81%

Komentáře a recenze 34

Miller
Miller
2 220 bodů
10
Big Lebowski je ten typ filmu, který je tak zábavný a tak chytrý, že nechcete nic jiného, než se setkat s Joelem a Ethanem Coenovými, a osobně jim poblahopřát za jejich jedinečný talent, a dostat se do jejich hlav a zjistit, jak šílení musí být tito dva géniové. Hlavními postavami jsou Jeff Bridges, John Goodman (který měl vyhrávat Oscara za nejlepšího vedlejšího herce,) Juliane Mooreová, a Steve Buscemi. Poprvé, kdy jsem viděl tento film, připouštím, že jsem si to užil, ale plně si neuvědomoval jeho úroveň humoru a surového talentu. Myslel jsem, že střední část je trochu depresivní a dlouhá. Ale věřte mi, je to film, který je vždy zábavnější, když ho vidíte, i když je to vaše tisícáté shlédnutí. Jeho úroveň humoru, akce, brutality a vulgarity se stávají mnohem evidentnějšími a důležitějšími. Postavy jsou brilantně napsány bratry Coenovými, a postavy jsou tak geniální a ulítlé, jako samotní Coeni. Big Lebowski není jako žádný jiný film. Budete se smát, a bude vás držet křeč ze smíchu. Neexistuje žádný jiný film, jako je tento klenot, který je ostrý a vtipný celou dobu. Jeden z nejlepších Joela a Ethana Coena a jedna z nejlepších komedií v historii kinematografie. A už mám zase chuť si ho pustit :-) 100%
winetach
winetach
1 927 bodů
10
Zatial dávam tri hviedičky, o pár rokov sa to možno zmení, keď pochopím pointu. AKTUALIZÁCIA: po pár rokoch pochopená pointa a dávam 5*
65David21
65David21
1 906 bodů
8
Moje seznámení s bratry Coeny. Celkem to ušlo, ale film mě chvílemi nudil, nebo příběh mě spíše nezajímal. Postava Waltera mi přišla strašně otravná a zážitek mi znepřímňovala. Jeff Bridges odvedl při hraní dobrou práci a jeho postavě, i přestože to byl v podstatě líný a hloupý Američan, tak jsem jí fandil. Mám z toho smíšené pocity. Asi 8/10. Třeba bratry Coeny musím ještě nasledovat, ale kvalita tu určitě byla vidět.
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film Big Lebowski: Dnes už kultovní snímek, který by měl vidět každý, kdo má rad trochu toho devadesátkového humoru a akce. Bohužel, ten, kdo by ho dneska chtěl legálně vidět, to bude mít trochu ztížené, jelikož včera opustil knihovnu Netflixu. Pokud jste film ale ještě neviděli, rozhodně se tím nenechte odradit. Byla by to škoda. Mám pocit, že Big Lebowski na rozdíl od některých svých vrstevníků za těch 20 let velmi zestárl, a je proto často opomínán. Nicméně, s trochou nadhledu, je to stále úžasná podívaná, u které se budete smát jako šílenci. Zvláště pak scény s Walterem stojí za to. Stačí ta správná nálada, čas a torrenty.
pokladnik
pokladnik
1 602 bodů
9.5
Jeff Bridges byl vždy můj oblíbený herec už od dob Starmana. Ovšem co dokázal v roli Lebowského mě naprosto ohromil. Sranda je, že ten film patřil k mým kultovním dávno předtím než jsem zjistila, že jsou to Coeni. Scéna kdy se loučí se Stevem Buscemim a vysypávají jeho popel a Jeff ho má celýho na ksichtě je nepřekonatelná. Hej Dude, pojď na bowling...
voleman
voleman
927 bodů
10
Jeden z mích nejoblíbenějších filmů, z kterého dýcha opravdu velmi pohodová atmosféra. Tenhle film se ovšem nebude líbit všem a znám spoustu lidí, kteří ho pokládají za hroznou blbost, asi proto, že ho špatně pochopili. Jako vždy výborná režie bratří Coenů, opravdu skvělí herci v čele s Jeffem Bridgesem, Johnem Goodmanem a hlavně se Stevem Buscemim jehož role je opravdu dokonalá. Kupa skvělích hlášek a legendárních scének dělají z tohohle filmu opravdu kultovní záležitost, která je pro mně na podobné úrovni jako třeba Pulp fiction.
CarnTheSlayer
CarnTheSlayer
877 bodů
6
No, co bych na to řekl? Nepobavilo ani neurazilo, je to takové nemastné a neslané. A to jsem měl chuť dohnat nějakou klasiku, dokonce jsem se na film díval i v původním znění. Někdy se na něj možná podívám znova, ale prozatím jsem Velkého Lebowskiho nedocenil.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
10
Originální komedie s výbornými hereckými výkony, co víc si přát u oddechové chvíle u televize. Geniální dialogy hlavně ty u bowlingu. Příběh můžete dát stranou a dávat pozornost jenom zvláštním situacím, co se stávají hlavní postavě, která je opravdu nezapomenutelná. To je takový ten typ filmu který byste si pustili kdykoliv a poněkolikáté.
Dubínka
577 bodů
10