Natalia Portman a Javier Bardem skvělí, Forman geniální. Koho baví muzika Paula McCartneyho a líbí se mu Natalie Portman, koukněte se na
https://www.youtube.com/watch?v=4NEQyJm87LY
Miloš Forman a žánr, které mu šlo nejlépe.. historické drama. Moc pěkně natočený film. Nejvíce se mi líbil po herecké stránce Javier Bardem, ale ani ostatní herci ve velkých rolích se neztratili. Krásný příběh o zrůdných metodách církve, drsné podmínky na přelomu osmnáctého a devatenáctého století. výborně uchopený příběh. Pěkný zážitek.
Forman mě poprvé nefalšovaně zklamal. Veskrze průměrný film, který zmateně neví, co by vlastně řekl. Nepříjemná hudba to sráží, výborní herci nezachraňují.
Posledním Formanovým celovečerákem jsou Goyovy přízraky, které chystal již během studií na FAMU. Snímek připravovali dlouholetí přátelé Saul Zaentz a Jean Claude Carriére a již samotným názvem poněkud klamali tělem. Film je totiž o něčem úplně jiném, než by člověk předpokládal a docela škoda, že film nenatočili skutečně někdy v sedmdesátých letech.
Nejlepší český režisér v tomto snímku svým typickým mistrovským způsobem vykresluje tvrdý život z dob Francouzské revoluce a strasti všech obyčejných lidí a hlavně v první třetině, podporován výtečnými herci, dokáže diváka bez problému vtáhnout do nadějně rozjetého příběhu. Postupně ale panu Formanovi dost dochází dech, celková zápletka je pro takto ambiciózní film strašlivě slabá a nedotažená. Konec pak přichází z čista jasna a bez větších emocí. Ano, poučil jsem se o nekompromisních metodách tehdejší inkvizice, ale to z Goyových přízraků nadprůměrné drama neudělá.
Na českého režiséra určitě výborná práce, ale jinak ne takové jak sem čekal. Co víc dodat, každopádně hvězdička navíc za herecký výkon Natalie, to jsem teda čuměl. 67%
První film, který jsem od tvůrce Miloše Formana viděla, a první, který mi řekl, jak impozantním tvůrcem je. Příběh z období inkvizice je až hororově nádherný a tak realistický. Výběr herců, z nichž vyzdvihnu hlavně Natalie Portman, je naprosto dokonalý.
Stejně jako Amadeus sestává i tento film z řady spojených historek vynikajících nejen dokonalým řemeslným provedením, ale i hutností děje a velkou výpovědní hodnotou. Studie charakteru, obraz doby a především nesmírné utrpení Ines, vyřčené i nevyřčené, ve mě zanechaly hlubokou stopu. Spekulovalo se o tom, zda je film nějakou alegorií totalitního režimu, ze kterého režisér vzešel, ale já jsem přesvědčen, že tomu tak není. Neexistuje totiž nic z činů komunistů, co by dávno před nimi a o mnoho stovek let déle neprováděla církev svatá. Ať hoří v pekle!!!