Recenze: Zapomenutý princ - když jen originální námět nestačí

Zapomenutý princ | Pathé Distribution
Omar Sy
Zapomenutý princ | Pathé Distribution
Film začíná pohádkovým příběhem, který má asi 10 minut a je prvním a posledním pohádkovým příběhem, který ve filmu uvidíme. Dojde k němu totiž těsně předtím, než dcerka "dospěje" a "poprvé se zamiluje" (je jí 11 let) a nadále už nechce, aby jí byly vyprávěny pohádky.
To ale neznamená, že se film odehrává v realitě. Polovina se ho odehrává mimo ni, ve fantaskním světě, který není světem "příběhů, které táta vypráví", nýbrž světem, ve kterém se herci / producenti / režiséři tátových příběhů snaží vyrovnat se skutečností, že už nebudou potřeba. Dceruška mezitím začne toužit po příbězích s novým princem (který vypadá jako její skorokluk, samozřejmě), ale pokud nějaké takové příběhy proběhnou, nevidíme z nich ve filmu ani sekundu. Sledujeme pouze dobrodružství Prince (tedy tátova alter ega), který se snaží stát se ve "snovém studiu" opět relevantním. Což se přibližně v poměru 1:1 prolíná s reálným světem (přičemž "Princ" a "skutečný táta" si pravděpodobně navzájem vůbec neuvědomují existenci jeden druhého, přestože je oba hraje tentýž Omar Sy).

Zapomenutý princ
Řečeno stručně, základní námět filmu Zapomenutý princ je docela originální a těšil jsem se, co zajímavého z něj tvůrci vykřešou. A moc nevykřesali....
Pokud vezmeme v úvahu, že celková pointa / metafora je od začátku krystalicky jasná, a že si tvůrci mohli vymyslet téměř cokoliv, je nápaditost a fantasknost celého tohoto filmu značně omezená a výsledek je místy až tragicky nudný - především ta "pohádková" polovina. Princ v ní chodí od jedné fantasy postavy k druhé, dělá humory, povídá si s nimi o nesmyslech a teskní nad tím, že bude zapomenut.
Omar Sy
Zapomenutý princ | Pathé Distribution
"Reálná" část s rebelující dcerou a nechápajícím otcem (a novou sousedkou, balící otce) je o něco zajímavější, ale i zde jsou některé scény značně nudné. Je v nich občasné CGI, ale není nic moc a celkově je jasné, že tvůrci neměli tolik peněz, kolik by chtěli.
Problém jsem měl také s českým dabingem, ve kterém se některé dialogy (v originále zřejmě vtipné) změnily ve WTFa zábavné postavy působí jako otravní psychopati. Například je několikrát zmiňován nějaký "Francis Ford Racek", kterého nikdy neuvidíme, a fakt by mě zajímalo, proč se tak jmenuje a jestli to má být vtipné (možná to v originále bylo "Francis Ford Cormoran"...???). Ve filmu se také opakuje motiv různých náhodných plakátů na ulici, které (franocuzsky) komentují děj, ale jsou do dabingu překládány jen někdy, zdánlivě náhodně.
Zapomenutý princ
Zapomenutý princ | Pathé Distribution
Zapomenutý princ má poměrně zvláštní pointu, která by se dala shrnout větou "Pokud svou dceru přestanete bavit, nic si z toho nedělejte, stačí 15 let počkat a pak můžete bavit její dítě". Film se ale samozřejmě nesnaží nějak hlouběji analyzovat, co z toho vyplývá a jak se s tím vyrovnat. Není o mnoho hlubší než Nekonečný příběh. Ale nevpadá tak stylově a nemá Kamenožrouta.
Hodnocení: 40%