Paříž, Texas

80%

Články 5

V Občanské válce se Amerika rozpadá před očima. Obrazy brutality varují před hrozícím kolapsem
Recenze16. 4. 2024

Američané už dávno vstoupili do volební sezóny, jež se nese jednak v duchu obecné frustrace nad oběma kandidáty, tak i nejistoty ohledně toho, jestli vítězství kteréhokoliv z opotřebovaných seniorů vyřeší ostrý politický a ideologický rozkol v zemi. Ta po minulých volbách zažila poněkud amatérský a k neúspěchu předem odsouzený pokus o převrat a britský režisér a scenárista Alex Garland nyní nabízí náhled na situaci, kdy agrese neskončí u několika zmatených konspirátorů bloudících Kapitolem, ale promění se v plnohodnotnou Občanskou válku (Civil War). Co tento film říká o Američanech a co si z něj můžeme vzít my?

Oslava kreativity, či zneužívání nemocných? Dokument Na lodi Adamant budí rozporuplné pocity
Recenze17. 7. 2023

Po uvedení na festivalu v Karlových Varech zamířil do české distribuce vítěz letošního Berlinale, dokument Na lodi Adamant. Dvaasedmdesátiletý francouzský režisér Nicolas Philibert v něm sleduje klienty denního stacionáře pro lidi s duševními problémy kotvícího na řece Seině uprostřed Paříže. Výsledný tvar, který představuje publiku, lze nejen velebit jako originální pohledy na svět kupící poctu jinakosti, ale i kritizovat pro dramaturgickou neukotvenost a eticky sporné zacházení se záběry pacientek a pacientů.

27 filmů, které vás zaručeně vytrhnou z pocitu izolace
Téma7. 4. 2020

2. část - Ukončení nouzového stavu je v České republice stále v nedohlednu a lidé jsou tedy nuceni trávit veškerý volný čas ve svých domácnostech. Patříte-li k těm, pro něž je tento scénář den ode dne více a více nesnesitelný, možná se rádi odreagujete u následujících filmových děl, jejichž protagonisté jsou doslova na cestách.

Papež vůbec poprvé v dějinách církve otevřel "dveře" filmařům
Festivaly a ceny26. 10. 2018

Ve čtvrtek 25. října byl v Jihlavě zahájen 22. ročník Mezinárodního filmového festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava. Kromě jiných lákadel se mohou diváci těšit na vůbec první snímek v dějinách, kdy představitelé Vatikánu s papežem Františkem v čele otevřeli "dveře" filmařům.

Recenze: Až na dno - když je představitelka Lary Croft na dně (oceánu) a její milý mezi džihádisty
Recenze2. 5. 2018

Novinka Wima Wenderse (Paříž, Texas; Nebe nad Berlínem, Pina) je snímkem, který má na jednu stranu velké plusy: za kamerou oceňovaný zkušený režisér a před kamerou velmi charismatický hlavní herec, James McAvoy. Ale na druhou stranu má i spoustu slabin: podivný scénář od Erin Dignam, příliš snahy o hlubinné filosofování a Alicii Vikander v roli sebevědomé, až nepříjemně macho profesorky "matematické biologie", která jí prostě nesedí.