Lhář, lhář

74%

Komentáře a recenze 24

7
Na to,že je Lhář Lhář rodinným filmem,tak je jeho humor až překvapivě dospělý a ostrý. Jim ukazuje,že nepatří do starého železa a že má stále co nabídnout. Jeho pověstný gumový obličej tak zde vidíme více než často a většinou je to velká zábava. Samotný nápad filmu je originální a povedený. Tom Shadyac film drží pevně v rukou a na výsledku je to znát.
29 978 bodů
8
Tenhle film mě hodně bavil, i když je to na jednu stranu parádní komedie a na tu druhou trošku rodinný slaďák. Role ušitá Jimimu Cereymu přímo na tělo.. tady je prostě nejsilnější. Spojení dobrého scénáře pro komedie a jeho mimikou a gesty je ve výsledku parádní výsledek.
28 443 bodů
9
Snad každý rodič svému dítěti někdy vnucoval výchovnou myšlenku, že lhát se nemá. Ale co když se právě lhaním někdo ze své profese živí? Výrazná komedie na dané téma, ve které opět svými grimasy, skopičinami a bláznivými ztřeštěnostmi plně exceluje Jim Carrey. Takže co se týče humoru, jeho přítomností je to zcela na plnou čáru jasné. Příběh se však dotýká také emočnímu souznění s dětskou touhou a přáním. Sice je to již ohrané téma, ale v rámci problematiky stále funguje. Rodiče rozvedení, jejich synek žije s matkou a otec sice o něj zájem projevuje, ale kvůli pracovní náplni se mu nedaří plnit sliby. A tak si o svých narozeninách nepřeje nic jiného, než aby táta nelhal. Světe div se, přání se mu splní a s jeho tátou se začnou dít věci. Celý koncept děje je stavěný právě na výkonu Jima a tak je nutné uznat, že bez něj by to celé upadlo v zoufalou nudnost. jedna groteskní scéna střídá druhou a po divácké stránce takřka nenechá vydechnout. Jim Carrey tedy jak ho známe, čímž v rámci dobré zábavy snímek vyvolá dobrou náladu a alespoň na chvíli diváka přivede na jiné myšlenky. Po nevýrazném snímku ´Cable Guy´ (1996) opět posun nahoru.
22 289 bodů
6
Standardní 90s komedie obohacená Carreym, který mi vždycky víc seděl ve své vážnější poloze, což vím, že je zvláštní říct u člověka, co v té vážné poloze strávil asi 1 % kariéry.
6
Spíš průměrný Carrey, který se sice zase vyřádil, ale už to tak nějak není ono. Je ale fakt, že ten Dejdarův hlas moc body nepřidává.
8
Americká rodinná zábava má svůj obvyklý standard a když se povede scénář, který promíchá vše stylem, že se zbytečně často nemoralizuje a ukáží se nějaké ty nadčasové hodnoty může se jednat o zábavu dosti kvalitní. Tentokrát se to opravdu povedlo. Film vsází na gumový obličej Jima Carreyho s jehož výkonem film stojí a padá, ale i ostatní i když epizodní postavy odehrávají velice slušné výkony. Celkově je film režijně i technicky velice dobře zvládnut a po právu se stal mezinárodně úspěšným hitem.
6.5
Nejen velmi příjemná komedie, ale i hezká definice právníků a jejich života. Celé to stojí jen na Carreym, který se ale v podobných rolích vysloveně vyžívá a ten jeho pitomec je neodolatelný jako vždy. Závěr sice hodně stupidní, ale na oddechovku podobného ražení to celkem sedí..
5.5
Jó tak to je vychytané. Jen ať řekne pravdu a my z toho budeme mít prču. Táto komedie je sice plus mínus jemně nadprůměrná, ale určitě nebude nudit. Carrey to zaručí. Věřte mi.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
8
Pro ty, kterým připadá Carrey v Ace Venturovi příliš šílený a v Truman Show příliš decentní...
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
6
Pro komedie Jima Carrey mám slabost, i zde jsem se pobavil, ale to neustálé mluvení pravdy a především Carreyho přehánění a to hlavně v soudní síni mě po nějaké době přestalo bavit a po delší době i otravovat, jinak samozřejmě nutný happy end nakonec, kterej ovšem potěší, jinak jde ale o Jimův průměr.