Robin Hood

66%

Komentáře a recenze 59

47 099 bodů
6.5
Robin Hood Ridleyho Scotta nabízí opět nový pohled na tuto legendu. Jsem docela mile překvapen jakým směrem se Scott s touto postavou vydal a že se nebál vyhnout zajetým kolejím. Crowe se po Gladiátorovi ujal další zajímavé historické postavy a i tentokrát jí dokázal vdechnout život způsobem vlastním. Scott má řemeslo stále pevně v rukou a po dobu 148 minut zanudil snad jen párkrát. Spokojenost.
36 208 bodů
9
(Director's cut: 156 min) Když se řekne Robin Hood, každý si vybaví romanticko-dobrodružný legendární příběh o zbojníkovi, který je po desetiletí znám již jako leckterá známá legenda, pohádka či pověst. Ale co se na to podívat reálně v prostředí skutečného temného středověku? Nápad svým způsobem troufalý, ale ne neuskutečnitelný. A s vervou sobě vlastní se něčeho takového chopil Ridley Scott a natočil historický snímek dle scénáře Briana Helgelanda ničím se svým žánrem naprosto nevymykající. Dané dějství obsahuje od všeho něco. Kousek romantického dramatu, kousek původního příběhu a kousek politické všímavosti v rámci akčně-válečného počinu. Historikové si klasicky budou rvát vlasy, ale dobře jim tak. Nejedná se o film, který by se měl brát vážně. Scénář je solidní a plný nápadů právě v rámci onoho realismu. O napětí není nouze a příběh jako takový je promyšlen dobře. Válečné scény tradičně v režii Ridleyho Scotta nezklamou a přinášejí výbornou dechberoucí podívanou. Temný obraz středověku, blátivé prostředí a nejistota z každičké budoucí minuty. Snímek pro diváky, kteří nemají problém se do něčeho takového se svojí fantazií ponořit a uchopit daný skutek podle svých patřičností v zájmu poctivého středověkého příběhu podle dobových kritérií.
22 392 bodů
4
I když pominu, že to nemá nic společného s Robinem Hoodem, zůstane tu jen poučování, politikaření a nesympatické postavy. Děj je překombinovaný, ale nakonec stejně stojí na náhodách. Velké zklamání. Mrzí mě to.
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Robin ja, Marion nein, historické souvislosti ja, děcka v lese v maskách nein, souboje jakž takž ja, "náhodné" propojení s otcem nein, novej přístup jakožto né v lese schovanej ja, hrozně dlouhá stopáž nein, ty děcka s Marion v závěrečném souboji hodně nein, šukat ja, ženit nein.
6
Celkem přitažlivé zrození legendy (co na tom, že historická fakta nesedí), na které je ovšem vidět, že se na určitých místech až moc stříhalo. A tak se velká část děje sjede v nechutně rychlém tempu a jednání postav díky tomu někdy postrádá docela smysl. Což je velká škoda, protože Scott prostě pořád umí. 6/10
16 069 bodů
8
Robina Hooda jsem viděl v kině a pak ještě jednou v televizi, a přestože to není mistrovský kus Ridleyho Scotta, je to solidní film. Crowe je sice volba velmi zvláštní, ale tenhle chlap prostě zahraje všechno, ačkoli bych asi čekal mladšího představitele. Oproti verzi s Costnerem je tohle výrazně zábavnější show.
15 244 bodů
4.5
Režisér se směje, divák pláče. Skvěle obsazené a nanejvýš poutavě odvyprávěné, dvě a půl hodiny uteče v autentických bitevních vřavách a působivých lokacích jako voda. Ale navzdory očekávání a Scottově pověsti není Robin Hood ničím víc než jen letní popkornovou zábavičkou, která nic nového nepřináší a původní legendární příběh nepochopitelně przní. Od Scotta beru takhle odfláklý, neosobní a po všech stránkách zbytečný snímek zkrátka jako podraz...
ZkuKol
12 290 bodů
8
Předem varuji; pro nepřipraveného diváka velmi matoucí film. Ridley se s tím nepárá a tvoří si vlastní legendu na pozadí historických událostí. Obklopil se vynikajícími herci v sebemenších rolích (Huston alá Richard), dal dohromady skvělou partu řemeslníků (CGI triků minimum) a rozjel své vizuální hody. Robin je film pro velká plátna, obrazy jsou nádherné, dynamické, hrají v jasném barevném spektru a srší nápady. Akce je syrová, ale ne naturalistická, výkony dobré, ale žádná exhibice. Bohužel, Ridley měl zřejmě mamutí vizi o 4 hodinovém eposu a ten mu nedovolili. Střih je občas necitlivý, takže je lapsů víc než bychom čekali (Loxley vs. Longstride a Marianina rota?). Jenže Scott je umělec, který filmu vdechnul staromilskou náladu, dobrodružný feeling a kouzlo reálného. Dočkáme se bitev, soubojů, lásky i humoru - a co vlastně chceme od letního blockbusteru více? Robin se vrací do Anglie, jež se nachází ve stavu zadluženého Řecka a rebelie jsou za dveřmi, toho chtějí využít drzí Francouzi, které musí hrdinova družina odrazit a ještě stačit bojovat za právo a svobody lidu... 80% PS: po shlédnutí director's cutu potvrzuji svou teorii o necitlivém střihu a doporučuji, zážitek stoupá tak o cca 10%
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
7.5
Legenda trochu jinak, které nejvíce ubližuje její název. Ten film se nikdy neměl jmenovat Robin Hood, ale Robin Longstride (nicméně chápu, že tohle by se hůř prodávalo). Scott potvrzuje vizuální cítění a jedinečnou schopnost vykreslit věrohodně historické období. Princ John je k smíchu a představení členů budoucí družiny trestuhodně krátké. Z toho filmu je hrozně cítit, že se hodně stříhalo. Těším se na prodlouženou DVD verzi, která ty skoky trochu učeše. Coby s "novou kapitolou známého děje" s tím nemám naprosto žádný problém. Přesto je jednoznačná chyba, pokud se film jmenuje Robin Hood a toto označení padne až v posledních minutách filmu.
cerfik
cerfik
7 933 bodů
8
No naštěstí jsem viděl Director's cut a i tak se mi to zdálo místy jakoby se tam mělo ještě něco vejít. Zkrátka Gladiátor to není, ale moc krásně se na to dívá a Russell Crowe i Cate Blanchett jsou úchvatní a výborně to mezi nimi funguje. Název filmu neodpovídá o čem film je, ale určitě úžasný marketingový počin. Ten závěr to trochu shodil, prostě mi tam přišel takový natlačený, aby se to mohlo jmenovat Robin Hood. Víc jak 80% dáti nemohu.