Profilový obrázek

Toren

Komentáře 343

Od nejnovějších
  1. Dungeons & Dragons: Čest zlodějů
    Dungeons & Dragons: Čest zlodějů (2023)
    9
    9/10. Já tam tem plnej kvalt prostě vpálím. Zatraceně, takhle má vypadat poctivá blockbusterová jízda a filmová zábava! Brutálně našlapané tempo, nápaditá a vždy trošičku odlišná akce, drobné audiovizuální hrátky, využívání bohaté DnD mytologie s hromadou pomrknutí, nečekaně svěží vypravěčské kejkle s bonusem v podobě památných gagů a hlavně zábavná družina sígrů, která pulzuje vzájemnou živelností a dravou dynamikou. Proč je dnes takový problém natočit něco podobně funkčního a od srdíčka? Miluju to! Více: ZDE!
  2. Shazam! Hněv bohů
    Shazam! Hněv bohů (2023)
    6
    6/10. V základu jde stále o mix rodinného bijáku a uvědomělé zábavy, do kterého se shodou náhod dostalo několik superhrdinů a slušná porce akce. Pořád je to zábava (Steve je gag roku!), pořád to má srdíčko (Freddy ftw) a pořád je radost to sledovat (nejen kvůli roztomilé Rachel Zegler). Jen je to tentokrát trošičku generičtější a v mnoha tématech zkratkovitější, než naposled. Přesto pořád moc fajn a své! Více: ZDE!
  3. Creed III
    Creed III (2023)
    8
    7/10. Konečně nadešel ten čas, kdy se Creed musí vymanit ze stínu Rockyho a postavit na vlastní nohy. A Jordan to ve svém režijním debutu zvládl velmi sebejistě a s vlastními inovacemi (ta inspirace anime je očividná a naprosto skvělá!). Trojka přináší velmi osobitý konflikt, jenž Adonise staví do zcela nového světla a nepřekvapivě mu obrací dosavadní život naruby. Minulosti nikdo neuteče, obzvláště pokud má tvář Jonathana Majorse, který si ústředního vazouna neskutečně užívá a znovu dokazuje, že je v Hollywoodu čím dál důležitější osobou, která teprve vystrkuje ďábelské růžky. V první hodině to má výborné tempo, dramatické oblouky, postupné budování vztahů a živelnou choreografii soubojů... o to víc tak zamrzí, že se v druhé půlce očividně dost stříhalo a scénář najednou působí zkratkovitě, nedotaženě a ke konci i bohužel nenaplňuje všechna vydlážděná očekávání. Pořád jde o sympatický kousek, který naplňuje kvóty sportovních dramat a ústřední duel je dravou třešničkou na dortu, avšak neubráním se pocitu, že někde ve střižně či autorském záměru se ke konci vytratila silnější katarze a komplexnější témata. Více: ZDE
  4. Velryba
    Velryba (2022)
    10
    10/10. Nesmírně intimní záležitost, kterou v sobě chcete uchovat, zpracovat ji a odnést si z ní jen to nejlepší. Z jedné strany zničující a bolavé… z té druhé pak plné naděje a lidské radosti. Velryba je minimalistická pojetím, avšak skrz tlukot srdce enormní svým obsahem. Těch závěrečných pět minut, kdy vše vygraduje v jednu nesmírně památnou konverzaci plnou bolesti a pochopení je pro mě osobně asi nejsilnější scénou, jakou jsem měl možnost ve fikčním příběhu kdy prožít. Tahle Velryba je právem Moby Dickem mezi zážitky a za tuhle upřímnost a kopanec do života... Charliemu hluboce děkuji! A prosím, dejte tomu Fraserovi Oskara. Předvedl něco nepopsatelného. Více: ZDE
  5. Ant-Man a Wasp: Quantumania
    Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023)
    4
    4/10. Definice prázdnosti, kterou MCU poslední roky sype na plnej knedlík. Kang moc fajn, ale co z toho? Tolik možných témat, myšlenek a nápadů pohřbených a od ignorovaných pro studiový patvar bez špetky života a radosti. Doslova nejlepší scény (cca 5 minut) jsou MIMO kvantovou říši - to už je fakt na zamyšlenou. Vytratila se esence původních a velmi civilních Ant-manů (které mám velmi rád) a nejnovější díl se nepochopitelně snaží mravenčího hrdinu natlačit do zaměnitelných velkolepých omalovánek, které hrozně moc chtějí být nové Star Wars... ale mají mnohem blíž k takovým Spy Kids 3D. Ach jo. Více: ZDE
