74%

Komentáře a recenze 28

Meky
Meky
1 419 bodů
7.5
Další z příjemných překvapení tohoto roku. Poslední dobou vznikají hlavně horory říznuté thrillerem. Mix těchto velmi příbuzných žánru ale mnohokrát skončí špatně. Insidious je (konečně) čistý horor, se všemi prvky, které tento žánr dělá tak oblíbeným a žádaným. Atmosféra a napětí se drží na solidní úrovni. Typický námět postupně sklouzává nečekaným směrem a z efektních "lekaček" se ke konci posouváme do jiné dimenze - světa nářků a zloby. V pořádku, děj graduje a z mála se stává hodně, ale na mě je už konec trochu překombinovaný a lehce se utápí vlastní tíhou. Snímek není nijak výjimečný, to z něj dělá až zpracování Jamesem Wanem. Prvky, které se jiní režiséři učí, on už má vštěpené a jeho přínos do tohoto žánru je velice pozitivní. Rovněž výběr Patricka Wilsona a Rose Byrne - dvou "mladých" a nadějných herců je dobrým tahem. Závěr? Konečně čistokrevný horor se všemi prvky, kterými se má tento žánr vyznačovat.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
7.5
Vydatná inspirace Paranormal Activity, ale místo otravných blairwitchovských kamer to zvolilo klasický filmový přístup. Tudíž je to mnohem strašidelnější. V rolích rodičů se objevili překvapivě dobří a známí herci, což je fajn. Ke konci už to začínalo připomínat spíš Noční můru z Elm Street, ale místo hláškujícího Freddyho je tu čert a stařena. Kdybych na to koukal v noci sám, tak bych se fakt hodně bál.
mattesak
1 205 bodů
10
Tento film řadím mezi své nejoblíbenější hororové snímky. James Wan zde vsází na to, čeho je v poslední době na hororové scéně poskrovnu. Nejedná se o přihlouplý splatter jakých je všude kolem spousty, ale hlavní slovo zde dostává pekelně napínavá atmosféra a vydařené lekačky (přiznejme si, kolikrát jste sebou trhli zděšením za bílého dne ve scéně poklidného rozhovoru u stolu). A část, v které se otec vypraví do astrálního světa hledat ztraceného syna považuji za vůbec nejlepší a nejatmosferičtější scénu tohoto druhu vůbec. Dávám 90% a to jen, proto, že mi scéna s „ďáblem“ brousícím si nehty připadala lehce groteskně.
Peter12
Peter12
810 bodů
6
Po vynikajúcom The Conjuring som nečakal, že by tento film bol tak dobrý a ani nebol. Pozeral som ho v noci a navodil slušnú atmosféru aj pár ľakačiek bolo dosť dobrých. Ale bolo tam par absurdít, ktoré v duchárskom horore nemôžem prepáčiť. Keď sa prenesiem nad tou pointou o astrálnom cestovaní, ktorá ma vobec nezaujala. A keď na scénu prišli dvaja sráči aj z matkou a začali robiť seansu z plynovou maskou, tak to už bolo aj na mňa moc. Vyzeralo to dosť grotesktné a nie zaujímavo. Sa mi zdalo, že už nevedia čo majú vymyslieť, tak vymysleli takúto stupiditu. Podla mňa to tento krát J. Wanovi nevyšlo, keby sa uberal trocha iným smerom, mohlo to byt zaujímavejšie.
mr.hack
mr.hack
742 bodů
3.5
Taky marně přemýšlíte odkud čertíka Bertíka znáte? Já vám to řeknu – jedná se o sexuálního ďábla z reklamy na Clavin. Jestli tento přípravek však funguje stejně, jako čertík s opravdu vytříbeným hudebním vkusem straší, tak je mi jeho uživatelů upřímně líto. Čertík si může brousit drápky, či ukazovat kopýtko jak chce, ale ten mrazivý pocit, který mam u hororů tak rád se u mě neobjeví. Naopak, pokud si vzpomenu na další nezapomenutelnou scénu s plynovou maskou, pardon… vlastně s komunikátorem s jiným světem, tak se mi chce smát ještě dnes. 35% dávám alespoň za nápad a snahu.
Planturel
Planturel
208 bodů
4
Byť jsem fanoušek hororů a těch "duchařských" obzvláště, k tomuto filmu jsem se dostal až před několika dny. Po přečtení všech (převážně velmi pozitivních) ohlasů jsem usedal před obrazovku s velkými očekáváními. O to větší bylo, bohužel, moje zklamání. Opravdu, marně pátrám v paměti, kdy se mi stalo, že bych při sledování hororu ani jednou nepocítil alespoň malý záchvěv napětí. Musím s politováním konstatovat, že právě tento film je pomyslnou první vlaštovkou. Z mého pohledu se jedná o klasický příběh duchařiny - rodina se stěhuje do nového domu a tam se začnou dít podivné věci způsobené paranormálními aktivitami - ovšem bez jakékoliv přidané hodnoty, bez skutečného pocitu vnitřního napětí z ukrytého děsu. Asi jsem schopen odpustit explicitní odkazy na klasiky hororu (např. Shining apod.), ale už se mi hůře srovnává s tím, když hlavní "děs" - démon na mě působí spíše komicky než hrůzostrašně. Jediné, co shledávám odlišným od běžného schématu a zajímavým, je myšlenka existence "běsů" nezávisle na místě, kdy rodina si ji přenáší do nového domu, ale to je pro mě opravdu málo. Nevím, zda to bylo mým momentálním rozpoložením, ale neutrálně (a místy až komicky) na mě působily i obrazy zásvětí a ke konci filmu jsem se opravdu nudil. Je mi to opravdu líto, ale tento film mě ničím nezaujal.
Pepa Nevrkrakr
Pepa Nevrkrakr
142 bodů
9.5
Teprve včera jsem viděl Wanův film a byl jsem velmi mile překvapen, po dlouhé době jeden z velmi dobře natočených duchařských filmů..chvilkama mi běhal mráz po zádech, mělo to výborný nápad a skvělé zpracování...komfortní střih a kamera, která dodávala filmu na preciznosti zpracování...dobře jsem se bavil..
Adél
80 bodů
7.5
Super horor, který mě rozhodně bavil. Bylo tam spoustu scén, které jsem vůbec nečekala a těším se až zhlédnu druhý díl, protože děj je opravdu napínavý. Je pravda, že ale některé scény mi přišly až sci-fi a moc se mi do toho hororu nehodily. I tak se ale těším až zkouknu další díl.