Králíček Petr bere do zaječích a jedna věc mu zajistí úspěch - neodolatelná zvířátka, která chcete pomazlit

Králíček Petr bere do zaječích | Columbia TriStar
Vítejte zpět u Bey a Thomase, právě se vzali a na McGregorově farmě panuje klid a mír. Králíci mají volný přístup do zahrady (jedinou výjimkou jsou Thomasova rajčata) a jezdí s Thomasem a Beou do práce do jejich hračkářství, kde si užívají popularitu díky knize, kterou Bea napsala.
Jenže kniha o Petrových trampotách nezaujala jen děti a rodiče, ale i vydavatelství z Gloucesteru, které chce na Petrovi a jeho rodině vydělat. Bea by měla dostat novou smlouvu a vydat sérii dalších knih, z čehož je samozřejmě nadšená. Králíkům se ten nápad taky líbí, Petrovi už ale méně, zvláště když zjistí, že by měl v nových příbězích zastávat roli padoucha, který působí jen problémy.
Rose Byrne
Ostatně přesně takového ho vidí i Thomas, jako průšviháře, který může za všechny katastrofy v okolí. Bee se ten nápad úplně nezamlouvá, ale nakonec se nechá vidinou úspěchu budoucích knih pohltit. Navíc Petr uteče z domova a ve městě se spřáhne se skupinou pouličních zlodějíčků vedenou králíkem Barnabášem. Petr se tu cítí vítán, nikdo na něj nekřičí, že za něco může, nepovažuje ho za toho nejhoršího a neříká mu, že krást se nemá. Postupně se tedy pokouší do ulic Gloucesteru dostat Hupku, Dupku, Bambulku a Benjamína, a nechce už být závislý na Thomasovi s Beou. Dobrodružství ve městě mu ale postupně ukáže, jaký je skutečný význam rodiny a že všechny jeho problémy nejsou tak úplně bez jeho přičinění.
Knihy Beatrix Potterové o Králíčkovi Petrovi jsou velmi populární, byly přeloženy do třiceti šesti jazyků a prodej čtyřiceti pěti milionů kopií z nich dělají jedny z nejprodávanějších knih na světě. Není divu, že se Beatrix Potterová řadí mezi nejúspěšnější autorky dětské literatury v dějinách. Největší základnu fanoušků má rozhodně v rodné Británii. A tam vznikl i první hraný Králíček Petr. Bylo to v roce 2018 a slavil úspěch. Vznik druhého dílu tak byl jen otázkou času. Ostatně je stále z čeho brát. Sama Beatrix vytvořila dvacet tři knih o Petrovi a jeho zvířecích přátelích. Králíček Petr bere do zaječích (už jen v americké a australské produkci) se nyní pokusil navázat na úspěch prvního dílu.
kralicek-petr-bere-do-zajecich-a-ma-jednu-vyhodu-ktera-mu-zajisti-uspech-neodolatelna-zviratka-ktera-chcete-pomazlit-jinak-je-to-zabava-jen-pro-nejmensi-divaky
A selhal. Je to smutné, ale je to tak. V druhém díle se Králíčkovi nepodařilo pokračovat ve svěží, neokoukané a zábavné rodinné podívané z prvního filmu. Aby však bylo jasno, Králíček Petr bere do zaječích není vyloženě špatný film. Nechybí mu dynamika (těch devadesát minut uběhlo rychle), má několik povedených momentů a animaci zvířátek se nedá nic vytknout. Ale už to není ono. Dvojce zkrátka chybí hravost a originalita prvního příběhu. Druhý díl až moc zabředává do Petrovy frustrace, že mu nikdo nerozumí a snaží se vtipné momenty dohnat několika nepovedenými a naprosto trapnými pády Thomase, které ještě zhoršují příšerné digitální triky, které tolik bijí do očí v porovnání s animací všech zvířátek.
A ta jsou největším vítězstvím snímku, jen díky nim bude dětské publikum naprosto spokojené. Králíci a jejich zvířecí kamarádi jsou věrní své knižní předloze, namalováni a oživeni jsou mistrovsky. Jsou roztomilí a chundelatí, jen poňufat, jak by řekly děti. I jejich mimika je dokonalá, přesně poznáte, co si myslí, ale přitom si zachovávají vzhled skutečných živých tvorů. A i ústřední dvojice Domhnall Gleeson a Rose Byrne je velmi sympatická.
Králíček Petr bere do zaječích
Příběh je ale snadno předvídatelný a nijak překvapivý. Padouchy odhalíte hned, stejně jako to, odkud přijde pověstné záchranné lano, které bude Petr na konci nového příběhu potřebovat. Přitom se autorům nedá upřít snaha, pokusili se přijít s novými nápady. Cukrový rauš králíka ve vlaku byl geniální, stejně jako narážka na hru Bouchni krtka v popelnicích na tříděný odpad, vtípek se značkou zákaz vstupu zvířátek nebo scény s pouliční zpívající veverkou, která vtipně skáče do použitých písní ve filmu a doprovází Petra v jeho trampotách. A i vybrané skladby jsou super, zazní Boulevard of Broken Dream od Green Day, Run Runaway od Slade, Alright od Supergrass, That's Not My Name od The Ting Tings nebo I Need Help! od Fitz and The Tantrums. A za povedenou bych označila i závěrečnou část filmu, ve které se Petr spolu s Thomasem a Beaou pustí do velké záchranné akce všech zvířátek z farmy. Je totiž tak ulítlá, přitažená za vlasy a za takového hudebního doprovodu, že si ji jednoduše musíte spojit s filmy o Jamesi Bondovi.
A těch podobností s dalšími filmy je tu samozřejmě víc, zvířecí plán na vyloupení farmářského trhu je jak z velkých zlodějských filmů pěkně s přesným popisem, časovým rozvrhem, nákresem... jak z Dannyho parťáků. A scény z domu, ve kterém Petr s Barnabášem kradou jídlo a musí se vypořádat s rozčílenou matkou, jsou velmi podobné těm ze Sám doma. Jenže, když jako dospělý tyto snímky znáte, už vás to nepobaví. Vidět je v podání zvířátek má sice své kouzlo, ale i tady by se našlo několik kousků, které už s tímto nápadem pracovali (viz. Za plotem či Velká oříšková loupež).
Králíček Petr bere do zaječích
Za celý snímek jsem se ani jednou od srdce nezasmála. Je spíše úsměvný, než že by byl vtipný. I když mé děti se u toho samozřejmě řezaly, králík zapadlý v betonu, zmíněné plácaní králíků koštětem v popelnicích nebo knokaut matky dvířky od ledničky je pobavil, ale mě už ne. Navíc mi přijde, že poselství snímku úplně zapadlo a děti z něj nepochopily ani ň. Možná by filmu prospěla větší jednoduchost a návrat na farmu. Zkrátka méně je někdy více, nebo úplně nejlépe, zůstat jen u jednoho povedeného dílu. V mnohém se tato situace podobá té se snímkem Babe – galantní prasátko (1995). Rodinná komedie o prasátku, které se chce stát ovčáckým psem, byla moc povedená, a dokonce si došla pro sedm nominací na Oscara, zato druhý díl, který poslal prasátko do města, totálně narazil a ani diváci ho nijak neocenili. V porovnání s hodnocením Babe 2: Prasátko ve městě z toho ale Králíček Petr vychází vítězně, jeho příběh je lepší a zvířátka sympatičtější a chlupatější.
Hodnocení: 60 %