79%

Komentáře a recenze 26

SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
7
"Náš příběh začíná, jak už to často bývá, u mladého a slibného politika. Je to hluboce věřící muž, člen Konzervativní strany. Jde pevně za svým cílem a neohlíží se napravo ani nalevo. S rostoucí mocí bobtná i jeho fanatismus a jeho stoupenci jsou stále agresivnější. Až jeho Strana podpoří projekt ve jménu národní bezpečnosti. Nejdřív se tváří, že vyvíjejí biologické zbraně, a proto se na náklady nehledí. Nicméně, pravým cílem projektu je moc." Příběh o svobodě a demokracii ve světě, kde vládne násilí a korupce. Film nemá svižné tempo, což může někoho nudit, nicméně má v sobě hloubku a předává jisté poselství. Když tam je akce, tak to stojí za to. No, ale buďme upřímní, akce je nejvíc až v závěru. Roztomilá Natalie Portman byla skvělá. Nejvíce mne zaujala, když byla oblečená jako lolitka. Nejméně tehdy, když byla vězněna a přišla o vlasy. Hugo Weaving alias agent Smith, co k němu dodat. Za celý film jeho obličej neuvidíte a pokud koukáte s dabingem, tak ani neuslyšíte jeho hlas... V podstatě jakoby tam nebyl. "Jsi jako já." - "My dva máme společné jen to, že brzy oba zemřeme." - "Jak by sis to představoval?" - "S rukama kolem vašeho krku." - 70%.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8
V jako charismatický terorista, který má určitě něco do sebe a ví o čem mluví. Tyhle filmy o revolucích a bojích za svobodu mám prostě rád, takže si ho vždycky rád pustím. Hugo Weaving je v téhle roli vynikající(možná i proto, že mu není vidět do obličeje) a Natálka je úžasná, jako vždycky, ale o ní se nebudu rozepisovat, to by bylo na dlouho. Nedivím se, že si hackerská skupina Anonymous vybrala zrovna tuhle masku pro svoje logo.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Možná má na moje hodnocení trochu vliv, že V jako Vendeta je vůbec první film který jsem viděl v prvním českém multikině (v Palace Cinema na Novém Smíchově). Takže to byl prostě takovej dvojí zážitek. Každopádně jsem film viděl od té doby už několikrát a pokaždé jsem byl nadšený. Velké plus navíc film má za dokonalý závěr. Neodhalit tvář hlavního hrdiny byl víc než dobrý nápad (i když to asi nešlo, ale komiksovou předlohu neznám-tudíž se koment vztahuje pouze k filmu) a jedna z posledních vět o idee už byla pro mě jen třešnička na už tak výborně upečeném dortu. A že tam těch myšlenek a vět k zamyšlení padlo hodně... 95%
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Tehdy ještě bratři Wachowski se opět pustili do scénáře o diktatuře a boji obyčejných (Natalie Portman jako obyč bojácná holka) i neobyčejných (Hugo Weaving jako tajemný V) lidí proti ní. Přestože jsem vývoj sledovala s napětím, moje nadšení (obzvlášť) prvním dílem Matrixu se tady ale bohužel neopakovalo, netuším, zda to bylo tím hrdinou v masce, který po celou dobu zůstal jakoby neskutečný, nebo hrdinkou, které stačilo pár dnů v cele s dojemným příběhem na papírku, aby procitla do té nejstatečnější ženy, přestože se pak dozvěděla, jak to vlastně bylo. Anebo tím pokusem narazit všechno na dávnou historickou událost, která se v Británii kdysi stala, ale která zahraničnímu divákovi zase až tolik neřekne.
10
Vzpomeň si vzpomeň na pátý listopad na pokus o prachový atentát, snad je to na snadě, že příběh o té zradě nám do teď nedá spát! Ano nedokonalý film ale také film s jedním z nejsilnějších momentů, jaký jsem kdy viděl. Celá ta část, kdy je Evey vězněná a její vyprávěn příběh její "spoluvězenkyně" pomocí toaletního papíru a potom poznání, že je to všechno jen jako a nakonec to vrcholí scénou na dešti "V dešti je Bůh". Po celou tuhle dobu jsem měl husí kůži. Kuli tomu i kuli povedenému vyvrcholení celého filmu musím dát jednoznačně plný počet. Tenhle snímek je pro mě jednoznačná srdcovka.
