Výborně propracovaný film-noir s bezchybným obsazením (převážně G. Robinson byl excelentní), propracovaným scénářem a samozřejmě typicky perfekcionistickou režií legendárního Billyho Wildera.
Film noir a jeden z nejlepších. Příběh velice dobře promyšlený a zpracovaný do sebemenšího detailu. Cyničnost a necitelnost hlavních postav snad už lépe být zobrazena ani nemohla. Děj pojednává o pojišťovacím podvodu a svým napětím ve svém vývoji předčí očekávání. Dnes samozřejmě předvídatelné, ale proč si tím kazit neocenitelnou podívanou. V hlavních rolích se blýskli Fred MacMurray a Barbara Stanwyck, jejichž výkon je fenomenální. Ani Edward G. Robinson nezůstává pozadu a dá se říci, že svou energií oba snad i předčil. I v tomto příběhu platí staré známé rčení: ‘Za vším hledej ženu.’ Technické a vizuální provedení je přesnou ukázkou toho, jak má takový noir film přesně vypadat. Vykreslení světla a stínů a i správnými úhly kamery působí na danou atmosféru cíleně a po divácké stránce vděčně. Pro fanoušky noir filmů povinnost.
Film Noir jako řemen, krásně propracované psychodrama s prvky detektivky. Skvělý Fred MacMurray, ale i další jeho kolegové. Příběh sice odstartuje velmi rychle a člověk si říká, čím režisér vyplní zbylou hodinu a půl, jenže to graduje přesně jako má, pomalu, ale jistě houstne atmosféra až k nevyhnutelnému konci. Pěkná černobílá podívaná..
K režírování filmů se Wilder jako etablovaný scenárista dostal díky Howardu Hawksovi. Jeho druhý film Pojistka smrti patří mezi respektovanou klasiku a vrchol dnes již konečně respektovaného žánru film-noir. Barbara Stanwyck ztvárnila v tomto filmu Pojistka smrti (Double Indemnity, 1944) krásnou Phyllis, která přesvědčí pojišťovacího agenta, aby připravil vraždu jejího manžela tak, aby vypadala jako nehoda. Zákeřná mrcha zosnuje dokonalý plán. Právem je tento snímek považován za nejlepší film noir všech dob a pokud jste neviděli, tak byste to měli časem napravit.Zákeřná mrcha zosnuje dokonalý plán. Právem je snímek považován za nejlepší film noir všech dob. Bomba.
Černočerná, krystalicky čistá a téměř Hitchcockovsky preciczní noirovka o jednom téměř dokonalém zločinu, která definuje zaniklý žánr se vším, co ho tak zdobilo. Prolhaná femme fatale, která sbírá mužská srdce jako skalpy nepřátel, sympatický hrdina, který se pošetile nechal skalpovat, promyšlená a originální vražda chudáka manžílka a napětí trpělivě houstnoucí až do emocemi napěchovaného finále. Wilder si s jednoduchým příběhem zručně pohrává, a přestože je vlastně jasné, jak všechno musí skončit, divák mu to zbaští i s navijákem. Povinnost pro fanoušky filmu-noir, ostatním mohu jen upřímně doporučit.
Noir film, jak má být. Cynický hrdina, femme fatale, vražda, motivy, vášně a spirála na jejímž konci není nikdo spokojený. Billy vytvořil famózní atmosféru, Robinson si krade každou scénu pro sebe a Stanwycková doslova svádí pohledem. Na těhle klasikách je krásné, jak vidíte, jak slouží jako šablony - setkávání v obchodě, scény napětí, dialogy a monology. Jak v Holywoodu natočíte něco přelomového, budou od vás krást ještě 50 let! Což je taky nepopíratelným důkazem kvality, že postupy, zvraty a jiné episody z toho mistrovského díla můžete vidět ve filmových thrillerech ještě dnes! Jedete jen nechat prodloužit pojistku na auto a místo toho si podepíšete vlastní ortel... 100%
Šikovná noirovka. Na začiatku sú síce prezradené základné obrysy zápletky, postupný vývoj príbehu, no predovšetkým jeho spracovanie nenudí. Aj v Poistke smrti Wilder dokazuje, že je pre mňa jedným z najlepších režisérov noiru. Za pozornosť stoja aj charaktery postáv, ktoré sa postupne vyvíjajú. Napríklad, aj keď vzťah medzi Walterom a Phyllis bol v popredí celého príbehu, postupne sa odhaľuje, že ešte zaujímavejší a zložitejší bol vzťah Waltera s Keysom. Keď do toho všetkého zahrniem brilantné herecké výkony ide o veľmi pozoruhodný film, ktorý sa nestratí ani v súčasnej dobe.
