78%

Komentáře a recenze 55

TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7.5
Po premiéře jsem měl pocit nadvlády a adrenalinu,ale postupem času vše vyšumělo a pouštím si film podruhé,abych si mohl vychutnat filmařinu,kterou nám Zack Snyder přichystal.Vizuální orgie v extázovým tempu a zpomalených scén má svojí poezii a Snyder lehce podchytil tehdejší dobu a charisma boje,ikdyž dost drze a hloupě - s diváka dělá hloupou loutku (nulový scénář s jeho formou režie).Vizuál,vizuál a opět vizuál bez herců,scénáře a kamery - jeden prvek,ale vše trochu vyzdvihuje:"dobrá výprava"(ikdyž se film historie vůbec nedrží) a opět efekty(které pobláznily všechny počítačové teenegery).
harry456
harry456
2 437 bodů
5.5
dobré obsazení, ale masky trošku trapné.
miza
miza
2 336 bodů
7
Zajimavě natočený film.
Alanna
Alanna
2 144 bodů
10
Nejlepsi film Zacka Snydera!
psico
psico
1 671 bodů
8.5
Krásně si pohráli s kamerou. Snyder vytáhl parádní eso a tehle film se mu povedl. A když Leonidas zařve: "This is Sparta" tak člověku i proběhne mráz po zádech. Parádní stvárnění historie z kterého by měli Sparťani radost ... Palec nahoru 8/10 :)
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na film 300: Bitva u Thermopyl: Jeden z několika desítek (ne-li stovek) mých oblíbených filmů, ke kterým se i rád vracím a baví mě sledovat opakovaně. Obrovská nadílka zpomalovaček, epičnosti a cool akčních sekvencí, tedy má to všechny atributy typické pro Zacka Snydera, který odvedl prvotřídní práci a na poli válečných filmů založených na skutečné události ho už pro mě asi nikdo nepřekoná. Koneckonců nepřekonal ani sám sebe v o poznání méně osudovém a uceleném pokračování. Abych ale nebyl zavádějící – režisér není to jediné, díky čemuž je tento film tak geniální, realistický a podle mě už úplně za hranicí běžné filmařiny. Celé by to samozřejmě nešlo bez Leonida, kterého Gerard Butler ztvárnil fantasticky a propůjčil mu obří charisma a ještě větší koule. Dále osudová hudba. Hmatatelné odhodlání Sparťanů a bezpáteřnost Peršanů – kostýmy. Nakonec pro tento film tak typické osobité nasvícení, které má výrazný vliv na výsledném dojmu. Nejsem si jistý, jak to můžu nazvat – práce se světlem? Nesmím vynechat ani choreografii boje, tím myslím zvlášť Sparťanské formace a jejich provedení, které bralo dech. Snad lehce komicky byl ztvárněn Xerxes, působil lehce uměle až pohádkově, ale kromě toho jsem s "fantaskními" prvky problém neměl, kolem a kolem to byl jen příběh, který nám vyprávěl maník s páskou přes oko – třeba si někde uprostřed bitevní vřavy nebyl sám jistý tím, co vidí. Slabší v porovnání s bojovým šílenstvím u Teplých bran se mohou zdát pasáže ze Sparty. Jednak s místními šamany a druhak pak s královnou. Buď, anebo je to jen můj dojem po x-tém zhlédnutí. Nicméně i ty zde mají své odůvodnění, královna přece nebude jen sedět na zadku, akorát by šly natočit záživněji, kupř. do scén s královnou by se dala lehce přidat sem tam nějaká ukázka toho, jak místní obyčejní lidé žijí, co si o udatných tří stovkách myslí atp. – nicméně pak už by to nebylo tak kurevsky epické, že?
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Film, který z velké části ukoval základy dnes již velice známého Snydera. Jde tam vidět jeho rukopis. Především ve slow-motion stylizaci a hravé vizualizací z různých perspektiv a expozic světel. Zestárnulo to v tomhle ohledu dobře a na krvavé bojové scény se kouká opravdu hezky. Ale příběh není bůh ví jak uchopen a tak je tam mezi epickými scénami ticho, klid a je to nuda. Každopádně zásadní film své doby.
Cortyx
1 571 bodů
10
Film jsem poprvé viděl v původním znění a pro mě je tento zfilmovaný comix událostí u které jsem byl v kině doslova zaražený do sedadla a doslova jsem hltal každou scénu. Leonida vybrali suprově i Xerxes byl impozantní krutovládce a tyran . Hodně tomuto filmu dává jeho vizuální zpracování a vlastně i ono pěti barevné filmové prostředí kdy si člověk myslí,že snad ani jiné barvy nejsou už zapotřebí .
Nevka
Nevka
1 503 bodů
9
Podle mě jeden z nejlepších "historických" filmů vůbec. Leonidas se svýmy 300 věrnými Sparťany válcující hordy Peršanů ve velkém stylu a skvělém R-kovém ratingu. No prostě skvostný pohled. Brutalita všude kam se podíváš. Boje a celkově vizuál celého snímku je jedinečný. Díky vyznění scénářem a ukočírované režie se tak dá říct, že je nám servírován kompletně orgastický zážitek se vším všudy. Zack Snyder si dal opravdu záležet (co na tom, že v jeho mnoha dalších filmech sklouzl k digitální nudě a omšelosti - tady je to perfektní podívaná). Dopřejte mi více antických (originálních) "řežeb", a budu maximálně spokojený.
ondy9
ondy9
1 452 bodů
7
Velmi kvalitně natočený, s pořádaným rozpočtem, ale nějak mě to nevtáhlo. Technická stránka jako hudba, kostýmy, záběry, je skvělá, avšak příběh vyprávěný ve verších nudil. Nevím, asi jsem prostě čekal něco trochu víc, než jen dobře vypadající dokumentární film. 70%