Stalo se jedné noci

79%

Komentáře a recenze 4

30 148 bodů
7
Roztomilý romantický příběh. Je to i zajímavé roadmovie, obzvlášť když si člověk uvědomí, v jakém roce byl film natočený. Nenásilné, nepřehrávané, jednoduché a přitom to funguje, jak má. Clark Gable zahrál skvěle a filmu se zdánlivě jednoduchým scénářem dosti pomohl.
22 295 bodů
8
Pěkný film, který těží ze sympatických postav a Caprovy režie. V dnešní době nemá osmdesát let starý romantický film snadné postavení - Stalo se jedné noci ale nemá problém zaujmout.
8
Prapředek všech kýčovitých hollywoodských romancí, který ale nějakým zázrakem není sám kýčovitý ani trošku a navzdory jednoduchému příběhu pojal tolik originality a pozitivního milostného náboje, že se mu jen málokterý následník dokáže vyrovnat. A hlavními viníky jsou jednak dva úžasní hlavní hrdinové, mezi kterými to díky jejich chytře znázorněné odlišnosti perfektně jiskří, jednak zlaté režijní ručičky Franka Capry, které nejenže udržují prvoplánovou sentimentalitu dokonale na uzdě, ale také posouvají vývoj zábavného Peterova a Ellienina vztahu do zcela uvěřitelné a přirozené polohy. Závěr mě sice lehce zklamal, neboť emocionální vrchol filmu se odehrál cca deset minut před pravým happyendem, který byl navíc až překvapivě zapomenutelný, ale ruku na srdce, v dějinách svého sladkého žánru, převážně definovaného oblíbenými konvencemi a neustále se recyklujícími motivy, je Stalo se jedné noci přímo oslňujícím a trvalým zjevením...
kknk2
kknk2
2 989 bodů
8
Nepřestává mě udivovat, jak některé staré filmy dokážou být zábavné i po tak dlouhé době. Právě humor se mi v případě It Happened One Night zdál dokonalý, chvála však náleží všem aspektům snímku. Můžu jen dodat, že výtečně funguje jako hraný „klasický“ Disney. 80 %