84%

Komentáře a recenze 31

Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
6
Já osobně animované filmy až na vyjímky nemusím, proto to hodnotím podle toho co řekne můj bratr (10 let). Zkombinuji své pocity a přídám jeho bylo to dobrý/bylo to na prd ---> z toho vznikne mé hodnocení v %, ale jako podstatný bod animáků beru kouknout jako celá rodina, nebo nedoporučuji koukat vůbec. Proto tento komentář použiji u většiny animáků, jen u opravdových vyjímek hodím něco více obsáhlého. Souhrn: Pro děti ideální.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
9.5
Mijazaki mě dříve potěšil Mnonoke a od té doby nebylo nic co by mě nějak extra zaujmulo. Cestu do fantazie jsem bůhví proč nějak odsuzoval a nechtěl se na ni podívat. I když se to opět neobešlo bez démonů a jiných potvor, mohu říci, že Cesta do fantazie měla své osobní kouzlo, které mě zaujmulo. Mijazaki asi nebude nikdy můj TOP, ale Mononoke a Fantazii zvládl perfektně a ke konci jsem jen trochu smutně vyčkával jak to kruci dopadne.
kknk2
kknk2
2 961 bodů
7
První anime, které se mi líbilo déle než hodinu. Jde o to, že vám film nabídne sympatické postavy a povedené prostředí děje, jež s pohádkovou pointou vytváří koukatelnou podívanou, ale pak přijde vyvrcholení, které to do poslední minuty zabíjí. Pro anime se jedná o klasický kánon hepáčů ničící smysluplnost předchozího děje. Jinak dobrý.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8
Z tohohle filmu jsem měl jako malý pomalu trauma a dodnes jsem se na něj nechtěl podívat. Jako je to neskutečný bizár, kde věci nedávají úplně smysl, protože se nacházíme v říši fantazie. Lidská dívka se tak musí potýkat s různorodými bytostmi a kromě vynalézavosti se musí spoléhat na pomoc nových přátel, kteří ale samozřejmě mají i své vlastní cíle. Bizarní a neobvyklé věci mám rád, ale i přes to nebyl tenhle film úplně můj šálek kávy. I tak mu ale uděluji 80%
Edward
Edward
2 487 bodů
5
5/10
Sarpele
Sarpele
2 434 bodů
10
Hayao Miyazaki bývá nazýván „japonský Walt Disney“. A právě Cesta do fantazie ukazuje, jak je toto přirovnání nemístné. Produkce Walta Disneyho se orientovala na dětského diváka a to ještě na tu jeho podobu, kterou mají ve svých hlavách dospělí. Filmy tedy musely být jednoduché, dobro a zlo muselo být jasně rozlišené a na konci muselo přijít ponaučení. Cesta do fantazie je naopak dveřmi do komplikovaného světa mýtů, legend, duchů, kde je všechno možné a kde se charakter,podoba i jména postav mění každým momentem. Divák je okouzlen, pohlcen záhadným příběhem, který ani po několikerém zhlédnutí neodhalí všechna svá tajemství. První animovaný film, který získal hlavní cenu na jednom z významných evrpských filmových festivalů (Zlatý medvěd na Berlinale).
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
9
Existence Cesty do fantazie (a obecně existence celého studia Ghibli) je jednou velkou fackou do tváře všem zapřísáhlým odpůrcům stylu anime, kteří se domnívají, že ty japonské animáky nikdy nemohou dosáhnout kouzla třeba pixarovek a disneyho. (I když v případě dnešních dineyovek by to možná dokázal i Uwe Boll). Cesta do fantazie totiž naprosto dostává svému názvu. Nejenže to je film, který srší výbornými nápady a má naprosto kouzelnou atmosféru, ale hlavně umí uchopit docela jednoduchý koncept hlavního příběhu natolik kvalitně, aby se i tak zdál neskutečně originální a pamatovatelný. Ať si kdo chce co chce říká, ať si Bezpáteřník sliny olizuje, Mijazaki je prostě mistrem ve tvoření zajímavých a skvělých postav. A zde se zejména vyblbnul, protože ta nepřeberná paleta je zde na výsost bohatá. A co teprv soundtrack, který dodnes mám někde zašantročený na CDčku, při kterém jsem si jako malý harant tancoval a prozpěvoval. Cesta do fantazie prostě vítá s otevřenou náručí každého diváka, protože pro každého něco má. Princezna Mononoke určitě lepší, ale Chihiro neudělala Ashitakovi vůbec ostudu. P.S. Několikaminutová scéna bez jakéhokoliv dialogu ve vlaku je jedna z nejlepších sekvencí, co jsem kdy v nějakému animáku viděl.
Jonák
Jonák
1 683 bodů
9
Velmi pěkný animovaný snímek. Svým zajímavým stylem animace na mě velmi zapůsobil (a to i přesto, že podobné anime styly moc nemusím). Celý příběh je natolik zajímavý a originální, že zaujme nejednoho diváka. Ani chvíli se nebudete nudit, děj má spád a rozhodně není nudný.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
9
Čím déle jsem koukal, tím více jsem se ponořoval do lidské fantazie, která tu nemá mezí. Vtahující magický svět a příběh, který jde hlouběji a hlouběji do fantazie mě uhranul, tak že jsem ztratil pojem o čase a o reálném světě. Nepodceňujte to jen proto, že je to animované, udělali byste velkou chybu.
Izmo1_2_3_
Izmo1_2_3_
1 157 bodů
10
Film si u mně našel 5 hvězdiček protože fantazie u které je příběh je neuvěřitelně zajímavý od začátku až do konce s postavou u které je velké ponaučení, jinak hodnotím: Animace 9/10 Postavy 10/10 Příběh 10/10 Celkově hodnotím ⭐⭐⭐⭐⭐ 10/10