  6. Operace Fortune: Ruse de guerre
    Operace Fortune: Ruse de guerre (2022)
    6
    6/10. Guy Ritchie je totální frajer. Jeho scénáristickou a režisérskou práci s chutí žeru a na tom se nikdy nic nezmění. Proto mi vůbec nevadí, že si jednou za čas natočí "menší" projekt, ve kterém nehází jeden kreativní nápad za druhým a i střihově frčí na půl plynu. V jeho osobitém podání jde totiž stále o solidní zábavu (a podvratnou variaci na známější špionské filmy), které však tentokrát chybí o něco komplexnější scénář, údernější akce či silnější postavy. Přitom všechno zmíněné tu je. Jen v opravdu menších dávkách, než jsem u tohoto génia zvyknutý. Ale pořád moc fajn!
  7. Kocour v botách: Poslední přání
    Kocour v botách: Poslední přání (2022)
    10
    9/10. Druhý Kocour v botách dokázal, že nepotřebuje všech devět životů ke kvalitní filmařině. Stačí jeden setsakra dobrý a překvapivě vyspělý příběh, dech beroucí vizuální evoluci a obrovské tvůrčí srdce. Sakra… jak já to miluju. Více: ZDE
  8. Koloběžka první
    Koloběžka první
    7
    7/10. Je to pitomost na entou ALE já se tak neuvěřitelně bavil! Jan Čenský předvedl toxického přítele a alfa samce, kterému i rádoby drsní chlapci z After či jiných moderních emo romantik nesahají po kotníky. Jitka Molavcová pak musela jistojistě studovat desítky slovníků, neboť si jinak neumím představit tu přirozenou energii s jakou generovala takřka každou sekundu slovní jazykolamy a krucánky. Tady se předloha od Wericha podepsala zdaleka nejvíce a ohromně cením, že se jim tu slovní hravost podařilo tak sympaticky zužitkovat! No a Dagmar Patrasová na koloběžce pendlujíc mezi chaosem, zpívánky a levnou produkcí? Totální klenot!
  9. Avatar: The Way of Water
    Avatar: The Way of Water (2022)
    9
    8,5/10. Film o jiném vesmíru natočen jak z jiného vesmíru. Železný Jim dokázal, že přeci jen lze skočit dvakrát do stejné řeky a druhý Avatar je bezprecedentní esencí kino zážitku, jenž nemá v současném filmovém rybníčku žádnou konkurenci. Technologické porno s rozmáchlou velkolepostí, které však tentokrát sází na mnohem komornější a osobnější příběh, ve kterém se plnohodnotně napojíte na funkční emoce, užijete si nesmírnou krásu Pandory (nejvíc sexy voda v historii filmu!) a se zatajeným dechem budete doufat, že rodina zůstane silná a pospolu až do závěrečných titulků. A jako bonus dostanete i extrémně silné eko-témata k zamyšlení. První hodina nostalgická, druhá étericky explorativní a třetí definuje, jak se mají dělat blockbusterové zakončení. Prostě unikát. BTW: po druhé projekci jsem ještě spokojenější. Jak to sakra ten Cameron dělá? Více: ZDE
  10. Black Panther: Wakanda nechť žije
    Black Panther: Wakanda nechť žije (2022)
    7
    7/10. Je to dlouhý, ukecaný a mnohdy až překvapivě intimní. Co si budem, pořád je to komiksový blockbuster, jen se to tentokrát snaží až do třetího aktu skrývat a místo toho brnká na city, politiku, osobní démony a konflikty dvou exotických národů. A mě to sedlo. Hlavně kvůli Namorovi a jeho Talocan říši, jenž je po nemastných trailerech tím nejzajímavějším, co film předkládá a minimálně první kontakt s lidmi byl jednou z nejpůsobivějších scén letošního MCU. Konečně tu máme plnohodnotného antagonistu a postavu s vykreslenou motivací a jasným cílem. Do toho fantastický soundtrack, slušné potyčky tělo na tělo, sem tam nápaditá kamera a solidně vybalancovaný humor x drama dává dohromady pozitivní kousek, kterému šílené CGI, nedokreslené linky a fakticky špatné finále sice ubližuje... avšak neláme vaz. Dost v pohodě! Více: ZDE
