Recenze: Království zombie - Korejský hororový seriál, který nemá konkurenci

Kingdom (2019) | Netflix
Království zombie nebo Kingdom / Kingdeom je jihokorejský seriál, který od roku 2019 vzniká za finanční podpory Netflixu. A je to znát. Vysoký rozpočet dovolil režisérům Seong-hoon Kimovi a In-je Parkovi vytvořit originální a krásně zpracovaný akční skvost. Seriál se již nyní pyšní dvěma sezóny, které se po celém světě setkávají s nebývale vysokým hodnocením. Navíc je již v očekávání série třetí, a tak se je doufám na co těšit.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence-15
Kingdom (2019) | Netflix
Příběh se odehrává v historickém období, kdy v Jižní Koreji vládla dynastie Čoson. Korunní princ se po nařčení z velezrady vydává na dalekou cestu, aby dosáhl spravedlnosti. Nemá ale tušení, že se dostane do styku s hrozivou epidemií, která v zemi vypukla. Mrtví se vracejí mezi živé a touží po lidském mase.
Jako správná epidemie se tato nákaza masově šíří a brzy není v zemi nikdo v bezpečí. Aby toho ovšem nebylo málo, vstupují do toho na povrch vyplouvající politická spiknutí, která mají v úmyslu veškerou epidemii použít pro svůj vlastní prospěch, nehledě na ztráty na lidských životech.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence-8
Kingdom (2019) | Netflix
Korunní princ se od začátku jeví jako charismatický diplomat a tento pocit vás po celé dvě série neopouští. Vždy koná s rozvahou a ohleduplností vůči ostatním, což tvoří dokonalý kontrast vůči dalším urozeným a šlechticům, kteří vyrůstali v okolí královského paláce nebo přímo v něm. Už od začátku je zřejmé, že s lidmi soucítí, přesto je zde vidět jeho osobnostní vývoj. Veškeré situace, které během příběhu nastanou, jeho charakter ještě více upevňují a když si říkáte, že jistě došel na konec cesty, že už takto mladý člověk více neunese, Chang vás překvapí a prokáže, že je vskutku vlastníkem urozené krve v pravém slova smyslu.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence-13
Kingdom (2019) | Netflix
Během svých cest přichází postupně na kloub tomu, jak epidemie vznikla a zjišťuje, že je mu bližší než se kdy mohl domnívat. Odhaluje také další souvislosti jejího možného vzniku již v nedávné minulosti. Tehdy sice zapříčinila vítězství korejského království nad nepřáteli, ale také málem jeho zánik. Pouští se tak do boje nejen s morovou nákazou, ale také s diktátory a politickými úředníky, kteří tomu všemu velí.
Toto drama dokázalo již během prvních šesti epizod odhalit své historicko-politické pozadí z prostředí feudální Koreje. Vše je doplněno o velmi kvalitní zombie horor, který dokonale propojuje moderní pojetí a staré hororové prvky. Nejprve jsem se trochu obávala toho, jak to všechno bude fungovat. Skloubit historické drama a akční zombie podívanou není zrovna procházka růžovým sadem, ale musím uznat, že se to filmařům povedlo. Ať jsou tato témata nesourodá jak chtějí, společně vytvořily dokonalé propojení dvou světů, které na světové seriálové scéně nemají konkurenci.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence-18
Kingdom (2019) | Netflix
Do karet této velkolepé podívané hrají i veškeré charaktery, které zde vystupují. Každý je vskutku originál a najdete si na něm něco, co máte rádi i to, co nesnášíte. Kromě postav lačnících po moci a úspěchu zde uvidíte odvážné a statečné bojovníky, kteří přesto, že sami nic nemají, jsou ochotní se pro druhé rozkrájet. Stejně tak seriálu nechybí ani pár komických postav, které byste sice možná ze začátku nejraději roztrhali na kousky a předhodili divokým lvům, ale později projdou takovým vývojem, že je ve finále vlastně naprosto zbožňujete.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence-22
Kingdom (2019) | Netflix
Jediné, co bych seriálu možná vytkla, je samotné zakončení druhé série, které se mi zdálo možná až příliš zamotané a zbytečné. Trochu jsem tajně doufala, že touto sezónou seriál skončí. Dobrý seriál totiž podle mě nepotřebuje milión dílů. Krása je v jednoduchosti, a tak se možná trochu obávám, s čím korejští tvůrci přijdou v příští sérii. Nebudu ale házet flintu do žita. Dosud mě seriál výrazněji nezklamal, tudíž budu tiše doufat, že se tak nestane ani v budoucnu.
Nemohu však dát seriálu nejvyšší možné hodnocení, a to z toho důvodu, že byl místy až příliš natahovaný a upovídaný. Samotná délka jednotlivých epizod, která činí cca 50 minut, je pro mě až moc. Akční souboje byly rozhodně krásně provedené, ale zajímavé byly víceméně jen několikrát. Když se poté podobný scénář opakoval v každém díle, sklouzávalo to místy k nudě a držela jsem se, abych scénu nepřeskočila. Zachránila to ale důležitost scén pro další vývoj seriálu.
recenze-kralovstvi-zombie-korejske-hororove-drama-ktere-nema-konkurence
Kingdom (2019) | Netflix
Malé doporučení na závěr, seriál rozhodně není vhodný pro děti. Očekávejte spoustu násilných a krvavých scén, které jsou obsaženy v každé jednotlivé epizodě. Buďte připraveni též na scény, které nejsou určeny slabším povahám. Historická Korea zkrátka není jen o krásných a honosných stavbách, nádherně zdobených šatech a eleganci. Království Zombie odkrývá všechny její temné stránky, které jsou západnímu diváctvu do dnešních dní zcela cizí.
Hodnocení: 85%