Rychle a zběsile 5

79%

Komentáře a recenze 62

8 634 bodů
4
Akční chujovina, která se bere smrtelně vážně, i když je úplně stupidní a naivní. Ač nechtěně, tak vtipné/směšné to přeci jen je. Dějí se zde absurdní věci. Právě v tomto díle začala série být přepálená a od šestky si drží standard, který je těžký ještě někam vyhonit. Taky se zdá, že film primárně slouží jako prezentace přepáleného ega Vina Diesela a Dwayna Johnsona (federální agent Hobbs je oproti kriminálníkovi Torretovi furt nějaký upocený - zřejmě je na lovu a jede tak na 120%).
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8
Justin Lin roste v akční jistotu, které bych s chutí svěřil i nějakou jinou sérii. Rychle a zběsile 5 nabízí nonstop jízdu, která je (díky bohu) jen čas od času pročísnuta konverzační (a zpravidla těžce nefunkční) scénou. Postavy naštěstí hláškují jako o život (občas podobně uvolněně jako postavy v RED!), tempo se drží na vysokých obrátkách a i ty rozpačitější momenty se záhy z hlavy vypaří, protože následuje nějaká nabušená scéna. Fight mezi Rockem a Dieselem (včetně celkového jiskření) - jak by řekl Barney - legendární. Adrenalinová pecka první poloviny roku.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Od minule se toho změnilo hodně, hlavně akce hraje na pekelně oldschoolovou strunu a digitální orgie tolik neperou do očí, bohužel scénář je s přehledem asi nejhorši z celé série. Situace typu dva stojí na balkóně / jeden se naoko hrabe v motoru (ale nikdo doopravdy nikdy nic neopravuje!) a někdo z nich řekne Povídej mi o svém otci..., tak ty jsou tak dementní, až to práská dveřma. Série znovu odhaluje své největší úskalí - mytologie vycucaná z prstu po prvním dílu je enormně vratká až neexistující a nikdo tu už od dvojky nemá co hrát. Z Lina ale se stává čím dál tím lepší akční režisér (první přepadovka a hlavně finále - především část na mostě - jsou geniální, respekt) a není proč se na něj zlobit, v těch testorenových, ale i adrenalinových momentech dodává tu nejlepší možnou kvalitu (a je jich navíc docela dost) a zbytek se s přimhouřením očí dá dost dobře přežít. Kvůli Rockovi, de Almeidovi (vivat Desperado) a zmiňovanému finále mám chuť přihodit hvězdu navíc, ale při vzpomínce na dialogy se mi do hlavy vrací neskonalá bolest. Závěrečný díl nicméně vyhlížím s velkým zájmem. Pokud se všichni sejdou v jednom ringu alespoň ve stávající herecké sestavě a budou si mít i o čem povídat, nebude už co řešit. Dneska vezměte do ruky popcorn, běžte do největšího a nejhlasitějšího kina, co je k dispozici, a nechte se bez výčitek smést vlnou řvoucích motorů, výbuchů, pachu oleje a benzínu a pravého chlapáckého potu, který rozhodně nevoní po jasmínu. Esence sousloví "bezmyšlenkovitý akční výplach" pro letošní sezónu je tu!
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
9
Pátý "nejlepší" díl slavné série. Hlášky: Tej: "Sakra, to snad ne. To jste opravdu vyškrábali zbytky ze dna?" Roman Pearce: "Asi jo, když jsi tady ty. Kdy vrátíš Martinu Lutheru Kingovi jeho auto?" Tej: "Hned jak ty vrátíš Rickovi Jamesovi jeho bundu." / Roman Pearce: "Sexy nohy, baby. Kdy bude den otevřených dveří?" Gisele: (Přiloží pistoli k jeho hlavě.) "Ve stejnou dobu, kdy zmáčknu tuhle spoušť. Chceš být první návštěvník?" / Roman Pearce: "Vidíš, jsem lepší zvláštní agent než si kdy byl ty." Brian O'Conner: "No, to záleží na tom, co myslíš tím "zvláštní." / Hobbs: "Proklepneš mi toho reyese, detailně, chci vědět kolikrát si ho na hajzlu oklepe." - 90%.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6.5
Já nevím, každý to tady vychvaluje, jaký to není bůhví jak světoborný, ale já jsem to třeba tak dobře neviděl. Je jasný, že tenhle díl stál asi o hodně víc peněz, než předchozí a je tady The Rock, ale pro mě už to nemá to kouzlo, jako třeba jednička.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
4
80% to myslíte vážně? Nereálná blbost, která se jen ohání velkými jmény a začkou. Tohle nemá s Fast & Furious nic společnýho. Pochopil bych ještě akční jízdu, která má alespoň trochu smysl, ale tohle je už vážně moc. Scéna s trezorem byla prostě debilní. Doufám, že se to šestkou trochu zvedne, protože tohle si fakt tahle skvělá značka nezaslouží.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
9
Ačkoliv jsem z celé série, pokud se to tak dá nazvat, viděla asi pouze 3 díly, tenhle je jeden z těch, který mě naprosto uchvátil. Nádherný Vin Diesel jako hledaný zločinec, proč ne... I přes dokonalost triků, bych jen některé efekty přirovnala k Danyho parťákům na kolech. I přesto je to film velmi záživný a každého vtáhne do děje...
Floridsky
4 376 bodů
6
Jeden z těch lepších dílů, ale 80% nechápu. Sice to má jednu legendární scénu, která se mi hodně líbí, ale zbytek je průměrný akční béčko u kterého vypnete mozek. Hlavní hrdinové jsou mi tady navíc hrozně nesympatičtí.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Dle mého názoru nejlepší díl série a jeden z nejlepších akčních filmů poslední doby i celkově. Konečně uvidíme všechny hrdiny předchozích částí pěkně ve společnej akci. A proti nim Dwayne ,,The Rock" Johnson. Skvělej akční zážitek zaručenej. A co je nejdůležitější. Návrat starý party kterej začal v předchozí části je zde vyhozenej o několik levelů vejš. A to filmu hodně přidává.