A Dangerous Method (mezinárodní název)
« další názvy »
Velká Británie Velká Británie
Německo Německo
Kanada Kanada
Švýcarsko Švýcarsko
USA USA
99 minut

Žánry

:
Drama, Romantický, Thriller, Biografický, Psychologický, Retro

Obsah

:
Dva legendární psychiatři svádějí nelítostný souboj, který se odehrává prostřednictvím léčby psychicky nemocné dívky. Král „divných filmů“ David Cronenberg více »« méně

Režie

:
David Cronenberg

Scénář

:
Christopher Hampton John Kerr

Herci

:
Keira Knightley Viggo Mortensen Michael Fassbender Vincent Cassel Sarah Gadon ...
Premiéra: 26. 1. 2012
Distributor: Bontonfilm
Přístupnost: MP-15
Jste na stránce filmu Nebezpečná metoda. Líbil se vám? Víte, že registrovaní uživatelé Kinoboxu mohou filmy hodnotit, psát k nim recenze, dokonce i upravovat profily filmů a získat tak body do žebříčku? Zaregistrujte se a řekněte ostatním, co si o filmu Nebezpečná metoda myslíte! K 12. květnu 2021 nám s udržováním a doplňováním databáze pomáhá už více než 27636 uživatelů. Děkujeme!

Napište komentář

?%
0
0
Host
  • 80%
    0
    0
    17. 9. 2017
    Sheldon (15961 bodů)

    Příběh o tom, jak úchylný Kanaďan dokonale zachytil podstatu psychoanalýzy a Rakousko-Uherského mocnářství. Profesionálně dokonale natočený film s velmi silnou trojkou v hlavních rolích - Mortensen, Fassbender, Knightley a ve vedlejší roli exceluje šaramntní Francouz Vincent Kasell. Všichni by si zasloužili nominaci na Oskara.Z mého pohledu výborný film.

  • 35%
    1
    1
    16. 2. 2018
    Pas (6207 bodů)

    Nebezpečná metoda je jeden z těcch filmů, který sice naťukne téma, které je zajímavé, ale zůstane jen u toho naťuknutí. Což v případě příběhu Spielrein, Freuda a Junga je stěží odpustitelné. Celé vyprávění vyžaduje apoň základní povědomí o problematice - paradoxně ne ale o samotné psychoanalýze jako spíš o historii vzájemného vztahu a útržků ze životních osudů tří psychoanalytiků. Film se psychoanalýzy sice sem tam dotkne ale činí tak buď příliš účelově, jednoduše (vykreslení počátečního vztahu mezi Jungem a Spielrein) anebo příliš násilně a prvoplánově (některé dialogy Freuda s Jungem a Spielrein). Režisérovi se navíc nepodařilo "oprostit" od divadla (řada scén má vyloženě divadelní postupy), přitom ale nedokázal využít jeho potenciál, takže většina emotivních scén vyznívá silně mimo. Ze scén, ze kterých mohl film oproti divadlu těžit, se nevytěžilo nic. Výsledkem je jakási mozaika, která je vztahově plochá. Je paradoxní, že film o legendách psychiatrie a psychologie nemá vlastně moc prokreslené chraktery, má těžko uvěřitelné emoce i odtažitost.Škoda pro tvůrce i diváky, ti první měli zřejmě Oskarové ambice , my ostatní jsme (naivně)čekali dramatický neřku-li až thrillerový příběh.

  • 75%
    0
    0
    26. 11. 2012
    VitvarJane (4474 bodů)

    Tento film byl pro mě překvapením, a ne zrovna milým. Dle traileru jsem očekávala o hodně víc, než film samotný nabízí. I přes prvotní nelibost v traileru vůči Keira Knightley, se kterou poslední dobou vycházejí neustle historické snímky, se jí její role obzvlášť vydařila. Ovšem přišlo mi to celé nedodělané...

  • 70%
    0
    0
    31. 3. 2018
    evismaior (3806 bodů)

