Recenze filmu Den, kdy se zastavila Země

61%

Komentáře a recenze 36

36 250 bodů
3
Nevýrazný, nic neříkající snímek, který mi přijde jako I.T. Mimozemšťan určený pro dospělé. Návštěvník má však pro změnu lidskou podobu, což je chválihodné, ale nepřesvědčivé. A co ti ohromní roboti? K čemu tam vlastně jsou? Jejich pixelová animace je trestuhodná až naivní. Vážení animátoři, copak takhle se pohybují roboti? Je to jedna velká nuda, bez myšlenky a poslání. Tohle se opravdu nepovedlo.
31 382 bodů
6
Je to pravda trošku nesourodé sci-fi, scénář není špatný, ale zpracování zvláštní, jakoby režisér nevěděl, jak snímek ucelit. Kromě Keanu Reevese, který zahrál svůj standard a tak trošku mimozemského Nea.. se ve filmu nikdo moc nepředvedl. Zvláštní atmosféra a pár slušných momentů ale pozvedlo film na celkem slušný průměr. 60%
22 408 bodů
6
Původní Den, kdy se zastavila Země je výborné sci-fi. Zápletka je možná jednoduchá, ale myšlenky zde obsažené působí i po šedesáti letech. Tenhle suchý odvar ale nesahá svému předobrazu ani po kotníky. Vizuální stránka je nepochybně lepší, ale celkově je film neuvěřitelně prázdný. Klaatu Reeves nepůsobí tak mimo(zemsky) jako Klaatu z původního filmu a při některých scénách je až žalostně vidět, že to prostě nefunguje. Tento remake dal možná staré sci-fi nový vzhled, ale obsahově to zrovna nevystihl.
kunafix
kunafix
20 052 bodů
2
Během tohoto filmu se toho stalo dost - stihnul jsem si urvat všechny záděry, divit se všem těm přiblblejm filmovejm nápadům, srovnat to s originálem, kterej vyhrožoval jenom atomovkama, zamyslet se nad svým ekologickým chováním, všimnout si kdo všechno místo na plátno čumí do mobila, jít se jednou vyčurat, zkusit se třema různejma způsobama poškrábat ne jednom blbě dostupným místě na zádech, snažit najít tu správnou polohu v sedadle. Sledování tohoto filmu totiž hraničilo s utrpením. Nejvíc mě zklamala mimozemská loď, kterou tvůrci bez fantazie navrhli jako kuličku a robot GORT, kterej byl digitální, měl proporce člověka, oči jak z Battlestar Galacticy a až se pak přeměnil, tak to už bylo moc i na entomology v Indii. Ona většina těch efektů bylo digitálních a už mě s tím všichni začínají unavovat, protože to každej film jedině tak zkurví (pokud to není udělaný pořádně, což tady většinou nebylo). Poznámka: v kině nás bylo 7 - už jenom to samo o sobě mluví za vše (mluví to tichým hlasem šíleného sebevraha, kterej by byl schopnej kvůli nudě spáchat sebevraždu a vzít pár lidí s sebou).
18 781 bodů
2
Když je nejlepší věcí na filmu tradiční strnulý výraz Reevse a tou druhou plakát lákající na film..., tak je asi něco špatně. Marně hledám něco, co by přesně vystihovalo tenhle film, ale nic kromě "ztráta času" mě nenapadá. 20%
Fingon
16 886 bodů
8
70%. Viděl jsem původní verzi, dvakrát. Jednou jako škvrně (ale spíš než na robota, kterého zmiňuje Kordus v komentáři verze z roku 51, mi v hlavě zůstala spíše scéna, ve které se lidstvo ocitlo bez elektřiny) a podruhé těsně před shlédnutím remaku. Dost mě překvapilo, že se mi v některých momentech remake líbil více než původní verze. Je tu vidět, že rozpočet byl nepoměrně větší dnes než tehdy a létající talíře mi ani v nejmenším nechyběly (vlastně mi to připomnělo hru Atlantis II, která začíná poutí chlápka Tena zasněženým Tibetem, kde na nejvyšších vrcholcích nalezne loď - a náhrada za talíř vypadá dost podobně jako krystaly, pomocí kterých se