Den, kdy se zastavila Země

60%

Komentáře a recenze 28

29 851 bodů
6
Je to pravda trošku nesourodé sci-fi, scénář není špatný, ale zpracování zvláštní, jakoby režisér nevěděl, jak snímek ucelit. Kromě Keanu Reevese, který zahrál svůj standard a tak trošku mimozemského Nea.. se ve filmu nikdo moc nepředvedl. Zvláštní atmosféra a pár slušných momentů ale pozvedlo film na celkem slušný průměr. 60%
28 428 bodů
3
Nevýrazný, nic neříkající snímek, který mi přijde jako I.T. Mimozemšťan určený pro dospělé. Návštěvník má však pro změnu lidskou podobu, což je chválihodné, ale nepřesvědčivé. A co ti ohromní roboti? K čemu tam vlastně jsou? Jejich pixelová animace je trestuhodná až naivní. Vážení animátoři, copak takhle se pohybují roboti? Je to jedna velká nuda, bez myšlenky a poslání. Tohle se opravdu nepovedlo.
6
Původní Den, kdy se zastavila Země je výborné sci-fi. Zápletka je možná jednoduchá, ale myšlenky zde obsažené působí i po šedesáti letech. Tenhle suchý odvar ale nesahá svému předobrazu ani po kotníky. Vizuální stránka je nepochybně lepší, ale celkově je film neuvěřitelně prázdný. Klaatu Reeves nepůsobí tak mimo(zemsky) jako Klaatu z původního filmu a při některých scénách je až žalostně vidět, že to prostě nefunguje. Tento remake dal možná staré sci-fi nový vzhled, ale obsahově to zrovna nevystihl.
2
Když je nejlepší věcí na filmu tradiční strnulý výraz Reevse a tou druhou plakát lákající na film..., tak je asi něco špatně. Marně hledám něco, co by přesně vystihovalo tenhle film, ale nic kromě "ztráta času" mě nenapadá. 20%
Fingon
16 886 bodů
8
70%. Viděl jsem původní verzi, dvakrát. Jednou jako škvrně (ale spíš než na robota, kterého zmiňuje Kordus v komentáři verze z roku 51, mi v hlavě zůstala spíše scéna, ve které se lidstvo ocitlo bez elektřiny) a podruhé těsně před shlédnutím remaku. Dost mě překvapilo, že se mi v některých momentech remake líbil více než původní verze. Je tu vidět, že rozpočet byl nepoměrně větší dnes než tehdy a létající talíře mi ani v nejmenším nechyběly (vlastně mi to připomnělo hru Atlantis II, která začíná poutí chlápka Tena zasněženým Tibetem, kde na nejvyšších vrcholcích nalezne loď - a náhrada za talíř vypadá dost podobně jako krystaly, pomocí kterých se cestovalo ve zmíněné adventuře). Zajímavé je i to, že přestože je nová verze barevnější a snadněji plyne, je zároveň i daleko depresivnější - zatímco v padesátých letech použil Klaatu zrušení elektrického proudu jen jako demonstrační prostředek a za třicet minut ji zase nechal obnovit (mezitím tvrdnul ve výtahu s hlavní ženskou hrdinkou, netvrďte mi, že jí tam vysvětloval, jak se vlastně věci mají), ve verzi z roku 2008 je vypnutí elektřiny trestem trvalým, ponechávajícím lidstvo zcela bez podstatné části jeho technologických znalostí. Ale třeba je zahřeje láska...
5.5
Velký film, ovšem s velmi malým obsahem. Příběh se snaží tvářit co možná nejvíc velkolepě, ale ve skutečnosti je po celou dobu překvapivě průměrný a nevýrazný, o čemž nejlépe svědčí emocionálně naprosto chladné finále. Jediné, co tak stojí opravdu za zmínku, je Keanu Reeves jako mimozemšťan a pár vizuálně působivých obrázků, které mě alespoň udržely na 100 minut ve stavu bdělosti. Jinak pouze lehce nadprůměrná sci-fi blbost, která nemá v dnešní konkurenci absolutně šanci.
4.5
Málo akce či něčeho co by diváka udrželo v křesle od začátku do konce. Naprosto podprůměrné.
9 335 bodů
7
Když už taky jednou Scott Derrickson sáhne po něčem jiném než hororu, a že po veleúspěšném V moci ďábla si měl z čeho vybírat, dopadne to pokaždé celkem dobře a mně se ty jeho žánrový odbočky pokaždé vcelku líbí.. Jeho třetím celovečerním kouskem, je tentokrát remake kultovního sci-fi kousku z 50.let, kterému doba určitě prospěla v případě vizuálního pojetí, ovšem zda ho dohání i co se témat týká, to už je otázkou.. Jedná se o futuristický příběh, kdy zemi navštíví mimozemšťan s šokující ekologickou zprávou o tom, jak se k Zemi nedobře staráme, ale že on je tu právě proto, aby naší planetě pomohl.. Ovšem není si úplně jistý, zda může planetu nadále vystavit působení lidského druhu s přihlédnutím na její dlouhé trvání uprostřed galaxie.. Vynikající Keanu Reeves, co by emzák Klaatu, který svým čistým záměrem a hromadou specifických vlastností dokáže nejednou vyvolat sympatie.. Boom, boom, spousta efektů, které malinko vyznívají do prázdna a trošku absurdně se bijí s myšlenkou komorní interakce našeho světa s vesmírným tvorem.. Několikrát jsem si říkal, jak snadné by to bylo promíchat s prvky komedie, které by Klaatuovu zkoumání našeho světa dodala trošku více energie, i za cenu, že by odlehčila jinak melancholické ústřední téma.. Docela obstojné scifíčko, které by ale mohlo z tématu těžit o hodně víc, kdyby se bralo ještě více seriózněji. Ale i tak to minimálně herecký koncert nejslavnějšího Libanonce posouvá k poutavým výšinám.. Za každé takové sci-fi by se mělo děkovat, i když by jako tohle potřebovalo ještě chvíli dozrát. 70%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
6
Už vidím to nadšené švitoření nad "lidskou myšlenkou!" - nedal jsem za to body Kingdom of Heaven a ani v případě Dne, kdy se zastavila Země to tvůrce nezachrání od soudu. Nesmyslná kombinace předlohy, Dne nezávislosti a tatínkovského přístupu Stevena Spielberga, která funguje v rámci fragmentů, nepostrádá nápad a působivé scény, ale po celou dobu mi přišlo, že se koukám na několik filmů současně. Reeves tradičně vynikající...
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů