
martin-mickey-stusak
38 033 bodů •
3
Neoriginální gangsterský příběh v televizním kabátě předstírá hloubku, zatímco si z ní občas dělá legraci. Scénář inklinuje k zajímavému, byť předvídatelnému ději a místy dokáže navodit napětí, ale režijní volby spíš připomínají divadelní čtení než filmovou inscenaci. A to nejen kvůli statickým kompozicím. Dlouhé konverzační pasáže, které mají zřejmě divákům dodat pocit intelektuální výhry, ve skutečnosti často dusí tempo a ochromují jakoukoli snahu o vtahující rytmus. Motivy jako loajalita nebo selhání systému zde existují spíš jako esoterické postranní nápisy než jako hybná síla příběhu. A přesto tyto dialogy nejsou zbytečné. Jsou to klíče, které občas odemykají drobné odměny pro trpělivé. Kdo se nechá unést pomalým tempem a ocení subtilní tříštění morálních mezí, může získat drobnou satisfakci; kdo však čeká na pořádný výbuch, odchází s pocitem, že mu někdo úmyslně zkrátil film na televizní epizodu s přestávkami na reklamu. Ironie je tu tedy dvojí: autor se snaží o vážnost, divák platí za představení. I představení BLM Lebensborn. Tato propaganda samozřejmě nesmí chybět.