  11. Black Adam
    Black Adam (2022)
    6
    6/10. Black Adam je totální blbina. Popcornovka velkolepých rozměrů, která jede ve všech ohledech na moderní jistotu, že bude velmi snadným terčem tvrdé kritiky. Ale i tyhle přímočaré rubačky se dají dělat zábavně a nejnovější DC biják tuhle kolonku naprosto v pohodě naplňuje. Více: ZDE
  12. Halloween končí
    Halloween končí (2022)
    2
    2,5/10 Je to tragický. Koho napadlo ve finále letité ságy o dvou ikonických postavách raději sledovat z 80% stopáže jakýsi romanticko-dramatický bizár - no to mi hlava fakticky nebere. V rámci slasheru velmi slaboučké, bez zábavných killů či gore a tradičně tupější, než kdykoliv dříve. Nápady mohou znít na papíře fajn, ale pokud máte tragické provedení, tak vám to je k prdu. Experimenty zkrátka občas bývají horší, jak sázka na jistotu... a nový Halloween je toho krásným příkladem. Velké zklamání. Více: ZDE
  13. Nene
    Nene (2022)
    10
    8,5/10. Jordal Peele to dokázal. Lidstvo se od nepaměti žene za spektáklem a je fascinováno něčím novým a doposud nepoznaným... no a NOPE tyhle myšlenky fantasticky rozebírá hned na několik rovinách, zatímco nezapomíná předkládat technickou preciznost, opírat se o silné herecké výkony a u toho divácky bavit a děsit zároveň. Nepamatuji si, kdy jsem naposled sledoval "hororový" počin, který byl obsahem, audio vizuálem a tématy tak setsakra bohatý. Jakože wow. Fantastická jízda. Velká škoda, že to OPĚT náš konzum minulo. Ale to už je zdejší klasika. Více: ZDE
  14. Predátor: Kořist
    Predátor: Kořist (2022)
    8
    8/10. Predátor je zpátky, bejby! Nechat emzáckého frajera bojovat s lidmi, kteří jsou od mala vychováni k lovu, byla zcela geniální myšlenka a naštěstí to nestojí a nepadá pouze na ní. Úžasně se tu pracuje se samotným živočišným ekosystémem, tématy predátorů a lovné kořisti, zatímco příběh až nečekaně emotivně předkládá postavy a jejich motivy - přičemž jsem s šokem zjistil, že se mi snad poprvé v celé franšíze stalo, že mi na ústředních hrdinech skutečně záleželo. Pomalejší první polovina bravurně využívá "exotického" prostředí, postupně budující atmosféry a napětí, zatímco druhá až agresivním způsobem zvýší tempo a skočí do holého boje o přežití, několika šťavnatých sekvencí a především prezentuje úhlavního borce v plné parádě. Nepamatuji si, kdy naposled byl Predátor takovým kráječem. A řádně brutálním. Jsem prostě nadšen. A nový film žeru. Jo a Dakota Beavers se musí prosadit! Jeho scéna 1v1 je top tier! Více: ZDE
  15. Jednotky vesmírného nasazení
    Jednotky vesmírného nasazení (2020)
    6
    6,5/10. Nakonec dost v pohodě. Carell a Malkovich to neuvěřitelným způsobem táhnou (překvapivě i emocionálně), zatímco ostatní jsou trochu do počtu. Bizarní gagy se občas netrefí do vkusu (některé zas trefí jackpot) a vlastně celková nekonzistentnost materiálu škodí nejvíce. Přesto jsem se velmi bavil, postavy oblíbil a druhou sérii bych si dal více než rád. Držím palce! Více: https://www.youtube.com/watch?v=BeOV89PxdAY&t
  16. Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství
    Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
    6
