12.5.2020, 13:31

Kristýna Podzimková o improvizaci, přesvědčování režisérů a pohřbívání zaživa

Kristýna Podzimková o improvizaci, přesvědčování režisérů a pohřbívání zaživa 8 obrázků v galerii
Poslouchej | Foto: Bontonfilm / detail plakátu
Kina se po dvou měsících znovu otevírají a z novinek na nás již tento čtvrtek zaútočí tuzemský psychologický thriller Poslouchej. Mladý pár v hereckém podání Kristýny Podzimkové a Aleše Bílíka vyráží na cestu, aby do vztahu vnesl novou energii. Když se ale z rádia ozve hlas cizí ženy, dojde na podezření z nevěry a atmosféra se rázem změní. Více v rozhovoru s herečkou Kristýnou Podzimkovou (Bez vědomí, Metanol).
Kristýna Podzimková ve filmu Poslouchej | Foto: Bontonfilm

Co vás na scénáři filmu Poslouchej zaujalo?
Jednoznačně improvizované části. Nikdy předtím jsem neviděla filmový scénář, který by dával takovou důvěru hercům. Bylo riskem postavit exponované scény na improvizaci. Ale herci to poskytuje víc tvůrčího prostoru. Taky jsem to chápala jako gesto, že budu pro režiséra, v našem případě oba režiséry, rovnocenný partner.

Jste na improvizaci zvyklá, máte ji ráda?
Mám zkušenost s divadelní improvizací, která je nekompromisnější. Dva roky jsem hrála představení, které bylo na improvizacích postaveno, trvalo tři hodiny a tahle impronálož mě oprostila od stresu z téhle disciplíny.

Aleš Bílík a Kristýna Podzimková ve filmu Poslouchej | Foto: Bontonfilm

První polovina filmu zachycuje ústřední pár v situaci, kdy se snaží zachránit svůj vztah, a kdy se sympatie diváka přelévají z jedné postavy ke druhé. Jak vy vnímáte svou Elišku?
Holku jako Eliška potkáte denně na ulici, ničím mimořádným se nevyznačuje. Mimořádné jsou události a situace, které se jí dějí.

Snímek má své vlastní tempo. Nebyla jste někdy nesvá, že záběr trvá o něco déle, než je dnes zvykem?
Z toho jsem byla nervózní skoro celou dobu, říkala jsem si, že to stejně pak budou v postprodukci zkracovat. Jenže David s Martinem tak přesvědčivě trvali na svém, že nezbývalo než věřit jejich záměru. A v konečném střihu se ukázalo, že pár sekund navíc dokonce i někde chybí. Zpětně se tedy pánům režisérům omlouvám za svou pochybovačnost.

Petr Batěk a Kristýna Podzimková ve filmu Poslouchej | Foto: Bontonfilm

Zhruba v polovině filmu přijde zvrat, kdy se z psychologického filmu stává tzv. survival. Jaké bylo natáčet scény, kdy vám šlo tzv. o život?
Postavě šlo o život, mně ne. To je podstatný rozdíl. Když hraju cokoli, snažím se být neustále nad postavou, nenanášet na sebe všechny ty příběhy, strachy, bolesti… Z toho by se pak člověk jednoho dne „zvencnul“. Málokdy sama sebe emočně násilním.

Jaké bylo nechat se pohřbívat zaživa?
Tohle není nic, co by nabízely zážitkové agentury... Ale David vykopal docela pohodlnou díru. Nejtěžší bylo nepohnout se, když mi hlína padala do nosu nebo očí.

Jak se vám spolupracovalo s oběma režiséry?
Pravda… Byl to nevyrovnaný boj. Jednoho režiséra přesvědčíte snáze, když je potřeba obhájit si svoji pravdu, například ve výkladu situace. Ale ve dvou mají přesilu. Nutno říct, že tihle dva se skvěle doplňují. Martin byl přes technické záležitosti a nás herce „komandoval“ David. A taky musím říct, že je mám fakt ráda.

Kdybyste měla diváky pozvat na film do kina, na co byste je nalákala?
Na nahatého Aleše Bílíka (smích).

Kristýna Podzimková a Aleš Bílík ve filmu Poslouchej | Foto: Bontonfilm
Ankety
Která Daltonova bondovka je podle vás lepší?
Dech života (1987)
Povolení zabíjet (1989)
Nemám rád Daltonovy bondovky
Nejnovější články:
Načíst další články
TOPlist