Recenze: Piraňa 3DD postrádají žánrovou rafinovanost svého předchůdce

Matt Bush, Danielle Panabaker
A slovem hodně myslím rudou lázeň, jež přeměnila jezero Victoria v bitevní pole. Kdokoli méně v žánru schopný by ten koncept neustál, ale Aja se pro žánr narodil. Je v něm jako ryba ve vodě. Lehce si vodí herce (přestože mají sebepitomější role) a dokáže skloubit lascivní erotiku se skutečným napětím. Něco takového jen tak někdo neumí, čehož je bohužel příkladem i pokračování Piraňa 3DD (2012).
Dvojka na původní film navazuje jen okrajově, takže kdo se těšil na obří piraně, jež tak krásně zaútočily v poslední scéně Ajova filmu, má smůlu. Piraňa 3DD je klasické volné pokračování v tom smyslu, že pouze lehce odkazuje v úvodu na události předchozího dílu a poté víceméně kopíruje jeho schéma. Tentokrát se žravé rybičky vydávají do aguaparku Big Wet, který s patřičným gustem otevírá coby host David Hasselhoff. Opakování dějového vývoje není nutně zápor, jenže na režijní stoličce již nesedí Aja, ale John Gulager, autor trilogie Krvavá hostina.
Gulagera pojí s Ajou nadšení pro věc. Pokud je ale Aja vyzrálý autor, Gulager je teprve na prahu puberty. Z téměř každého záběru je znát snaha, ale nikdy to úplně nefunguje, ať už díky hercům, kteří v neuvěřitelné míře podhrávají (tak apatické chování jsem při úmrtích v hororu ještě neviděl), nebo vystavěním samotných scén, kdy tvůrci až nerozumným způsobem tlačí na pilu humoru.

Necenzurovaný trailer:

Jakoby si sám Gulager uvědomil, že hororově na Aju nemá a tak úmyslně přepálil komediální stránku, přičemž jde do takového extrému, že film často vypadá jako nový díl série Scary Movie. Příklad za všechny: Majitel aqvaparku utíká s pokladnou pryč. Před kanceláří narazí na holčičku, která pláče u těla mrtvé mámy. Majitel jí dá jako omluvu pár dolarů. Přeběhne do vozítka, dá zpátečku a holčičku, která si právě kontrolovala, jestli jsou peníze pravé, přejede (2x!). Jak se snaží ujet, zaujme ho extra vyvinutá běžící žena On díky tomu přehlédne nízko nataženou šňůru, ta mu usekne hlavu a hlava následně odletí mezi prsa jiné velmi dobře vyvinuté slečny, která své vnady o hlavu plácá… Ufff.
Christopher Lloyd
Neříkám, že je celá ta scéna špatně, ale rozhodně není ve správné sérii. Pro milovníky Ajovy jedničky (kteří ocenili nejen povrchní kozaté pozlátko, ale i samotnou filmařinu) je dvojka de facto nekoukatelná, neboť filmařsky nefunguje skoro vůbec. Hodně jí ale pomáhá nadšení, s jakým vznikala (což vám potvrdí závěrečný sestřih zkažených a nepoužitých záběrů), čímž se blíží české hororové blbině Choking Hazard (2004) – čím více to vnímáte jako srandu fandů, tím lépe se budete bavit. Piraňa 3DD má na rozdíl od zmíněného českého filmu ovšem tu nevýhodu, že je s čím srovnávat.
Pokud si chcete film užít, vyražte na něj s partou přátel, nějakým tím promile v krvi a nulovými vzpomínkami na předchozí díl (nevidět jedničku je rozhodně maximální výhodou). Výrazně zvýšíte šance, že se budete u Piraňa 3DD dobře bavit. V opačném případě hrozí až akutní znechucení.
Hodnocení: 50%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete  ZDE
P.S. Hlášky „Tys nikdy neviděl Pobřežní hlídku? Knight Ridera? Anakondu 3?“ a „Josh si uříznul penis, protože něco vylezlo z mé vaginy“ si nicméně zaslouží kultovní status. O tom žádná.