Recenze: Lov lososů v Jemenu má mnoho scén, které fungují nečekaně dobře

Lasse Hallström je fakt dobrý režisér a řekl bych, že mu obzvlášť dobře jdou klasické žánrové filmečky, které by v jiných rukou působily neoriginálně a trapně. Například Hachiko (2009). I v Lososech v Jemenu je spousta scén, které by vlastně měly být strašně trapné (Vyrazí líní lososi proti proudu? Zničí zlí fundamentalisté přehradu? Skončí Bluntová v náručí McGregora?), ale překvapivě dobře fungují, aniž by je režisér jakkoliv ironizoval. Přitom ale film rozhodně nepůsobí jako nějaké retro, natáčené ve stylu komedií minulých desetiletí.

CZ Trailer:

Z herců jsem nezmínil ještě Kristin Scott Thomasovou jako šéfku tiskového oddělení pana ministerského předsedy, která trousí nejsušší britský humor (je jako z nějaké klasické komedie s Hughem Grantem). Kromě tří jmenovaných ve filmu nikdo známý nehraje, ale vztahy hrdinů jsou načrtnuty zajímavě (sucharský roztržitý McGregor, dravá ale přitom zranitelná Bluntová), takže rozhodně nečekáme "kdy už konečně odletí do toho Jemenu", ale dobře se bavíme od začátku filmu.
Jediný podstatnější problém filmu pro mě představuje jeho stopáž. Film má skoro dvě hodiny a některé jeho podzápletky nejsou dostatečně zajímavé na to, aby při takové stopáži udržely pozornost diváka. Konkrétně celá romantická linie (hlavní hrdinové se nejdříve musí nějak rozkmotřit se svými původními partnery) je nejen předvídatelná (předvídatelný je kompletně celý film), ale zbytečně natahovaná a s minimem humoru.
Hodnocení: 70%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete  ZDE
P.S: Tento film brutálně propadl (celosvětově utržil jen okolo 10 milionů dolarů, přestože měl premiéru už v březnu) a může za to především jeho název a nenápaditá reklamní kampaň. Chápu, že název museli nechat (je to natočeno podle stejnojmenné knihy), ale plakáty mohly být zajímavější, například takto:
recenze-lov-lososu-v-jemenu
A to je jenom takový můj zběžný nástřel. Vsadím se, že profesionál s dražším GIMPem by to dokázal nakreslit ještě lépe.