Komentáře a recenze 43

6
Zajímavej nápad na romantickej film bohužel jen na romantickej film protože přes tuhle škatulku se prostě nedostanete. A po pravdě už jsem viděl lepší romanťárny.
bidlobox
3 802 bodů
8.5
Další snímek převádějící na filmové plátno písmenka od Philipa K. Dicka, se docela (dost) povedl, až na ten závěr, ale to jsou prostě Američani, s tím nic nenaděláme. Film odsejpá v akčním tempu, žádné zbytečné otálení, dveře "osudu" jsou lítačky... Matt Damon a Emily Blunt jsou ta správná dvojka, ač se o tom celou stopáž pochybuje, jiskří to mezi nimi jak mezi tramvají a její trafosběrnicí.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
8
Matt kandiduje na senátora. Bohužel to, co by normální člověk považoval téměř za výhodu, dokáže novinář obrátit v jed (stejně jako cokoli jiného). Matt nevyhraje. A pak náhodou potká dívku svých snů. Jenže co když někdo nechce, aby byli spolu? Co když někdo velmi mocný udělá cokoliv, aby spolu nebyli? Překoná Matt protivenství? Jasně, že jo - je to přeci milostný příběh. Rytířský příběh zahalený do křesťanské mystiky. A tak Matt bojuje proti dvacetihlavému drakovi, by si vydobyl princeznu. Tenhle drak ale nechrlí oheň, je to kouzelník. Zná budoucnost a dokáže ji pozměňovat. Jen drobné detaily. Náhody. Věci, které považujeme za běžné, nám obracejí životy naruby. Je to zkouška vytrvalosti a vůle. Ale odměna je sladká. Líbilo se mi to. Všechno klapalo, žádné prodlevy a ani s tou mystikou to není přehnané. Vše se pěkně zamotává a já hltám každou další náhodu. Až na to měnění názorů, které celý "systém" dost shazuje, bylo vše bez připomínek. Jenže pak přišel trik s klobouky. Ten sice dává filmu pěknou novou pointu, ale je tak dětský, že i novinář by vymyslel lepší způsob, jak zajistit závěrečnou akční scénu. Ale co, navzdory této krkolomnosti je drak poražen a princezna zachráněna. Stejně si myslím, že takové věci vadí jen mně a konzumní většina nehne ani brvou:-) Závěrem dlužno říci, že se po dlouhé době opět zjevilo vysvětlení, proč "bůh dopustil temný středověk". Tentokrát rozhodně propracovanější a - jak jen to jde - uvěřitelnější. Na rozdíl od Božského Bruce, kde si bere dovolenou, zde bůh projevuje marnou snahu naučit člověka samostatnosti. Ale znáte lidi...znáte se...
farb
farb
2 064 bodů
8
Perfektní propojení sci-fi a romance. Příběh velmi chytře vystavěn, herci skvěle vybrání, reži fajn... Byl jsem dojat.
petr-hnyk
1 542 bodů
6
Jsem fanda Philipa Kinreda Dicka, takže jsem zvyklý, že jemné scifi prvky se prolínají s těžkým filozofickým monologem jednotlivých hrdinů, ale tento film mne bohužel místy nudil a přišel mi o dost delší než ve skutečnosti byl. Naprosto nejhorší byla závěrečná scéna, která celý film naprosto srazila a urazila veškeré fanoušky PKD. Něco takového by PKD nikdy nenapsal, protože byl mistrem nejednoznačných happyendů a otevřených konců... Dovolím si ještě nabídnout svoje srovnání ostatních Dickových adaptací. Za nejlepší filmy považuju Blade Runner a Temný obraz. Kvalitní práce byly Total Recall a Minority Report. Obstojná béčka jsou Screamers, Impostor a Babičky dobíjejte přesně. Totální průšvihy jsou pak Next a Výplata.
ladynka
ladynka
1 201 bodů
7
Klasická romantická výstavba (potkali se, rozuměli si, zamilovali se) je tou nejlepší fungující rovinou filmu, když sci-fi motiv slouží jako faktor vnější překážky, která se postaví do cesty hrdinům. V obecnější rovině (vyústění sci-fi zápletky), kdy se závěrem přichází utěšující vize světa, se zajímavý znepokojující motiv znásilní ve prospěch frází o tom, že... (viz konec filmu).
sugi
752 bodů
9
… sci-fi se zajímavou zápletkou u kterého tvůrci nepotřebovali mnoho speciálních efektů , jelikož vše je ve scénáři
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7.5
Povedené sci-fi s romantickým nádechem aneb každý má svého správce a náhoda nemusí být náhoda. Jak moc jsou naše kroky řízeny, ovlivněny a jak moc je naše mysl ve svém rozhodování svobodná? Typické otázky Philipa K. Dicka, který stejně jako v případě dalších zajímavých sci-fi snímků stojí za knižní předlohou. Vzpomeňte si na například na dokonalý Minority Report, kde najdete v pozadí opět knižní předlohu P. K. Dicka. Postava Toma Cruise je však poněkud starší a rozměrově větší :o) V každém případě je film svým námětem i zápletkou zajímavý. U P. K. Dicka je vždy velmi těžké převést knižní podobu na filmové plátno. Matt Damon a Emily Blunt se o to pod režijním vedením úspěšně snaží. Tak kterými dveřmi se rozhodnete vstoupit Vy?
Jiza
515 bodů
7
Film se zajímavou zápletkou a akčním provedením. Jedinou chybu vidím v Mattovi Damonovi ale to je asi mojí osovní averzí vůči tomuto herci. Emily Blunt překvapila svou éteričností.
mausis
mausis
370 bodů
9.5
Když už si myslím, že je vše vymyšleno, překvapí mě svět sci-fi opět něčím novým a originálním. Scénář je báječný, a provedení jakbysmet. Akční podívaná propojená s romantikou je prostě zážitek. Skvělá myšlenka pozitivně laděná, že ať je vše sebehorší, nikdy to není dopředu dané, ikdyž to tak vypadá.Je jen na člověku , co s tím udělá. Matt Damon je výborný, Emily Blunt to sluší a celkově se vše povedlo.Všechno do sebe zapadá a ani chvilinku se nebudete nudit.