Orel kontra žralok

69%

Komentáře a recenze 4

22 289 bodů
8
U Boy jsem, si posteskl, že by bylo lepší, aby do nejvíc zasahovala tvrdost reality. Tuhle potřebu už měl ale Waititi zjevně dávno vyřešenou. Film, který začíná jako nenápadná romantická komedie typu Napoleon Dynamit postupně odkrývá další a další vrstvy komplexů a vnitřní tísně, který musí nevyhnutelně skončit potupným soubojem s invalidou - trochu mě mrzí, že to nakonec ucukne opět k nějaké naději, ale chápu, že Waititi chce ke konci navodit pozitivní emoci.
8
Waititi se právě zde nejvíce projevil jako novozélandský Wes Anderson. Naivní příběh s uměle vypreparovanými charaktery podává Taika tak uvolněně a vynalézavě, jak to v Hollywoodu dokáže skutečně jen zmíněný hračička, a jeho režie doslova přetéká vizuálními nápady, nenucenými vtípky a ve finále i uvěřitelnými emocemi. Především je opět fascinující nenásilné zapojení humoru, který dělá z jinak smutného filmu zábavné povzdechnutí nad útrapami lásky a nenaplněných snů. Tradičně skvělý je hlavně melancholický úvod, oproti němuž některé části ztrácí na lesku, ale sečteno a podtrženo se jedná o nádherný debut nezávislého tvůrce, který má ještě hodně co říci.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 409 bodů
8
I na největší losery někde čeká dobrý konec. Ale cesta k němu je dlouhá.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
8
Zcela jistě existuje spousta vynikajících režisérů, kteří natočili úžasné filmy, ale po lidské stránce jsou to arogantní, samolibí a egocentričtí nesnesitelníci. Z toho co jsem od Taiky Waititi zatím viděl jsem si zcela jistý, že je to jeden z nejnadanějších, nejmilejších a nejvtipnějších nerdů režisérské komunity. Jeho pohled na lidi a vztahy mezi nimi je neotřelý a laskavý, svým weirdo postavám rozumí a co je nejdůležitější, umí o nich vyprávět tak, že i nepodivínům dojde, že emoce jako bolest ze ztráty blízkých, neopětovaná láska nebo naopak láska bezvýhradná, jsou univerzálním katalyzátorem pro nás všechny. Pro neempatické jedince bude Orel kontra žralok nepochopitelná blbost o tom, jak podivínka potkala retarda. Pro mě je tento film pohlazením a současně pobídkou, abych se pustil i do ostatních starších kousků tohoto výjimečného režiséra. Doufám, že ho Hollywood nezkazí a že se od něj dočkáme ještě mnoha podobných kousků.