    Hodinu a půl jsem tenhle film sledovala a hodinu a půl si následně hledala na netu informace o hlavních postavách - a ta druhá hodina a půl byla mnohem zajímavější. Někde tedy musí být problém. V Keiře Knightley ne, ta jen dokazuje, že s naprostým přehledem zahraje cokoli a osud její postavy je i historicky zajímavý, byť obecně se soudí, že její vztah s Jungem sexuálně naplněn ve skutečnosti nikdy nebyl. Postava Sigmunda Freuda je ve filmu víceméně jen jako pozorovatel a Viggo Mortensen zadumaně pokuřující doutník většinu času vypadá jak Aragorn hloubající o osudu Středozemě - scénář mu víc prostoru bohužel nedává. A to je hlavní potíž - pokud divák nezná základní fakta o psychoanalýze a o rozdílech v učení Freuda a Junga, dost se v ději ztrácí a obtížně chápe, proč se ti dva vlastně hádají. Jenže když divák tato fakta zná, zjišťuje zase, že všechny ty dialogy postav o psychoanalýze jsou ve filmu jen jako volně ložená vata, aby to navenek vypadalo, že to je fakt hlubokomyslný snímek o Freudovi a Jungovi a ne jen příběh o tom, jak se jeden doktor zamiloval do své pacientky a pěkně jí naplácal na zadek, načež zbytek příběhu řešil, že je to v háji, protože bohatá manželka, děti a tak dál. A to ho k tomu sexu ještě musela ukecat postava Vincenta Cassela, který jinou úlohu ve filmu nemá, a když ji splní, tak prostě zmizí z děje. Fassbender hraje toho pokryteckého šosáka ve své standardní kvalitě, ono taky co hrát, když vždy po trochu zajímavějším ději příběh najednou poskočí o pár let dál. No, čekala jsem zkrátka víc.

  • 80%
    0
    0
    15. 9. 2013
    harry456 (2435 bodů)

    Kostýmní dramata nějak zásadně nemusím, ale nového Cronenberga jsem si nemohl nechat ujít. Herecky a atmosférou velmi dobré. Explicitní cronenbergovské scény sice film téměř neobsahuje, ale občas na diváka, tu z dialogu, tu z ticha, zamrká ten starý Cronenberg a nechá prostor představivosti. Tento film zkrátka stojí za vidění.

  • 60%
    0
    0
    23. 11. 2012
    farb (2062 bodů)

    Překvapivě slabý průměr, který ničím neurazí, ale ani nenadchne. Což je, obzvlášť u Cronenberga, vyloženě zklamání. 6/10.

  • 75%
    0
    0
    6. 1. 2015
    brcolka (1039 bodů)

    Tento film byl a je trochu jako kolik třešní tolik višní. Trochu se mi ztrácel smysl co chtěl film sdělit. Ve filmu jsem vnímal Freuda jako nepřístupného člověka co lpí na svém přesvědčení a není jiné diskuzi přístupný. Asi jako lidé a odborníci, kteří tvrdili, že je země placatá. A pak Jung, který to bere z jiného úhlu a tvrdí, že země je kulatá. A do toho osobní problémy. Jinak ne až tak dobře investovaný čas do shlédnutí filmu

  • 80%
    1
    0
    17. 9. 2019
    gomacabeza (415 bodů)

    David Cronenberg přichází s filmem o poznání konvenčnějším, než by se z jeho dosavadního působení na tomto poli dalo očekávat, nevnímám to ovšem jako nedostatek ani náhodou, ať už jsou jeho aktuální příspěvky jakéhokoliv ražení. Cronenberg jiný než šokující, provokující, úchylný, zhýralý (atd...) není v žádném případě Cronenberg nedostatečný, poloviční, nehotový.To co se odehrává hned na začátku se nebojím označit hereckou smrští. Keira je excelentní, její vyšinutý, expresivní výstup nezapomenutelný, maximálně uvěřitelný. Ten dynamický nájezd se ale vzápětí rozmělňuje až do velice rozvážného tempa a příběh najednou plyne v úplně jiném rytmu. Když vstoupí do děje volnomyšlenkářský kolega Otto Gross (Vincent Cassel), v jednu chvilku to vypadá, že je jen pouhou personifikací Jungovi podvědomé touhy vzepřít se bezkrevným zásadám, odvrhnout ten monogamní stereotyp a přetransformovat se v dokonalejší formu. Leitmotiv Cronenbergovi práce – proměna (vzpomeňme např. Videodrome, Mouchu, Nahý oběd, Příliš dokonalou podobu) se propadá do spodních ložisek, odkud jej třeba fárat, už se tak okatě nenabízí, ale neztrácí tím, je jen zajímavý jiným způsobem a ta přitažlivost jistě přijde vhod nejen všem hledačům.

  • 80%
    0
    0
    4. 3. 2012
    jakub.polak (181 bodů)

    Do filmu jsem se krásně ponořil a prožíval s postavami jejich snahu o pokrok ve vědě a jejich chuť pomáhat lidem.

69 74 ?
jak hlasovat?
  • mims 60%
  • gomacabeza 80%
  • evismaior 70%
  • Pas 35%
  • dav.bal 55%
  • leafroller 90%
  • Sheldon 80%
  • hansvonalt 80%
  • vladimir-lada-but 85%
  • maniak 75%
všechna hodnocení (74)