Komentáře a recenze 51

6.5
Zvláštní film, zaujal mě můj starý známý Stanislas Pierret jako herec, to bych nečekala, mimo jiné
machetetete
machetetete
464 bodů
9
Díky za to, že takové tvůrce u nás pořád máme. Autory, kteří dokáží konkurovat evropské kinematografii a vůbec se nemusí krčit někde v koutě. Petr Zelenka podle vlastního scénáře popichuje filmové řemeslo, chvíli sledujeme něco, pak následuje hraný film o „úvodním cosi“, rýpe do novinářů, řeší papouška, Mnichovskou dohodu i další kostlivce. A je u toho zatraceně zajímavý a přitažlivý. Nastolil hru, na kterou divák neodkojený Kameňáky milerád přistoupí, jeho přelívání skutečnosti a filmové reality fikčního světa je moc fajn, herci jsou příjemně civilní, lidé za kamerou si své odmakali na jedničku. Párkrát škobrtneme v tempu, ale to nechejme stranou. Nápadité, úderné, inteligentní.
dis
dis
461 bodů
8.5
85% Málokoho asi napadne, že inspirací, otevřeně přiznanou minimálně v názvu, je Gilliamův Ztracen v La Mancha - zpracování Dona Quichota, které zkrachlo na souboru třeskutých malérů. Tady jdou ještě dál, v typické české černé parodii. Nečekal jsem, že mne ještě může tuzemský film příznivě překvapit. Možná po Vaterlandu jedinej...
koudel
koudel
318 bodů
8.5
Zelenkův film nikdy nezklame, vždy tam musí být trochu mystifikace a to se mi líbí. Myšička - výborný.
taliz
taliz
257 bodů
7.5
Geniální, výjimečné, prudce inteligentní. Ten film mě skoro zabil. V životě jsem se u ničeho hraného v celovečerní podobě nesmál tak zalykavě, jako u zatím posledního Zelenky. Po ve všech směrech do puntíku ošéfovaných Karamazových je tu po letech další český klenot, který mám chuť z fleku hned šoupnout do mé TOP 10. Přesně takovéhle tvůrčí nápady nám může Hollywood jen závidět, tak jen houšť, Petře!
Wasper
Wasper
225 bodů
9
Film s velice originálním zpracováním, založený na mystifikaci ponoukající člověka nebo spíše celou společnost nad sebezamyšlením, s průměrným hereckým obsazením. Přestože může někoho nudit, pravděpodobně nejlepší český film roku.
vidunaj
vidunaj
74 bodů
2
Mám pocit autoři nevěděli co filmem a tak udělali film o filmu. Bohužel ani dostatečně vtipný. Kritika dotací na filmovou tvorbu a dokázat jak za peníze které vám někdo poskutne natočíte naprosto nesmyslný dokument a vydáváteho za umění. Pokus o "originální" výklad Mnichova v 10 minutové diskuzi herců??? Je to opravdu slabé a nudné. Začíná to být s českým filmem tragické pokud toto je 2. nejlepší film lonského roku.
dapa
dapa
19 bodů
9.5
Vynikající příběh o výrobě iluzí a relativitě pravdy... tak jako ve filmu nepoznáme, že na některých záběrech "filmu" je papoušek umělý, že ruka na telefonu nepatří Martinu Myšičkovi, že bunkr je jen polystyrenová nakašírovaná maketa etc., tak i v historii byť tak dobře zdokumentované jsme stejně odkázání jen na "viditelné a sestříhané" a o skutečném zákulisí tušíme jen málo...Vskutku povedená česká parafráze Americké noci.
alena-sejkova
18 bodů
6.5
Trochu jsem se v tom ztratila :-)
Trevor
Trevor
7 bodů
0
Musím se přiznat , že tento film naplnil všechna má očekávání. Šel jsem na něj s tím ,že to bude proevropská antivlastenecká propaganda pojednávající o tom,jaký jsme my Češi ubohý národ a za vše špatné si vlastně můžeme sami že?A lidé neznající podrobněji naši historii na to opravdu skočí! Problémem je ,že mnichovská dohoda byla zradou kterou nelze nijak obhájit a to že se najde historik který se svými konspiračními teoriemi vytvoří k historické skutečnosti jakousi alternativní rádoby pravdu ovšem na skutečnosti, že Francie společně s Británií podepsáním Mnichovské dohody a zradou Československa, zapříčinili 2.světovou to nic nemění.Místo otázky zda li by se měla Francie omluvit, bych se spíše ptal proč se tak ještě nestalo?A tu větu o tom, že za okupace byli ztráty na životech minimální už snad ani nelze komentovat no snad jen tím, že smrt 365 000 českých lidí zavražděných nebo v boji padlých opravdu nelze považovat za diplomatické vítězství.Nemohu se zbaviti dojmu, že účelem tohoto filmu je zašlapat ty zbytky národní hrdosti které snad někteří z nás (kteří znají historii) ještě mají.Poučení z Mnichova je toto Evropa na nás vždy sra*a a že se to nezměnilo nám ted EU myslím celkem srozumitelně dává najevo.Tvůrce bych pověsil za ko*le do průvanu.