cestovalo ve zmíněné adventuře). Zajímavé je i to, že přestože je nová verze barevnější a snadněji plyne, je zároveň i daleko depresivnější - zatímco v padesátých letech použil Klaatu zrušení elektrického proudu jen jako demonstrační prostředek a za třicet minut ji zase nechal obnovit (mezitím tvrdnul ve výtahu s hlavní ženskou hrdinkou, netvrďte mi, že jí tam vysvětloval, jak se vlastně věci mají), ve verzi z roku 2008 je vypnutí elektřiny trestem trvalým, ponechávajícím lidstvo zcela bez podstatné části jeho technologických znalostí. Ale třeba je zahřeje láska...
15 253 bodů
5.5
Velký film, ovšem s velmi malým obsahem. Příběh se snaží tvářit co možná nejvíc velkolepě, ale ve skutečnosti je po celou dobu překvapivě průměrný a nevýrazný, o čemž nejlépe svědčí emocionálně naprosto chladné finále. Jediné, co tak stojí opravdu za zmínku, je Keanu Reeves jako mimozemšťan a pár vizuálně působivých obrázků, které mě alespoň udržely na 100 minut ve stavu bdělosti. Jinak pouze lehce nadprůměrná sci-fi blbost, která nemá v dnešní konkurenci absolutně šanci.
ZkuKol
12 290 bodů
8
Velmi působivé scifi se zásadním poselstvím, jako vždy okouzlující Jennifer Connelly a chladný Keanu Reevesem. Triková stránka je uvěřitelná a neruší, hudba je příjemně nenápadná, ale největší sílu má Derrickson v kameře, je dynamická, nápaditá a utváří krásné obrázky. Jen si myslím, že film s takovým to dějem a naléhavým vyústěním, by si zasloužil větší šmrnc, spád, napětí a dramatičnost (tím vším nemám na mysli klasický katastrofický blockbuster). Prostě by se měl péokus trochu ztrati na svém chladu a trochu diváka přitáhnout k sobě (ději). Na poslední dobu nadprůměrné scifi, které by mohlo být víc orientované na děj než na morální poselství... 70%
4.5
Málo akce či něčeho co by diváka udrželo v křesle od začátku do konce. Naprosto podprůměrné.
9 923 bodů
7
Když už taky jednou Scott Derrickson sáhne po něčem jiném než hororu, a že po veleúspěšném V moci ďábla si měl z čeho vybírat, dopadne to pokaždé celkem dobře a mně se ty jeho žánrový odbočky pokaždé vcelku líbí.. Jeho třetím celovečerním kouskem, je tentokrát remake kultovního sci-fi kousku z 50.let, kterému doba určitě prospěla v případě vizuálního pojetí, ovšem zda ho dohání i co se témat týká, to už je otázkou.. Jedná se o futuristický příběh, kdy zemi navštíví mimozemšťan s šokující ekologickou zprávou o tom, jak se k Zemi nedobře staráme, ale že on je tu právě proto, aby naší planetě pomohl.. Ovšem není si úplně jistý, zda může planetu nadále vystavit působení lidského druhu s přihlédnutím na její dlouhé trvání uprostřed galaxie.. Vynikající Keanu Reeves, co by emzák Klaatu, který svým čistým záměrem a hromadou specifických vlastností dokáže nejednou vyvolat sympatie.. Boom, boom, spousta efektů, které malinko vyznívají do prázdna a trošku absurdně se bijí s myšlenkou komorní interakce našeho světa s vesmírným tvorem.. Několikrát jsem si říkal, jak snadné by to bylo promíchat s prvky komedie, které by Klaatuovu zkoumání našeho světa dodala trošku více energie, i za cenu, že by odlehčila jinak melancholické ústřední téma.. Docela obstojné scifíčko, které by ale mohlo z tématu těžit o hodně víc, kdyby se bralo ještě více seriózněji. Ale i tak to minimálně herecký koncert nejslavnějšího Libanonce posouvá k poutavým výšinám.. Za každé takové sci-fi by se mělo děkovat, i když by jako tohle potřebovalo ještě chvíli dozrát. 70%