Obchod se strachem

?
Společenské i politické klima v České republice i ve většině zemí na Západě v posledních letech významně ovlivňují populisté, kteří velmi efektivně pracují s negativními emocemi obyvatel... Velmi často značně kontroverzní osobnosti dokáží přilákat na Václavské náměstí desítky tisíc lidí, kteří velmi nevybíravými způsoby, často na hraně zákona, kritizují demokratické poměry, pomoc Ukrajině, veřejnoprávní média a podobně. Na demonstracích sice rezonují ekonomická témata, většinou ale převáží proruské motivy. Organizátoři těchto akcí většinou čelí řadě osobních problémů, mají konflikty se zákonem, nesplácí své dluhy a podobně. Přitom drží v šachu až půl milionu lidí, s nimiž jednoznačně manipulují. Jak tento fenomén funguje? Jakou motivaci mají jeho aktéři? Jaké mají ambice a jak ovlivňují politickou scénu? Autoři dokumentu J. Albrecht a M. Petrov hledají odpovědi mezi aktéry těchto akcí, ale také mezi politology, sociology, psychology a novináři. (Česká televize)


aquiver
aquiver
2 109 bodů
0
Vylhaný manipulativní dokument České televize, čistá provládní propaganda, potvrzení popření role veřejnoprávního média. K politice jsem se veřejně nechtěl vyjadřovat, ale udělám drobnou výjimku. Ten narativ, kdy každý odpůrce vlády je proruský, je totiž odporný. Lidé nedemonstrují kvůli Rusku, a drtivá většina z odpůrců nechce mít s Ruskem mnoho společného, ale jsou proti vládě, která by se k moci bez lží a změn volebního zákona nikdy nedostala, a která jim komplikuje život. Lži, neřešení zásadních problémů státu, popření předvolebních slibů, rekordní inflace i zadlužování, nulový ekonomický růst, ceny emisních povolenek, zákaz spalovacích motorů, zvyšování daní živnostníkům, firmám i fyzickým osobám, neřešení dostupnosti bydlení, stejně jako důchodová reforma, přičemž posun věku odchodu do důchodu není řešení, ale odsunutí problému. Arogance moci, kdy kupříkladu ministr financí nazývá studenty, kteří si při studiu přivydělavají, ojebávači, kteří studují jen kvůli daňové slevě. Kdy ekonomičtí poradci vlády radí lidem nakupovat v zahraničí. A pak tu máme premiéra, který kritizuje svého předchůdce, a sám čerpá desítky milionů na dotacích ze státního do rodinné neziskovky, a který má své pravidelné vlastní televizní pořady na CNN a taky v neděli na ČT, do kterých chodí samozřejmě sám na přátelský pohovor s moderátorem. Takže milá Česká televize, udělejte raději dokument, jak nekompetentní vládu máme, a nepomáhejte šířit manipulativní narativy. Až pak nebudou mít lidé potřebu hledat politickou alternativu. Protože lidé mají v této zemi za co bojovat a nelze se jim divit.

Dodatečné informace

Původní název:
Obchod se strachem (více)
  • Česká republika Obchod se strachem
Premiéra v ČR:
6. 3. 2024
Distributor:
Česká televize
Země původu:
Česká republika
Ocenění:
Žádná ocenění