    6,5/10. Mírné zklamání. Sam Raimi je ve výsledku hodně cítit a to mi udělalo velkou radost. Po delší době MCU produkt, který sice trpí typickou nemocí všech Marvelovek ale zároveň v něm prokazatelně cítíte autorskou stopu a jasnou vizi. Bez Raimiho šíleností alá Evil Dead (edit, kamera či zvukový efekty) by film byl sotva poloviční a je fakt dobře, že se mohl osobitě vyřádit a dát dvojce Strangea nějaký rukopis - který se pekelně dobře promítá do hororovějších elementů a švihnutějšího vizuálního kabátku. Problém nastává ve scénáři a nedotaženosti příběhových motivů, které nemají pevné základy, opodstatnění a vlastně se člověk ne a ne napojit na cokoliv, co hrdinové řeší. Stopáž je na takhle ambiciózní téma extrémně krátká - díky tomu hektická a prakticky není čas na nic víc, než hromadu atrakcí, zásadních posunů v ději a pár charakterových oblouků a příjemných překvápek. A je to fakt škoda. Mít k dobru dalších cca 30 minut, možnost se daleko hlouběji ponořit do variant vesmíru a postav a kdo ví... mohl z toho být vyloženě parádní komiksový film. Takhle to "ZASE" zůstává někde v půli cestě... ale díky Raimimu druhý Strange tahá za o něco silnější notu. Aspoň tak. Více ZDE
  17. Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství
    Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (2022)
    4
    4,5/10. Nerozumím, jak kdysi neuvěřitelně přitažlivý svět může nyní působit tak nudně, nezajímavě, sterilně a bez nápadů. Věci se dějí zcela nahodile a mnohdy bez vysvětlení, skvělý herci vypouštějí prázdné fráze, velkolepých záběrů je poskromnu a značka definitivně ztrácí půdu pod nohama a přichází o své kouzlo. Jeden z nejodfláknutějších blockbusterů poslední doby. Výhoda oproti dvojce? Má to rychlejší tempo, o něco lepší strukturu s dramaturgií a alespoň jedno zvíře opodstatňuje důvod, proč se tahle série nezbavila svého názvu. Jinak by ale bylo daleko lepší, kdyby Mlok dostal vlastní příběhy a tohle se definitivně trhlo jinou cestou. Smutný. Fakt smutný, protože základy jsou výborný. Více: ZDE
  18. Morbius
    Morbius (2022)
    4
    4/10. Trápení pokračuje a Sony naplno dokazuje, že netuší, co dělá a svým projektům absolutně nevěří. Trailerová kampaň se tak skládala s příslibů, které se samozřejmě nenaplnili (hraničí to až s podvodem) a Morbius je jednu ku jedné dalším promarněným projektem jako dřívější Venomové. Jde o film, jenž je natočen bez jakýchkoliv ambicí a podle manuálu "udělejme to rychle, levně a hlavně zaměnitelně". Je to jako se vrátit 15 let do minulosti a sledovat komiksové bijáky, které nemilosrdně rozprášil čas. Leto se může snažit jak chce... ale pokud nemá co hrát, tak neobstojí. Matt Smith si svou roli užívá... ale je jednookým králem mezi slepými. Struktura příběhu je přímočará a brutálním způsobem předvídatelná, jakékoliv témata jsou okamžitě smeteny ze stolu a výsledek připomíná ohlodanou kost, která ve střižně nechala většinu materiálu. Finále tragické. Fakt tragické a těch pár zajímavých nápadů (vizualizace schopností, pár gagů či "vztah" úhlavního dua) nezachrání skutečnost, že Morbius nenabízí nic... co by divák (v rámci gigantické konkurence) mohl ocenit. Opravdu fascinující prohra, kterou mi hlava nebere. A ty potitulkové scény jsou nešťastná tečka za tímhle nezvládnutým a unylým chaosem. Ach jo. Více: ZDE
  19. Ježek Sonic 2
    Ježek Sonic 2 (2022)
    8
