Kouzelná Beruška a Černý kocour chrání Paříž, zpívají a nechávají čarovat lásku

Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu | SND Films
Marinette a Adrian jsou obyčejnými středoškoláky, pro které je jejich dospívání dost bolestivým obdobím. Adrian je nesmírně osamělý, neboť otec se mu od smrti matky nevěnuje, a Marinette má ve škole pověst chodící katastrofy. Na co sáhne, to se začíná hroutit. Moc přátel proto nemají a snaží se být ze školy co nejdřív pryč.
Přesto se řízením osudu právě oni stanou novými pařížskými hrdiny. V ulicích města číhá nebezpečný Lišaj, padouch se schopností přeměnit jakoukoli kapku lidské zloby v čisté zlo. Akuma (zlem prostoupený motýl) jedince posedne a z něj se pak stane padouch s různými schopnostmi. Takovou hrozbu je třeba zastavit, a proto jsou tu mirákula, magické předměty ukrývající v sobě kwami – malinké džiny. Přání sice plnit nedokážou, ale propůjčují svým nositelům superschopnosti.
Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu: trailer | Bontonfilm
Pro porážku Lišaje jsou zapotřebí dvě nejsilnější mirákula ze všech – náušnice a prsten, tedy Tikky, kwami stvoření a Plagg kwami zkázy. A právě tito dva džinové si s blížící se hrozbou vyberou ze všech lidí v Paříži právě Marinette a Adriana. Ovšem stát se superhrdiny Kouzelnou Beruškou a Černým kocourem není nic snadného, zvláště když vám život komplikuje váš strach, nesmělost a pochybnosti o vlastních kvalitách.
Jak bylo zmíněno, Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu jsou filmovou verzí seriálu s jediným rozdílem – jedná se o muzikál. Beruška a Kocour tak své obavy nebo myšlenky sdělují písněmi a poměrně jim to sluší. Ve výsledku je tak celý snímek jistou kombinací superhrdinského filmu Avengers s Pomádou, muzikálem ze střední školy. Ptáte se proč právě s Avengers?
Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu
Inu proto, že velká část snímku je plná akčních scén, při kterých je Paříž značně poničená (zasvé vezmou Eiffelova věž, Notre Dame a málem i Louvre), a oba hrdinové jsou schopní nastalou hrozbu porazit pouze svou spoluprací. Animace odpovídá seriálové předloze, všechny postavy vypadají stejně, mají stejné oblečení i charaktery a zcela přesné jsou i vztahy mezi nimi. Vše je přehledně vysvětleno, aby jednotlivé souvislosti nepochopili pouze dětští diváci, ale i ti, kteří seriál nikdy neviděli. Na snímek tak v klidu mohou vyrazit všichni.
Po vizuální stránce plní Kouzelná Beruška všechna očekávání (kreslená Paříž je stejně nádherná a fotogenická jako ta skutečná), po té dějové už to ale zase tak dokonalé není. Někomu totiž může vadit nepropracovanost děje. Tvůrci snímku v čele s Jeremym Zagem (autorem seriálu) se snažili děj pěti sezón vtěsnat do jediného filmu. To se jim šikovně podařilo díky řadě prostřihů znázorňujících boje Berušky a Kocoura s rozličnými padouchy, z jejich tréninků a společných chvil. Díky nim divák nejen chápe, čím si spolu prošli, ale i jak silné pouto mezi nimi vzniklo.
Ale ořezali toho moc i okolo. Pozadí příběhů Adriana i Marinette je ve skutečnosti mnohem bohatší. Marinette například nedostane příležitost ukázat se jako skvělá návrhářka nebo dobrá duše celé třídy a mnoho prostoru nemají ani jejich nepostradatelní přátelé Nino a Alya a ostatní spolužáci. Díky tomu je příběh plošší a ke konci mírně uspěchaný, aby se tvůrci vešli do rozumné, pro děti únosné stopáže sta minut.
Možná i díky tomu je snímek mírně nevyvážený. Vše odstartuje vesele a dynamicky, uprostřed filmu se dočkáte již zmíněné velké bitvy, která tolik připomíná boj Avengers, ale poté následují pomalejší, melodramatičtější pasáže. Film zvolní, najede na dojemnější a napínavější notu a velké finále, ke kterému si myslíte, že vše spěje, vyšumí. Jistě, Eiffelovka to odnese s plnou parádou, ale k poražení padoucha dojde úplně jinak, než byste si mysleli.
A není to špatně, neboť k povahám Kocoura i Berušky to sedí. Velkým plusem však je, že se divačky a diváci konečně dočkají rozuzlení komplikovaného vztahu mezi Adrianem a Marinette, na které čekali tak dlouho. I přes zmíněné výtky ovšem příběh funguje dobře a nijak se nerozpadá. Nikoho asi příliš nepřekvapí, že končí otevřeně, není tedy vyloučena možnost pokračování. Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu by neměla zklamat milovníky seriálu, ani diváky toužící po akčním dobrodružství se špetkou romance.
65%
Kouzelná Beruška a Černý kocour ve filmu je povedenou rodinnou zábavou ze světa superhrdinů. Zaujme nejen svou vizuální podobou, zvláště animovanou verzí Paříže, ale i chytlavými písněmi, dynamickými bojovými scénami a roztomilým jiskřením mezi ústředním párem.
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Martina „Miňonka“ Krejzlová
Podívejte se na žebříček nejlepších animovaných filmů a pohádek podle hodnocení uživatelek a uživatelů Kinoboxu.