73%

Komentáře a recenze 50

Pas
Pas
6 225 bodů
6.5
Novým Umbertem Ecem se spisovatel Dan Brown rozhodně nestane, přesto je jeho kniha vcelku čtivá (za 2 dny na praxi v knihkupectví zašitý za regálem). Bohužel varianta přepisu je dosti nešťastná, jelikož doslovné lpění nejenom na jednotlivých scénách, ale často i samotných replikách, které jaksi bez dalšího vysvětlování ztrácí na významu a logice, se tím pádem stane souvislým sledem dialogů, z nichž byly ty nejožehavější konspirační teorie, jenž tolik prudí papaláše ve Vatikánu, potlačeny do pozadí. Přesto klobouk dolů před Ronem Howardem za to, že i přes přemrštěnou stopáž to relativně dobře odsýpá a nebýt trapné automobilové honičky vykrádající The Bourne identity a dosti nešikovně natočených flashbacků, bylo by to více než ok, jelikož scéna, kdy Langdon přemýšlí nad kryptexem a před ním se vytváří vzpomínka na pomník Issaca Newtona, je úžasná, stejně tak jako závěrečné pokleknutí. Tom Hanks se do hlavní role nehodí ani trochu (rádoby mladický vzhled tomuto panu herci nesedí), naproti tomu albín Paul Bettany je excelentní, včetně přesně zvoleného akcentu. Thrillerová jednohubka, která by, nebýt tak silné reklamní masáže, za pár měsíců nechala na sebe sedat ve videopůjčovně prach..
limeta
limeta
5 179 bodů
4.5
Zmatené ztvárnění celkem poutavé literární předlohy. Navíc mám dojem, že kdo nečetl, musí být úplně ztracen
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
Na tomhle filmu jsem musela být v kině. Podle mě relativně pěkný film, bohužel to ale nemohu srovnat s knihou. Zajímavá myšlenka a celkově postup děje...
Floridsky
4 376 bodů
10
Knihu jsem zatím nečetl a moc se mi to líbilo. Podíval jsem se na prodlouženou verzi, která má 174 minut a vůbec jsem se nenudil. Výborní herci, režie, kamera a hudba. Nechápu zdejší hodnocení, ale možná pochopím až po přečtení knihy.
Kamil Fila
Kamil Fila
4 112 bodů
4
Je to na jednu stranu překotná, a druhou stranu roztahaná rozhlasová hra odehrávající se ze dvou třetin v přítmí. Měl jsem tak trochu pocit, že bych se mohl bavit, kdyby to byla počítačová hra, ale někdo mi bohužel ukradl joystick a myš. Jestli byla četba zajímavá aspoň v tom, že si člověk chvilku připadá chytřejší a chvilku hloupější než hrdinové, ve filmu ani neví, jak na co přišli, a pak nechápe, proč o tom všem tak dlouho mluví a všechno vysvětlují. Bylo mi líto všech na plátně i v sále, že tu dvou a půl hodinovou šedivou nudu musejí přečkat. Trochu legrační je, jak se film snaží neprovokovat a být vstřícný ke křesťanům, takže mizí i poslední důvod, proč jít do kina. Žádná kontroverze a skandál se nekonají. Tedy kromě toho, že bylo zbytečně vyhozeno tolik peněz, které na plátně vůbec nejsou vidět.
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
10
Trefa!!! Jeden z nejlepších filmů co jsem viděl. Příběh je opravdu skvělý a plný překvepení, logická stránka filmu je také úžasná, herecké obsazení filmu je úžasné. Myslím, že "Šifra mistra Leonarda" je film, u kterého nebudete kroutit hlavou nad tím kde to vzali, protože je plný historyckých faktů a domněnek, které musejí dojít snad každému.
saboter
saboter
3 564 bodů
8
Klasika která nerezavý stejně ajko Tom Hanks který je zde jeho výkon suprovej a stejně tak i příběh scénář a ostaní hereclé výkony atmosféra by se dala krájet a i zasazení je suprově atmosférické a drsné pojetí je dechberoucně skvělé a tak si můžete pokud jste nečetly knihu užít napínavý příběh.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
9
Kdo dnes dokáže objektivně posoudit, zda mají Brownova tvrzení reálný základ? Mně se to každopádně dobře poslouchalo a každé připomenutí nelidského, pokryteckého a odporného chování církve vždy vítám s povděkem. Když je navíc zasazené do solidní detektivky, je výsledek téměř dokonalý. A i když byly ve filmu věci, které jsem asi dostatečně nepochopil (jako třeba proč si někdo před smrtí vyřeže do těla omalovánky, když cesta k pokladu vede skrz nápis na podlaze), nemusíme si kvůli tomu ten hezký film kazit. Závěrem bych rád zcela výjimečně dodal, jak moc mě překvapily komenty napříč filmovými servery: 70% lidí řešilo, jak moc se film podobá či nepodobá knize, dalších 10% řešilo, jak moc dobrá či špatná byla volba hlavních hrdinů a pouze těch zbývajících 20% se na to dívali skutečně jako na film. Hodně mě to překvapilo, tak jsem to musel napsat.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
6.5
Dobrý výkon Toma Hankse v trochu temném a poutavém thrilleru...
beseda
beseda
1 931 bodů
8
Je pravda, že jsem trochu ovlivněn tím, že v tomto filmu hrají mí oblíbení herci (Audrey Tautou, Jean Reno), tím, že se děj odehrává v mém milovaném městě (Paříž) a že hudbu (geniální) skládal Hans Zimmer :-) . Knihu jsem nečetl. Každopádně celkový dojem: 80%. (viděno: 31.10.2006, kino)