Recenze: Dopisy pro Julii

Recenze: Dopisy pro Julii
D opisy pro Julii režiséra Garyho Winicka (Válka nevěst, Šarlotina pavučinka) jsou žánrově romatickou komedií a ani jednou za celou dobu se z této škatulky nevymaní. Dějová linka je jednoduchá. Dva mladí lidé jedou na předsvatební cestu. Victor (Gael Garcia Bernal) je zapálený do vlastní vznikající restaurace, Sophie (Amanda Seyfried) je ambiciózní rešeršistka The New York Times. Ve Veroně začíná být evidentní, že Victorova vášeň je konstatně soustředěna spíše na jídlo než na jeho snoubenku. Ta se ve volném čase (díky pracovní zaneprázdněnosti svého nastávajícího ho má spoustu) seznamuje s dobrovolnicemi, které odpovídají na dopisy adresované Julii vyžadující romantickou radu. Sophie objeví padesát let starý dopis, na který odpoví a nestačí se divit, když jeho pětašedesátiletá autorka dorazí i se svým vnukem hledat snoubence, kterého před padesáti lety opustila.
recenze-dopisy-pro-julii-6
Scénáři nelze upřít snahu o originalitu. Bohužel se nabízí srovnání s muzikálovou komedií Mamma Mia, a to hned ze dvou důvodů. Prvním, na první pohled zřetelným, je totožná hlavní hrdinka, druhým, který vás trkne po dvaceti minutách, je snaha o obnovení staré lásky. U obou filmů se jedna o poměrně težce uvěřitelný fakt. Jako by lidé neměli žádné vlastní životy mezi seznámením s osobou x a opětovným shledáním. Mamma Mia se odehrává v Řecku, Dopisy pro Julii v Itálii. Oba filmy jsou ale stejně líbezné a jako by neměly ambice být něčím víc než oddychovou letní romancí.

recenze-dopisy-pro-julii-5
Hodnocení: 65%
Co však z filmu kategorie B dělá B+, je herecké obsazení. Mexičan Gael Garcia Bernal ( Mexická jízda, Špatná výchova, Motocyklové deníky, Babel) je v roli gastrofanatika zapáleného do všech chutí a vůní okouzlující. Scéna, kdy Sophii prosí, aby laskavě nenazývala lanýže houbou, je jednou z mála, při které se upřímně zasmějete. Amanda Seyfried ( Alpha Dog, Mamma Mia, Milý Johne) se v romatických komediích našla. Je to žánr, který herečce sedí a ve kterém je uvěřitelná. Kdo je ve filmu zábavným prvkem, je Christopher Egan v roli vnuka pětašedesátileté Claire. Je typově někde mezi Leonardem DiCaprio v Titanicu a Ryanem Phillipem ve Velmi nebezpečných známostech. Má jejich drzost a šarm, které, korunované britským akcentem, baví. Jeho babičku si zahrála oscarová Vanessa Redgrave ( Mision: Impossible, Pokání).

Nebýt závěrečných scén, které jsou sladké jako sirup, ve kterém vám stojí lžička, jednalo by se o celkem příjemnou letní oddychovku, které by v rámci jejího žánru nebylo moc co vytýkat.