    7,5/10. Tak tohle je dámy a pánové naprosto perfektní ukázka toho, jak udělat moderní rodinný biják, který kloubí jak herní kořeny, tak blockbusterové měřítko s pop kulturní dávkou referencí a skvělou zábavu pro všechny věkové kategorie. Kurdefix! To je tak osvěžující a přitom neuvěřitelně nostalgická trefa do modrého! Tvůrci si u pokračování byli očividně ještě jistější v kramflecích a předkládají ve všech ohledech nadupanější střelu, která těží ze silných stránek jedničky a přitom velmi šikovně rozvíjí Sonicův svět do budoucích příběhů. Na rozdíl od jiných pokračování však modrý ježura sebejistě stojí na vlastních nohou a působí uceleně a plnohodnotně. Kromě skvělých nováčků (Tails i Knuckles sympaticky mění dynamiku celého příběhu) si film opět krade pro sebe božský Jim Carrey a jeho Dr. Robotnik, jenž oproti minulé eskapádě nabral na šílenosti, živelnosti a jeho kadence hlášek je naprosto neuvěřitelná a přitom skvostně trefná. Miluju jak kloubí dvojsmysly, slovní hříčky, dospělácké narážky a celkově... miluju Jima za to, jak si to užívá a jak mě vrací do devadesátek. Kdyby ta první hodina nebyla tak nabušená, tak jdu se známkou ještě výš... ale druhá hoďka bohužel ztrácí tah na branku a delší stopáž se přeci jen projevila. Přesto... velice, ale fakt VELICE podařená zábava pro celou rodinu! A těch je jako šafránu! Více: ZDE
  20. Proměna
    Proměna (2022)
    8
    8/10. Hrozně jsem se bál, že Pixar narazí po delší době na čím dál méně častější průměr... ale obavy byly zcela zbytečné. Dospívání je bestie… a tady se bestie projevuje v podobě velké pandy červené, jenž slouží jako metafora k magické pubertě. Inovativní přístup k jinak dost klasickému tématu, který umí pracovat jak se silnou nostalgií, nepředvídatelným chováním, balíčkem pubertálních emocí, tak solidní dávkou trapných situací a gagů. V novince dochází pochopitelně i na zcela uvěřitelný konflikt mezi dítětem a rodičem a navazujícím odloučením, které útočí na správné emoce a rotující myšlenky. Baví mě... s jakou precizností a smyslem pro detail Pixar vypráví "banální" příběhy a přitom předkládá výpovědní hodnotu jako nikdo jiný z jejich konkurence a osobní vklad a zkušenosti se projevují takřka v každé scéně. Tohle bude nedoceněný střípek animované historie studia s lampičkou v logu a upřímně mě to mrzí. Jde totiž v jádru o stejně silný počin, na jaký jsme od těchto géniů běžně zvyknutí. Více: ZDE
  21. The Batman
    The Batman (2022)
    9
    9/10. Není to dokonalý film a pro mnohé bude (tříhodinová!) ponurá detektivka s minimem akce, odlehčením a neotesaným vypravěčským stylem těžkým oříškem, který dost možná většina nebude chtít rozlousknout. Ale pokud víte, co od nového Batmana čekat, vyznáte se ve filmařských postupech a nahlížíte na filmy jako na komplexní rébusy, jenž čekají na váš trpělivý postup, intepretaci a um ve vnímání všech klíčových detailů - jednoduše se zamilujete. Minimálně já jsem v tom až po uši. Více ZDE
  22. Vřískot
    Vřískot (2022)
    8
    7/10. Je to tam. Extrémně uvědomělý (haha meta) a až lehounce provokativní pátý Vřískot se vrátil v plné parádě a mám pocit, že jde o jednoho z nejlepších pokračovatelů celé série. Tenhle slasher měl vždy výhodu v tom, že se nebral tolik vážně a spíš si utahoval ze žánrových klišé svých kolegů. Což platí i pro novinku, která těží s diváckého očekávání (táhnoucí se lekačky), nelogického chování puberťáků (každý archetyp přítomen) či šílených twistů (je to vlastně mnohem jednodušší, než si myslíte). A tohle všechno v kombinaci s nadhledem, energickou režií a sympatickým tempem, dělá z nového Vřískotu velkou, fakt velkou zábavu! Jsem hrozně zvědav, kam to tvůrci posunou příště!
