Pro Toma Cruise nebyla žádná mise nemožná, než ho porazilo "úžasné" mimino

Pro Toma Cruise nebyla žádná mise nemožná, než ho porazilo "úžasné" mimino
Úžasňákovi 2 | Disney
5. CHATA NA PRODEJ (země vzniku: Česká republika)
Zájem o český film v obležení severoamerické konkurence zachraňuje vztahová komedie Tomáše Pavlíčka na pátém místě. Chalupa, chataření a rodinné peripetie se o druhém víkendu od premiéry promítaly v 77 kinech. Na film přišlo 9.301 diváků, kteří v pokladnách nechali 1 milion 372 tisíc korun. Oproti premiérovému víkendu jde o pokles téměř poloviční.

4. HOTEL TRANSYLVÁNIE 3: PŘÍŠERÓZNÍ DOVOLENÁ (USA)
Hotel Transylvánie 3: Příšerózní dovolená
39 procentní úbytek diváků zaznamenal třetí Hotel Transylvánie, který je aktuálně čtvrtý s návštěvností 17.982 platících a tržbami 2 miliony 645 tisíc korun. Populární série, která s každým dílem komerčně roste, má od uvedení na kontě v rámci českých kin přes 275 tisíc diváků a 40 milionů korun. Po Jurském světě: Zániku říše (369 tisíc diváků, 59 milionů korun) jednoznačný hit tohoto léta.

3. MAMMA MIA: HERE WE GO AGAIN! (USA)
Mamma Mia: Here We Go Again!
Třetí víkend se drží mezi nejnavštěvovanějšími pokračování romantického filmu s hity skupiny Abba. Mamma Mia: Here We Go Again! vidělo v 78 kinech 19.128 diváků, kteří za lístky utratili 3 miliony korun. Za necelé tři týdny film vidělo 178 tisíc diváků, tržby činily 27 milionů korun, což ze snímku dělá čtvrtý nejúspěšnější v rámci aktuálního žebříčku Top 20 Unie filmových distributorů.

2. MISSION: IMPOSSIBLE - FALLOUT (USA)
Po třech letech je agent Ethan Hunt v podání Toma Cruise zpátky v kinech a podobně jako v případě Národu grázlů to ani tentokrát nestačilo na prvenství. Fallout je šestým filmem "nesplnitelné mise", recenzenti pějí chválu (85 procent), ale tvůrčí tým se od českých diváků musí spokojit se stříbrem. Snímek se promítal ve 127 kinech, přišlo na něj 38.786 diváků a tržby činily 6 milionů 600 tisíc korun. Což je v porovnání s předchozím Národem grázlů velmi solidní skok; před 3 roky snímek startoval s 23.660 diváky a v rámci tržeb dosáhl na 3 miliony 340 tisíc korun.

1. ÚŽASŇÁKOVI 2 (USA)
Úžasňákovi 2: trailer | Disney
Diváci byli ovšem nejzvědavější na pokračování animáku Úžasňákovi 2. Nejnovější superhrdinská pixarovka se vrací po 14 letech, sklízí velmi dobré recenze a tak se dalo prvenství očekávat. K dispozici měli Úžasňákovi 2 hned 139, do kterých vyrazilo 60.037 diváků. Tržby činily 8 milionů 800 tisíc korun. Při té reklamní masírce se nicméně čekalo o dost víc. Kupříkladu Hotel Transylvánie 3 startoval letos začátkem července o premiérovém víkendu s 93.635 diváky a utržil 13,5 milionu korun. Proč to druhým Úžasňákovým nevyšlo lépe? Kvůli uvedení uprostřed léta. Dnešní děti navíc často neznají původní film.
Zajímavostí také je, že se Úžasňákovi 2 do českých kin vypravili skoro 2 měsíce od severoamerické premiéry. Celosvětově má snímek na kontě miliardu dolarů, čímž o téměř 400 mega překonal první díl.
Whitney Houston
Whitney | Bohemia Motion Pictures
Z dalších čtvrtečních premiér se do žebříčku Top 20 dostal ještě dokumentární film Whitney (2018), který se věnuje životu slavné a tragicky zesnulé zpěvačky a příležitostné herečky. Na Whitney vyrazilo do 28 kin 793 diváků, tržby činily 113 tisíc korun. 15. místo a dost žalostný výsledek. Mohlo být ale o dost hůř, na 20. místě uváděný Manžel na zkoušku (2018) měl pouze 204 diváků a jenom 4 kina k dispozici...

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.