78%

Komentáře a recenze 26

výfuk
výfuk
2 975 bodů
8
Co říci... na snímek mistra Nolana jsem se těšil. Jeho další tvorba je trochu odlišná od Mementa. Tento film k nám spíše poukazuje na větší krimi zápletku s prvky jeho oblíbené "pomatenosti" a psychologického újmu. Příjde mi, že tento snímek nás možná chtěl spíše odkázat na filmy jako Sedm, Fargo a nebo Zodiac, a k romu Nolan prskl ještě prvky Film-Noir. Memento jsem trochu odsoudil k nejhoršímu snímku od mistra Nolana, ale toto Memento trochu předčilo. Neříkám, že to je nějak hrozné, ale asi je to horší než Memento, či-li asi nejhorší Nolanův snímek. Nu, ale víte jak to se mnou je... jednou si najdu chvíli, kouknu na to znova a v klidu a máme tu pět hvězdiček.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
8
Excelentní temný thriller s dobrými herci a krásnou atmosférou.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7.5
Jako vždy skvělý AL Pacino a neméně hutný Robin W.....víceměně komorní krimi...napínavé a se skvělými hereckými výkony
65David21
65David21
1 906 bodů
8
Insomnie není nic dokonalého ani přelomového. Je to thriller, který má správně ponurou atmosféru, ale nenabídne vám moc navíc. Psychické hrátky mezi postavami hranými Al Pacinem a Robinem Williamsem byly zajímavé a určitě snímku přidali. Insomnie je prostě takový ten typický film na nudný večer - neurazí, nenadchne. Na to, že to je první snímek od Nolana, tak má nepodpíraténou kvalitu. 80%
naineko
naineko
1 542 bodů
4
Tady Nolan beze zbytku předvedl svou tézi, že na film se má chodit do kina. Mimo plátno je to na hranici koukatelnosti. Je fajn, že se naverbuji skvělí herci a ti to i skvěle zahrají... jen je to všechno zbytečné, když účelem je vizuální baroko.
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů
8
Žádné složité proslovy nebo hrátky s kompozicí, tohle je asi jediný případ, kde není tolik poznat že jde o Nolana. Jednoduchá kvalitní kriminálka, která ale ničím co se týče příběhu tolik nevyčnívá nad ostatními, vše je tu skvělé a bezchybné, ale už tam není nějaký ten zvrat nebo wow efekt, na který jsem u Nolana pravidelně zvyklý. Velkou roli tu ještě hraje výběr prostředí, který seděl geniálně. Pořád tak trochu váhám mezi 4 a 5, no zatím dávám 4, ale je dost možné že to postupem času třeba změním.
SirAduard
SirAduard
1 425 bodů
10
Už jsem viděl většinu snímků od tohoto režiséra a ze všech jsem byl naprosto unešený, a i tenhle krimi film nebyl výjimkou. Téma viny bylo tady tak perfektně zpracováno, že jsem ani na okamžik nepřestával dychtivě hledět na film a stále jsem byl zvědavý, jak to skončí. A když skutečně nadejde čas vyvrcholení, tak je extrémně uspokojivé. Al Pacino hraje svou hlavní roli úžasně s obrovským šarmem, ale ani vedlejší role nejsou pozadu se svými hereckými výkony. Dokonce některé postavy, které mi ze začátku nepřešli tak moc zajímavé ( až bych řekl, že byly obyčejné), se dokázaly na konci filmu úplně přetočit a stát se velmi fascinujícími postavami (např. detektivka Elli). Zkrátka a dobře další filmařské veledílo, které můžu s klidným srdcem umístit mezi mé nejoblíbenější. [100%]
voleman
voleman
927 bodů
8.5
Velmi zábavně a výborně natočená kriminálka od vždy výborného Nolana. Opravdu vynikající Al Pacino, který do filmu perfektně zapadl a jako výborný protivník mu sekunduje skvělí Robin Williams. Také stojí za zmínku pro mě jedna z nejlepších hereček poslední doby, sympatická Hilary Swank. Inteligentní a skvěle zrežírovaný scénář dopadl v rukou Christophera Nolana velmi dobře, ikdyž je to zatím jeho asi nejslabší film, stejně stále stačí na 5*. 85%
Sir.Hovado
Sir.Hovado
452 bodů
10
Je smutný, že nejlepší Nolanovka je film, kterej skoro nikdo nezná. Přitom Al Pacino i Robin Williams si to dávají způsobem, že to mělo být vidět na oscarech a tak chytrá detektiva se v kinech skoro nevidí. Klasika, kterou snad diváci jednou doceněj. Zatim se tka bohužel moc neděje.
  • fantastický herci
  • příběh
  • atmosféra
  • nic
chilli.off
chilli.off
289 bodů
8
detektivku on Nolana jsem úplně nečekal, je to ale taky samozřejmě tím, že Nolan film jen režíroval a scénář nepsal. To jsem zjistil až po filmu, takže jsem se celkem divil, že i když tam ten Nolanuv styl byl, nebylo tam zběsilé skákání z jedné časové linky do druhé, jak to máme od Nolana rádi po zjištění že scénář psal někdo jiný mi to už samozřejmě došlo. stejně tam ale ten jeho filmový rukopis poznat jde. detektivky mám rád, Al Pacino se mi do hlavní role detektiva hodil, jen jsem měl od samotného filmu asi větší očekávání, a žádné odpálení jsem na konci samozřejmě neměl. taky jsem celý film doufal že tam bude nějaký větší flashback na celou vraždu, ale byly tam jen malinkaté záblesky což mi tak moc nestačilo. přesto je to ale film, který není až zas tak moc předvídatelný, což já mám samozřejmě rád. za mě hezkých 8/10