Komentáře a recenze 50

3 802 bodů
Povedený film (s několika drobnými výhradami).
leafroller
leafroller
3 023 bodů
5
Vyrůstal jsem za socialismu a byl stejný rebel jako naši hrdinové. Ale myslet si, že jen tak pojedu na koncert Plastiků a nebudu se s policajty přinejmenším honit, by bylo hluboké pominutí mysli. Myslet si, že si provokativně označim občanku a první policajt, na kterého narazim, mi to nedá sežrat, je opravdu víc, než jen mladická naivita. Takových příkladů je ve filmu mnoho a drolí tak autorovu zjevnou snahu ukázat tehdejší policii jako středověkou inkviziční instituci. Zpočátku úsměvné vtípky na adresu SNB přecházejí v naprosto absurdní výplody, kterým nemůže uvěřit ani člověk neznalý, narozený po roce 1990. Prostě další z řady porevolučních filmů na téma Věrni zůstaneme a nikdy nezapomeneme na utrpení našich bratří v nejtemnější době naší historie...nebo něco takového. Zprvu svižné a vtipné historky o kozách a dospívání nahrazují stále složitější, depresivnější a hlavně pomalejší události, aby se konec filmu rozplizl do jakéhosi bezmocného a beznadějného pláče. Místo slibované legrace a oddechu, máme zde další kroniku utrpení pod režimní knutou v rukách Sboru národní bezpečnosti. Pokud jste pamětníci a nebo dokonce persekuovaní, pak ve filmu Občanský průkaz naleznete nejen vzpomínku ale možná i zadostiučinění. Pane Šabachu, přál bych vám prožít jeden rok života třeba v osmnáctém století, abyste poznal, jaký jsme tu měli za socialismu vegáč. Já končím zvoláním: Pelíšky zůstávají opět nepřekonány. Bohužel.
miza
miza
2 336 bodů
9.5
Vzpomínky na krásné mladé časy a skvělá vzpomínková hudba.Když byla taková parta bylo vždy dobře a každý tak bojoval s jistotou,že ve skupině bývá síla.Mi to až moc připomíná doby těch krásných bojů s VB,taky nezapomenutelné burzy na desky.První lásky a fantastické zábavy,kouzelné tajné festivaly.Prostě doba plná vzrušení a bojů mezi mocí a mladím.Co naplat,že 2 roky ukradla vojna.I tak je na co vzpomínat.Díky za tento film.
Hare77
Hare77
2 051 bodů
6
Dlouhé, dlouhé, dlouhé...proč ? Kdyby to bylo o 40-50 minut kratší bylo by to fajn. To že se člověk nesměje připraveným vtipům, nevadilo, bylo to o době, atmosféře a film patří mezi zdařilejší české filmy.
psico
psico
1 671 bodů
Asi je to trošku přehnané ale myslím si že to byl záměr aby to pobavilo. Mno mně to teda pobavilo :)
Jonák
Jonák
1 665 bodů
8
Rozhodně super film, který krásně autenticky ukazuje život v letech 1974–1977 za dob komunismu. Kompletní depresivní nádech celé této socialistické doby je myslím pěkně znázorněn. Herci skvělý, vše působí velmi autenticky. V divákovi snímek vyvolá místy šťastné, leč asi především smutné pocity a to je myslím fajn. Optimálních 8,5/10.
brbla666
brbla666
1 534 bodů