Vánoce na spadnutí vrací na scénu Lindsay Lohan. Letošní první tematický film Netflixu je plný klišé

Vánoce na spadnutí | Netflix
Sierra Belmont je rozmazlená bohatá slečna, která snídá šampaňské a kaviár, nikdy nemusela chodit do zaměstnání a jejím životním partnerem je již rok úspěšný influencer Ted. Společně milují luxus a styl. Blížící se vánoční svátky chtějí oslavit v lyžařském resortu Sieřina otce, který by dceru rád přesvědčil, aby po něj začala pracovat. Vymyslel pro ni i speciální manažerský post.
Sierra o něj ale nestojí. Má sice všechno a nic pořádně neumí, ale cítí, že by měla v životě něco dokázat sama. A toto přání se jí nečekaně splnilo v okamžiku, kdy ji Ted na vrcholu jedné z hor požádal o ruku. Počasí se však zhorší, Sieře podjedou lyže a zřítí se dolů. Ošklivý pád přežije, ale nic si nepamatuje, ani své jméno.
Kinobox v Edisonu: Získejte lístek na speciální promítání komedie Grand Prix se Štěpánem Kozubem a Kryštofem Hádkem
Filmy3. 11. 2022
Majitel horské chaty Jake, který ji pod svahem našel, jí nabídl útočiště, než si vzpomene, a zaměstná ji jako hospodyni. Sierra poprvé v životě čelí své neschopnosti, ale milí lidé kolem ní, včetně Jakeovy tchyně a malé dcery Avy, jí pomáhají a pomalu si získávají její srdce. Proto by na oplátku ráda udělala něco pro ně. Rozhodne se ovdovělému a sympatickému Jakeovi zachránit chatu před bankrotem. A možná při tom nenajde jen svou budoucí práci, ale i lásku…

Vánoční kýč, kam se podíváš

Vánoce na spadnutí
Vánoce na spadnutíjsou letošní první vlaštovkou na poli svátečních filmů. Lindsay Lohan se vrátila, a ačkoli to již není rozpustilá holčička z Pasti na rodiče nebo dospívající puberťačka bojující s protivnýma sprostýma holkama, stále má stejný kukuč, vřelý úsměv a nádherné zrzavé vlasy. Svůj návrat na televizní obrazovky si může užít, neboť dokazuje, že komediální rovina jí stále svědčí. Nejedná se sice o nějaký herecký koncert, ale nemá se zač stydět. Víc prostoru jí scénář stejně nedovolí.
Vánoce na spadnutí jsou totiž přesně tím, co od takových snímků můžeme čekat – jeden velký kýč s třpytivými ozdobami všude. Je to naivní, hloupoučké, hraje to na city a nechybí ani Santa Claus a dostatek sněhu. A opět bohužel došlo i na ten umělý.
Lindsay Lohan, Chord Overstreet
Vánoce na spadnutí | Netflix
Co se příběhu týče, opět se dostáváme do zajetých kolejí. Vánoce na spadnutí vůbec ničím nepřekvapí. Již před zhlédnutím filmu víte, jak to dopadne. Na druhou stranu přesně tohle většina diváků a divaček vyhledávajících žánr vánočních romancí očekává. Idylickou podívanou plnou úsměvů, perníčků, rodinné idyly, romantiky a koled. S ohledem na další projekty jako Vánoční princ, Princezna z cukrárny nebo Vánoční hrad tento snímek nijak nevybočuje. A samozřejmě nechybí ani jeden z již tradičních odkazů na loňský vánoční film Netflixu (zmíněný Vánoční hrad), kterými tato společnost své vánoční filmy propojuje.

Skrytá reklama na vířivku?

Pokud ale mezi milovníky vánočních filmů nepatříte, tímto nezačínejte. Příběh je opotřebovaný (velmi připomíná zápletku klasické komedie Přes palubu) a všudypřítomný vánoční kýč může skutečně lézt na nervy. Navíc se tu až moc objevují záběry na lyžařský resort Belmontových, kterému vévodí stylová střešní vířivka, již tvůrci filmu z nepochopitelného důvodu stále ukazují. Že by skrytá reklama? Těžko hádat.
Vánoce na spadnutí
Vánoce na spadnutí | Netflix
O pitomostech v ději, například že daný pád by Sierra nemohla přežít, a kdyby náhodou ano, byla by tak potlučená, že se ráda ocitne v nemocnici, zbytečném umělém mývalovi a naprosto nesmyslně zasněžených vánočních stromech, raději ani mluvit nebudu. Nemá to cenu, na inteligentní a originální příběh se tu nehraje. Hlavní je dostat do obrazu co nejvíc vánočních rekvizit a hrát na citlivou notu (nejčastěji smrtí některého z členů rodiny, na kterého se vzpomíná nebo je muž je třeba nahradit maminku).
Jako jednohubka na volné odpoledne či večer před svátky Vánoce na spadnutí poslouží docela dobře. Hodina a půl uběhne rychle, dočkáte se několika vtipných scén, a jelikož má snímek přístupnost od sedmi let, může se v klidu dívat celá rodina. Pokud ale stojíte o kvalitnější film s tou správnou sváteční náladou, sáhněte určitě po jiných klasikách, jako jsou Prázdniny, Láska nebeská, Malé ženy nebo Zatímco jsi spal.
hodnocení: 55 %

Kinolog: ​​Nehoří, má panenko, ale padají chemtrails

Nová česká komedie Kdyby radši hořelo vypráví o malé vesnici a místních hasičích, které pálí konspirační teorie a strach z uprchlíků. Na FAMU debut dobré, ale bude z toho klasika jak od Formana?