
martin-mickey-stusak
38 021 bodů •
5
Námět o služebné, která začne terorizovat manželský pár, patří mezi filmové evergreenové motivy. Právě proto je trochu škoda, že tento hongkongský pokus nedokáže zaujmout natolik, aby si vysloužil skutečnou pozornost. Inspirace je jasná. Snímek se výrazně podobá britskému „The Maid“ (2014) nebo jihokorejskému filmu „Hanyeo“ (2010), přičemž mu však chybí odvaha a hloubka v rozvinutí psychologických profilů postav. Vývoj děje je zdlouhavý a tempo mezi rozvláčnými scénami a nucenými záběry, které spíše simulují napětí, než aby ho skutečně vyvolaly. Dramaturgie nenabízí žádná překvapení. Motivy jsou předvídatelné, zvraty lze snadno předpovědět, a emocionální jádro příběhu zůstává plošné a málo srozumitelné. Režie sází na estetiku a místy opravdu povedenou kameru, která dokáže vytvořit stylizovanou atmosféru, jež ve výsledku drží film nad vodou. Naopak soundtrack často působí jako okázalý manipulátor, který místo přirozeného budování napětí spíše zbytečně křičí a nahrazuje skutečné emoce kýčovitými hudebními motivy. Herecké výkony jsou solidní, ale herci dostávají málo prostoru, aby přesvědčivě ztvárnili proměnu služebné z obyčejné postavy v opravdové nebezpečí. To činí celkový dojem z filmu ještě plošnějším. Přesto se ve filmu najdou vřelé drobné nápady, které přinášejí svěžest, lokální atmosféru a stylové detaily. Výsledkem je však uhlazená, leč vyprázdněná variace na známé téma, která zůstává spíše povrchní a bez větší psychologické hloubky. Divák očekávající překvapení či propracované charaktery, tady neuspějete. Vlivem stylizovaného a atmosférického zážitku bez ambicí, může naopak tento snímek příjemně zaujmout.
