pro skalní fandy původní série, pak je vše v pořádku. Jinak pochybuji, že by mohla splňovat současné nároky filmového fanouška. Mně osobně přišel film jako nějaká parodie, nebo spíš reminiscence. Vzpomínkové pásmo pro pamětníky. A i když je to super podívaná nabitá akcí a efekty, stále jsem si připadal jako v 80. letech a to je na rok 2015 hodně málo. Pevně doufám, že další pokračování už bude ze současného století.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
8
Velkolepý návrat Star Wars začíná „kopírováním“ původní trilogie a nostalgickým vzpomínáním, což fanouškům nejspíše vyhovuje, navíc jsou jejich řady obohaceny o mladší publikum. Abych se stala fandou SW, tento díl by mě nepřesvědčil, ale uznávám, že se na něj dobře kouká. Ani vysoký rozpočet se ve výsledku neztratil.
jarv
jarv
2 949 bodů
9
Start nové trilogie se soustředí především na odkaz k té staré. Han Solo (Harrison Ford) se zhostil největší role ze staré party, což potěší, jelikož právě on byl a stále je tím nejkomičtějším kořením filmu, přesto není úplně nejhlavnější. Dá se říci, že se stal perfektním pojítkem se starou trilogií. SPOILER!: Konec jeho úlohy však hodně zamrzí. KONEC SPOILERU. Těmi skutečně titulními a nejklíčovějšími hrdiny jsou nováčci Rey (Daisy Ridley), Finn (John Boyega) a padouch Kylo Ren (Adam Driver). Leia Organa (Carrie Fisher) byla tentokrát odsunuta na vedlejší kolej a k dobru jí přidává hlavně fakt, že má ve filmu svou silnou podstatu stejně tak jako Han. Z blasteru si ale nevystřelí. Její role je čistě o dialozích. Podobně, ale překvapivě hodně důležitě a více akčněji, je na tom i nováček Poe Dameron (Oscar Isaac). Luke Skywalker (Mark Hamill) se objeví až v samotném závěru. Jeho roli bych nazval "hlavní cameo", jelikož především o něm značná část filmu pojednává, a také se tím dá vysvětlit přítomnost Markova jména v titulcích hned na druhém místě. Do toho se občas mihne Andy Serkis jako Snoke a jednou Max von Sydow, vypomáhá Peter Mayhew coby Chewbacca, moudře radí Maz Kanata (Lupita Nyong´o), robotů C-3PO a R2-D2 je však strašně málo. Děj napodobuje epizodu IV, což má své klady i zápory, akční sekvence úchvatné, soubojů se světelnými meči minimum, ale zato působivě napínavé a celková kvalitní práce je znát. J. J. Abrams se osvědčil už u Star Treku.
  • odkaz na starou trilogii
  • Harrison Ford opět v hlavní roli
  • nevyzpytatelný záporný hrdina
  • minimální úloha pro Marka Hamilla, C-3PO a R2-D2
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
7.5
Režisér J.J. Abrams natočil svižnou, ale naprosto nepřekvapivou podívanou. Star Wars jsou pohádkou pro dospělé, ale i pohádky můžou mít různou úroveň. Slabinou nové série, tedy této první části, je emocionální sterilita. Boj dobra a zla probíhá spíše v rovině slovních deklarací, na srdce diváka si tento střet nesáhne. Postrádám zde osudovost temné síly, sílu zla, co do temnoty táhne. Zlo nespočívá v tom, že frackovitý synáček je moc ošklivý na tatínka, ale v temné fascinaci sílami, které v konečném efektu drtí člověka, co se jimi nechá ovládat. Kylo Ren spíš vypadá na pár facek, než na obávaného temné pána.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
Moc pěkné pokoukání, ale strašně oprášená čtyřka. Abrams to vzal od adama a prostě použil všechno co mu stará trilogie nabízela. Příběh je možná pootočený trochu jiným směrem, ale stejně se tam ve výsledku děje úplně to samé. Takže nostalgie funguje dokonale, ale ve výsledku člověku stejně chybí nějaká invence. Není to blbé, není to blbě natočené, není to odfláklé, ale naprosto to nepřinese nic jiného než radost, že se Han Solo se Žvejkem zase prohání Malým sokolem. A to je trochu málo.
Edward
Edward
2 487 bodů
8
8/10
harry456
harry456
2 437 bodů
7.5
Režiséru J. J. Abramsovi se podařilo natočit obstojné pokračování Hvězdných válek, k jehož nejsilnější stránce zajisté patří autentická a dech beroucí akce, vizuální a praktické efekty, kostýmy a herecké obsazení. Naopak nejslabším článkem je zbytečně dlouhá stopáž (136 minut!) a dosti nezajímavý scénář. Takže kdyby nás filmaři nezásobovali nějakou tou akcí, pravděpodobně by více než polovina diváků v sálu usnula.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
6
Můžeme se dohadovat, zda se jedná o remake Nové naděje, či o něco nového. A ano, je pravda, že to čtvrtou epizodou vážně zavání, ale na druhou stranu se jedná o kvalitní snímek. I když pomineme obrovskou značku Star Wars, tak se jedná dle mého o tříhvězdičkový film. Když přidáme značku obří ságy, tak se nám dostává fakt, že Abrams krásně zachytil to kouzlo Hvězdných válek. Toho světa - všeho! První polovina filmu je skvělá, co si budeme nalhávat. Poté v druhé polovině, kdy se dostáváme ke Star Killeru a dalších serepetiček, ztrácí snímek své tempo. Až na pár chybek v lore se i tak jedná o fajn film, který za žádných okolností nedělá původní sérii ostudu! Jen si budeme muset zvyknout na trochu akčnější náběh alá Disney. Další výtku bych měl, že Abrams točí jen jeden díl, což se mi zdá nanejvýš stupidní a měl by režírovat celou trilogii. Za mne 3*