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8
Film mě zaujal na tolik, že jsem přečetla i komiksovou předlohu a jsem velmi ráda, že se tvůrcům podařilo z toho stvořit něco koukatelného, předloha totiž zbytečně zachycuje z velké části běžný život, jež každou chvílí nabývá na protivnosti antiutopie. Herecký výkon Natálie Portmen a „superterorista“ mi dlouho zůstanou v hlavě.
výfuk
výfuk
2 975 bodů
7.5
Hodně zajímavý film. Příběh smísený jako sci-fi z budoucnosti královského Londýna, přeměněného na kancléřství s tiranií u moci. Trochu zajímává představa londýnského matrixu. Ne že by mě snímek nějak extrémně zaujal, ale film má kouzl ov tom, že nám dokazuje, jací můžeme býti a jak i slovo nebo hlas jednoho může rozhodnutou o osudu mnoha dalších lidí a zároveň i historie.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
6
Příběh mě ani moc nezaujal ani neokouzlil a opravdu mi připadal jako slátanina pseudofilozofických představ. Možná nemám ten správný vztah ke komiksu. N. Portman si mi hodně líbila v černé labuti , ušla v Goyových přízracích a tady kompletní nula. Pár světlých momentů fulm nezachrání...
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8
Po včerejších volbách se mi vybavil tenhle přes 10 let starý snímek, poněvadž vcelku přesně zachycuje vizi toho, co by se mohlo stát, kdyby se do předního vedení země dostaly populistické strany typu SPD. Podobně jako Okamura, tak i padouch Adam Sutler apeluje na strach z cizího a neznámého, v důsledku čehož vyhraje ve volbách a následně změní Anglii v policejní stát, kde všichni nežádoucí (muslimové, gayové, atd.) jsou pronásledováni. V jako Vendeta není žádným dokonalým dílem, spousta věcí tam nefunguje - nelogické chování postav, nezvládnutá expozice, plus chytrou myšlenku komiksové předlohy film sleduje minimálně. Má to ale skvělou atmosféru, je to dobře natočený a má to hlavně hrozně působivé monology, při kterých běhá mráz po zádech. Navíc při sledování charismatického "V", s jakou elegancí likviduje totalitní státní příslušníky, si člověk přeje, aby se někdo takový objevil i tady. (I když by to nemusel tolik přehánět s ničením státních budov.) Byť V jako Vendeta určitě nepatří mezi nejlepší dystopické filmy o diktatuře, přesto je na něm něco podmanivého, díky čemuž na něj nezapomenu.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
I z filmu je cítit, že je daná látka lepší pro komiks. Aspoň tedy, když chcete odvyprávět celý příběh v jednom filmu. Natalie Portman je strašně super, baví mě. Pan V je taky hodně fajn. Jediné, co mi ze začátku vadilo, je to že mluvil ve verších-básních, což je jeho vlastnost už z komiksu, ale mě to chvíli prostě štvalo. Akční scény ujdou, není to žádný skvost, ale neurazí. Příběh je pěkně detektivně odhalován, a nakonec je poměrně jednoduchý, ale zajímavý. Nakonec nám přijdou scény, které mě už tolik nevzali. A to jest vyznání lásky Natalií mistru V, to mi přišlo úplně debilní. Možná v komiksu to funguje, ale tady ve filmu, když k tomu nejsou náznaky to prostě nejde. Ani nechápu na základě čeho se do něj mohla zamilovat, jelikož nemají spolu až tolik scén. Další scéna jest hromada lidí kráčící v maskách neohroženě přes vojáčky. Úplně neumím vysvětlit proč mě to tak sralo, ale je to tak.