Temný příběh o jednom pojišťovacím agentovi jménem Walter Neff, který miluje svou práci a dělá ji poctivě už 11 let. Jeho šéfem je vyšetřovatel Barton Keyes, který dokáže prohlédnout každý pojišťovací podvod, hlavně tedy to, co policie neodhalila. Má totiž v žaludku malého zeleného mužíčka, který mu začne dělat nevolno, jakmile se zabývá pojistnou událostí, ve které něco nesedí a jedná se o podvod. Přesvědčí se o tom také jeden kamioňák, který si zapálil svůj kamion sám a chtěl peníze z pojistky. Walter má nového klienta, starého a nerudného dědka pana Dietrichsona, který má krásnou dceru Lolu a také mladou hezkou, blonďatou a pořádně vychcanou manželku Phylis, která je nevlastní matkou Loly. Při návštěvě však není pan Dietrichson doma, zato je tam však Phylis, která navrhuje, aby byl její manžel přesvědčen o tom, aby nevědomky podepsal úrazové pojištění, ze kterého by ona v případě jeho smrti inkasovala dvojnásobek částky, došlo-li by k "nehodě". Manželovi je však řečeno, že podepisuje pouze prodloužení pojistky svého auta. Walter tento plán nejprve odmítá, ale po návštěvě Phylis v jeho bytě změní názor. Zorganizují to chytře - starý pracuje na ropných plošinách a hodně cestuje vlakem. Nehoda ve vlaku je právě ta smrt, která zajistí dvojnásobnou výplatu pojistky. Phylis ho tedy veze na nádraží, ale v kufru číhá Walter, jenž jej zezadu zabije. Následně nastoupí do vlaku místo starého a dokonce si lehce popovídá se spolucestujícím, ale hned poté vyskočí z vlaku na místě, kde čeká Phylis s mrtvolou, kterou pak nastraží na koleje. Walter má navíc skvělé alibi, protože nechá svého mouřenínského sluhu, aby mu umýval auto a opustí byt zadním vchodem. Ani podezřívavý Keyes ho neodhalí, i když je mu jasné, že nemohlo jít o sebevraždu. Walter měl namále, když se v Keyesově kanceláři objevil onen spolucestující, který jej však naštěstí nepoznal. Keyes zcela logicky podezírá Phylis, jelikož jí měly být vypláceny peníze, a také Nina Zachettiho, což je přítel mladé Loly, který se ale každý den vídá s Phylis. Tím pádem přestane mít Walter k Phylis důvěru a chce z toho všeho raději vycouvat. Lola navíc podezírá Phylis nejen z vraždy jejího otce, ale také z dřívější vraždy její matky, když se o ní starala. Walter má jasný plán, jak to celé ukončit. Navštíví Phylis v jejím bytě, ale ta má už svůj plán. Po zavření okna na něj Phylis vystřelí a prostřelí mu rameno, načež ji Walter sebere zbraň a zastřleí ji. Venku čeká na Nina, kterého pošle za Lolou, a jde do své kanceláře, kde nahraje do diktafonu dlouhou zprávu pro Keyese, kde mu vylíčí celý příběh. Keyes byl skutečně blízko, prakticky to vražedné spiknutí odhalil celé díky svému mužíčkovi, skvělé dedukci a znalosti statistik, ale spletl si muže, který to celé s Phylis spáchal. Věděl, že ti dva v tom musí jet spolu jako cestující v tramvaji, a dojet až do konečné stanice - na hřbitov. Celkem mě to bavilo, napětí a tajemna bylo v tomto filmu dost a konec s krvácejícím Walterem, který nedošel ani k výtahu to celé patřičně završil.
Skvěle budované napětí, kdy se zpočátku zdánlivě nic podstatného neděje. Po naplánování a vykonání onoho činu není možné dopředu odhadnout, kam se příběh posune. Pěkný příklad toho, jak nám ženy mohou zamíchat životem :)... 90%.