  23. Kingsman: První mise
    Kingsman: První mise (2021)
    6
    6/10. Jsem vlastně trochu zklamaný. Jednotlivé sekvence (Rasputin, akce na frontě či finále) fungují skvěle a Vaughn zkrátka umí vyvolávat působivé obrazce v kombinaci s přesným střihem a zvukovým podkladem - ale jako celek to bohužel tentokrát nedrží tak úplně pohromadě a projekt působí mnohdy až překvapivě zmatečně a roztahaně. Jak kdyby i samotný tvůrce nevěděl, jak to celé chce korigovat. Ústřední linka mi nepřišla vůbec nosná (Harris Dickinson tu nemá vděčnou roli) a postrádal jsem nějaké přesvědčivější argumenty a obhajobu, proč tento prequel ze světa Kingsmanů vlastně existuje. Nemohu se ubránit dojmu, že Vaughn sice chce z jinak pojatých špiónů vytvořit masivní universe... ale tak nějak nevidí, že na to značka dost možná nemá. Více: ZDE
  24. Krotitelé duchů: Odkaz
    Krotitelé duchů: Odkaz (2021)
    7
    7,5/10. Nečekal bych, že to povím... ale vedle jedničky rozhodně nejlepší přídavek do celé značky. Nejnovější Krotitelé vkusně balancují mezi tajuplnou teen scifárnou alá Stranger Things ale souběžně nezapomínají na své kořeny a plní fanouškovské sny a přání. Nostalgie je tu tak akorát a finále díky tomu funguje extrémně emocionálně - přiznám se, že nejsem až tak velký fanda franšízy ale finiš mě tedy sejmul brutálně. Celkově však projekt působí hrozně sympaticky, neb tlačí do popředí sympatické postavy, super nápady, vhodné gagy a atmosféru starších dobrodružných bijáků. Navíc tu máme opět neselhávajícího Paula Rudda, který si roli náležitě užívá. Kolem a kolem - moc pěkný přírůstek do série, u kterého jen doufám, že pokud se někdy bude navazovat... tak s velkou rozvahou. Více: ZDE
  25. Spider-Man: Bez domova
    Spider-Man: Bez domova (2021)
    8
    8,5/10. Tak v takovou jízdu jsem snad ani nedoufal. Perfektní balanc mezi prvotřídním blockbusterovým měřítkem hrajícím si s Multiversem a emočně vypjatým dramatem o dospívání a přebírání zodpovědnosti za své činy... aneb MCU Spider-man konečně vyspívá - stává se plnokrevnou postavou a noří se do vnitřního konfliktu, který v konečným důsledku expanduje do mnohem osobnějšího a epičtějšího měřítka, než po boku Avengers a druhých. Po letech se Holland konečně etabloval jako skutečný Peter Parker/Spider-man a já mám z tohoto bijáku upřímnou radost. Nápaditější akce využívajíc flexibilnosti a unikátního pavoučího pohybu, smysluplné návraty ikonických zlosynů, funkčně rozehrané dramata, přesné payoffy a hlavně kanonáda fanservisu, jenž potěší snad každého fanouška. Poctivá komiksárna a třetí nejlepší celovečerní Spider-man. V rámci SONY/MCU trilogie pak definitivně nejzdařilejší díl. Více: ZDE
  26. Eternals
    Eternals (2021)
    8
    7,5/10. Ale jo! Tady se ukazuje, že když Marvel chce, tak to opravdu jde. Chloé Zhao zřejmě měla mnohem volnější ruku než předchozí tvůrci a na nové vesmírné týmovce se to podepisuje náramně. Postavy jdou více do hloubky, projevují několik spekter emocí a hlavně přemýšlí nad tím - co vlastně dělají a jestli je to dobře. Palčivějších otázek a náčrtů o existenci samotného života tu najdeme mnohem více, stejně jako osobitějšího rámování a táhlejších záběrů bez dialogů... je to vlastně v tomhle kolosu jménem MCU hrozně osvěžující a člověk tomu chce každou minutu fandit. Jenže i přes bohatší stopáž se témata rozebírají spíše povrchově a není tu paradoxně tolik prostoru ke komplexnějšímu rozvinutí. Ale snaha se cení. Tentokrát tu totiž nemáme jen bandu sympatických postav (a že jich je!) a řemeslně dobře odvedenou akci (potyčka v lese!) protkanou typickým MCU humorem (tady bych stále ubíral)... tentokrát má film i silnou myšlenku, srdce a chuť vyskočit ze zavedené šablony. Snad se to v budoucnu ještě vykřeše k dokonalosti - našlápnuto je příjemně! Více ZDE!
