Blu-ray: Nevědomí oslňuje výpravou a nádherným STEELBOOKem (recenze)

blu-ray-nevedomi-oslnuje-vypravou-a-nadhernym-steelbookem-recenze-2
Ale berme to s nadhledem. Finále Nevědomí je sice nedotažené a především závěrečná scéna je jak vystřižena ze sbírky těch nejtupějších filmových klišé, ale vše ostatní je precizní ruční práce (filmaři se snažili natáčet s co nejvíce rekvizitami, aby film neskončil jako digitální onanie) s úchvatnou formální stránkou, strhujícím soundtrackem a v neposlední řadě i výbornými herci, jakkoli je Tom Cruise chvílemi možná až příliš snaživý v emotivních scénách.
Blu-ray vyvolává podobné pocity. V mnoha ohledech výborné, ale sakra, mohlo to být dokonalé. Začnu samotným přepisem filmu, který veškerou vizuální i zvukovou krásu podtrhuje. Obraz dává vyniknout ostrému kontrastu nablýskaného bydlení v oblacích oproti prašné zemi, soundtrack se nenásilně prolíná se zvukovými efekty (aniž by jedno druhé přehlušovalo), vše zkrátka vypadá maximálně parádně. Pochvalu si zaslouží i dabing, což je do velké míry dáno tím, že je ve filmu jen pár herců a hvězdy mají své dvorní dabéry.
Olga Kurylenko, Tom Cruise, Morgan Freeman
Extrémní pochvalu si zaslouží STEELBOOK, který vypadá prostě ohromně. Jak Hobit, ne vždy se povede k velkému hitu vybrat vhodný obrázek na přebal i vnitřek. V případě Nevědomí distributor neexperimentoval a zvolil (samo o sobě velmi pěkné) americké plakáty.
blu-ray-nevedomi-oslnuje-vypravou-a-nadhernym-steelbookem-recenze
blu-ray-nevedomi-oslnuje-vypravou-a-nadhernym-steelbookem-recenze-1
A teď se dostáváme k tomu drobnému ale - bonusové části. Není slabá, ani omylem. Nabízí čtyři vystřižené scény, sérii pěti dokumentů o natáčení, audiokomentář Cruise s režisérem (v aj.) a možnost pustit si film pouze s hudebním doprovodem M83. Není to málo, ale vznik filmu sliboval větší hody. Režisér původně napsal povídku o osmi stránkách, která byla následně převedena do podoby komiksu. Proč aspoň jedno z toho na disku není? Současně chybí i galerie konceptů, která by v případě podobného projektu byla nepochybně ohromující. A také by filmu slušel "obraz v obraze", ale to už bychom asi chtěli moc (na druhou stranu, dočkaly se ho i menší filmy).
Nevědomí je vizuální radost, která přímo vybízí k tomu dozvědět se víc (jak o samotné zápletce, tak o jejím zpracování). A i když disk není v žádném případě skoupý, mohl svým fanouškům určitě nabídnout více odpovědí.
Hodnocení disku: 85%
Obraz: 1080p, 2,40:1, Zvuk: DTS-HD Master 7.1 anglicky, DTS 5.1: česky, Běžná cena s DPH: Plastová verze -499 Kč, STEELBOOK verze - 599 Kč
Blu-ray film Nevědomí koupíte s internetovou slevou na e-shopu www.filmarena.cz. Za zapůjčení disku k recenzi obchodu děkujeme.