Cesta draka

72%

Komentáře a recenze 5

7
Pokud milujete bojové sporty a hlavně karate, tak musíte mít prostě rádi tyto klasické snímky s legendou Brucem Lee. Cesta Draka je sice dějově prostější, ale o to více zábavné jsou akční scény ve kterých Bruce nakopává zadky. Film se dá brát i jako dobrá komedie, protože je zde mnoho vtipných scén. Zda to byl záměr nechám na tvůrcích. To nejpodstatnější na tomto filmu je souboj Buce s Chuckem Norrisem a jeho chlupatou hrudí. To se musí vidět!
29 851 bodů
7
Legendární film, ve kterém se střetnou dvě legendy.. Bruce Lee a Chuck Norris. První polovina je čistě oťukávací a spíše široce uvádí do děje, aby to mohl být celovečerní film. Druhá polovina je akční a plná soubojů. V té době se údery strašně ozvučovaly a údery vypadají hodně kaskadérsky a nedotaženě, ale co hodnotím naopak velmi kladně a dnešní filmy by se mohly inspirovat, tak to, že pánům v soubojích postupně a řádně přibývají dobře vypadající šrámy a modřiny.. žádní lidé z oceli. Finální souboj legendární. No.. částečně i z nostalgie.. pod 70% jít nemohu.
4
Kdysi se mi to teda líbilo o dost víc. Jenže Bruce Lee je fakt mizerný herec a ty pokusy o vtip hodně špatné (o to víc si teď vážím Jackieho Chana), naštěstí to trochu zachraňují ty bitky. Závěrečná s Chuckem v koloseu, to je prostě klasika.
9 329 bodů
8
Jak si jde všimnout, tak Bruce Lee natočil všechny ty svoje velké kousky v podobných letech a dost u sebe, takže když se tahle ikona bojových sportů dostala do Hollywoodu tak i díky popularitě hongkongské kinematografie byl Bruce obrovskou mega star. A právě na začátku sedmdesátek se Bruce Lee vrátil do Hongkongu a rozjel plány hned několika svých filmů, které jsou zpětně právě z jeho kariéry ty nejlepší. Cesta draka sice není tak našlapaná těmi západními hvězdičkami, ale Bruce si do ní přitáhl svého kamaráda Chucka Norrise, jejíchž vzájemný souboj je naprostou ozdobou tohoto snímku a přes svoji unikátnost už jen v tom, kdo se v něm střetne, dokáže navíc poutat jak v samotné konfrontaci, tak třeba v tom, že se oba aktéři přímo ve scéně musí rozcvičit.. Cesta draka je to nejlepší, co jsem s Brucem Lee viděl a to třeba i proto, jak přirozeně trhle působí. Spojuje Leeovo kung-fu s normálními situacemi a šroubuje jeho osobnost do plánu italské mafie.. Neustále se usmívající Asiat, který dal akčním filmům nový směr. Každá pěstní bitka je fantastická a navíc doplněná o Leeovy vtipné prokřiky.. Cesta draka má na rozdíl od Drak přichází zajímavější příběh, který dokonce postupně prochází nějakým rozvojem a i když jde někdy jen o levelování soupeřů, tak paralelně se pokouší o něco milostnějšího. Bruce Lee přišel přes půl světa, aby pomohl obyčejným v boji proti utlačovatelům a bohatým... A nejen, že zvítězí silou, ale současně svým osobitým způsobem zvládá proluky do citlivějších žánrů.. Bruce Lee tady předvádí herecký a tvůrcovský vrchol svojí filmové kariéry... Ostuda těch, kteří skončí u sestřihu, jenž bude složen především z souboje s Norrisem, jelikož Cesta draka má svoje kouzlo v drobných scénách, kde tu Bruce Lee vykosí partičku mafiánů, anebo až sociopatickým způsobem okusují kouzlo italských žen. A jak se na filmu podepsal čas? Pořád mi připomíná svým nádechem francouzské komedie a i přesto, že třeba střihem občas trošku pokulhává, tak v remasterované verzi dokáže i slabší nasvícení vystřelit.. Je to jednoduché, ale takový film je jen jeden! 85%
Pedro24
Pedro24
1 504 bodů