Komentáře a recenze 29

10
Nemám k tomu prostě slov. Vše je dokonalé. Přes výpravu, lokace, režii atd. Vrcholné dílo, které řadím mezi mé nejoblíbenější kinematografické zážitky!
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
10
Filmová lahůdka. Miluju vážnou hudbu a Mozarta zvlášť. Střet geniálního s průměrností je starý jako lidstvo samo. Salieri ten génius průměrnosti který si uvědomuje s jakou jednoduchostí skládá Mozart svou hudbu a vlastně ho obdivuje, nedokáže překročit svůj stín. A o tom to je. Závist, asi nejhorší smrtelný hřích, je silnější než obdiv ke geniálnímu umělci. Nakonec ho raději přivede ke smrti, ale přesto na smrtelné posteli při své zpovědi, nedokáže skrýt hloubku obdivu ke svobodomyslnému a geniálnímu Wolfimu. Poprvé a zatím naposled jsem zažila standing ovation při titulcích na konci filmu v kině...
voleman
voleman
927 bodů
10
Formanův druhý nejlepší film. Přelet na mě udělal největší dojem při prvním shlédnutí, ale Amadeus na mě zapůsobil nejvíce až při shlédnutí druhém. Opravdu vynikající režie i scénář a skvělé spojení Mozartovy hudby s obrazem, z toho všeho mistrně Amadeus čerpá. I když je to celé sice fikce vše působí neuvěřitelně opravdově a velmi zábavně, což by obyčejný životopis určitě takhle nezapůsobil. Také herci jsou vynikající a to hlavně Abraham. Na konci má film také opravdu vynikající pochmurnou atmosféru, kterou je třeba také pochválit. Musím se přiznat, že pro mě je Amadeus nakonec působivějším filmem než samotný Přelet. Všechny Oscary jsou zcela zasloužené. 100%
tedoun
tedoun
923 bodů
10
Film Amadeus je tak dokonale zpracován, že mi připadá spíše jako dobový dokument než běžný film. Mozart byl skutečně génius, jeden z těch nemnoha, který předběhl svou dobu a to vlastně i Miloš Forman. Díky rozšířené verzi Miloše Formana je Amadeus opravdu nadčasovým dílem.
marvan
marvan
616 bodů
8.5
Byla jsem na natáčení, to bylo něco, že točil Forman v Praze, Ondříček a další plejáda, a potom přišla oscarová smršt...
Kašpárek
Kašpárek
507 bodů
10
Tak tohle je pro mě naprostá filmová lahoda. Přiznávám, že operu vůbec nemusím, ale zde mě neuvěřitelným způsobem stále více vtahovala do filmu a byla radost se to na dívat. Hudba je tak skvěle vyladěná. Výborný je i nápad podat pohled na Amádea z pohledu Salieriho. Oba herci své role zvládají bravůrně. Abraham snad ještě o něco lépe. Zasloužené oscary. Ano. Uznávám, že podle všeho byly vztahy mezi těmito 2 umělci jiné, ale to nemění nic nad mým nadšeným nad tímto krásným filmem (konec konců na to máme životopisné dokumenty). Smekám nad režii Miloše Formana. Bravo:)
Sajrajt
119 bodů
Nejvyšší laťka filmového příběhu napsaného na historickém základě a dopracovaného do vrcholného dramatického tvaru.
Lady Adel
118 bodů
9.5
viděno již snad 20x a nikdy se neomrzí. příběh natáčen hlavně v Praze je skvěle připraven a dává nahlédnout do složité osobnosti hudebního génia, který musel být milován i nenáviděn zároveň :-) děkuji distribuci za možnost vidět toto veledílo v kině.
aktsevs
aktsevs
36 bodů
8.5
Film je to opravdu kvalitní, precizně natoceny, kostymy, pecka.. Ale asi to neni uplne muj salek caje. Protoze abych tomu dala pet hvezd, muselo by me to srazit do kolen. A to se nestalo. Byla to "pouze" prijemna podivana. Nicméně to s nejvetsi pravdepodobnosti bylo moje prvni a posledni zhlednuti. Pobezi-li v tv nekdy paralelne Amadeus a napr. Na samote u lesa, volba bude jasna :-D (byť se trochu stydim...)