78%

Komentáře a recenze 6

29 697 bodů
6.5
Česká parodie na Jamese Bonda je místy skvělá, místy dosti nudná. Celkově se pro mě jedná o slušný film typu, stačí vidět jednou a dost. 65%.
7.5
Kdyby si tento námět vzal do parády Oldřich Lipský, byla by výsledná podoba ještě mnohem zajímavější. Ale i Václav Vorlíček je bezpochyby výborný režisér a jeho pohled na bondovské parodie je stejně bláznivý a roztomilý, jako hlavní postava účetního Foustky, který je opravdu špión, byť mu to nikdy nechce věřit. Slibně rozjetý příběh se sice na půli cesty trochu zasekne, ale díky všudypřítomnému humoru, povedeným narážkám a především vyvrcholení v plaveckém bazénu se jedná pořád o vydatnou porci zábavy, na jakou se nikdo jiný než my prostě nezmůže.
avenis
avenis
8 056 bodů
7
Nesouhlasím s těmi, co tvrdí, že to není parodie na Bonda. JE to parodie na Bonda. Bez ohledu na to, kolik lidí ho v ČSSR tehdy mohlo či nemohlo vidět. Je tu jasný "M", od "Q" dostane multifunkční budík, jedou po něm baby, máme tu "bond girl" Květu Fialovou ... gin, čtyři kapky citronové šťávy a špetka lékořice... pletací jehlice vyťukávající morseovku, no prostě parodie na agenta 007. Nikdo mi to nevymluví. :) A Sovák, to je jasná inspirace Vlastou Burianem, aby tam bylo něco ryze českého. Takže pane Vorlíčku, díky za to naše rodinné stříbro! (25.11.2020)
Arthur Logoff
Arthur Logoff
7 771 bodů