  27. Duna
    Duna (2021)
    10
    10/10. Tady není o čem. Od Avataru jsem neměl pocit, že jsem v kině na podobně velkolepé filmové události a tenhle pocit vytrval po celou dobu delší stopáže, která ve výsledku utekla tak rychle, že jsem během titulků chtěl OKAMŽITĚ pokračování. Velmi unikátní, hloubavá, vizuálně podmanivá scifi odysea, která je stvořena pro velké plátna a filmové fanoušky, kteří chtějí víc, než zábavu a sterilní blockbustery. Pokud vám Duna nesedne - není to její problém. A není to i váš problém. Prostě nedojde k synergii zvoleného stylu, který Denis pro tuhle adaptaci zkonstruoval. A já ho za tenhle odvážný krok miluju. Nikdy by mě nenapadlo, že v kině pocítím podobné emoce, jako když jsem poprvé sledoval Společenstvo prstenu, Novou naději či první Matrix. Duna možná není obsahově a scénářem tak bohatá jako zmíněné projekty... ale díky pečlivé výstavbě fikčního světa a postupném odkládání karet na stůl - rozehrává tak podmanivý a zajímavý prolog k většímu příběhu, že v mém případě nemohu mluvit o ničem jiném, než o filmovém zážitku nejen letošního roku, ale dost možná poslední pětiletky. A to se tu vůbec nebavím o funkčních dramatech, politickém hašteření, designu celého světa, dech beroucí kameře, dokonalé hudbě, perfektně zvoleném hereckém obsazení či dalších proprietách, které dohromady tvoří událost jménem DUNA - na kterou pravděpodobně už nikdy nezapomenu. Ten kdo uvidí tohle scifi porno doma... je čistý barbar a já jdu ještě minimálně 3x koupit lístky, protože druhý díl MUSÍ přijít! Koření pro všechny! Více ZDE.
  28. Venom 2: Carnage přichází
    Venom 2: Carnage přichází (2021)
    4
    4,5/10. Nevím no... šokuje mě, jak málo se tvůrci snaží, aby tahle značka byla něčím víc, než pouťovou atrakcí pro teens, kterým stačí "vtípky" a bezduchá rubačka. Je to o něco snesitelnější než první díl ale žádná velká sláva se nekoná. Co z toho, že Hardy a Harrelson hrají dobře, když samotný scénář dobrý není. Co z toho, že tu máme parádního zlosyna, když mu rating nedovoluje víc, než vytvářet digi chapadla a trhat hlavy mimo záběr. Co z toho, že tu máme příslib do budoucna, když i podruhé jde jen o spotřební produkt v té nejryzejší podobě? Neuvěřitelně promarněný potenciál. Více ZDE
  29. Není čas zemřít
    Není čas zemřít (2021)
    8
    8,5-9/10. Je to randál. Režijně extrémně sebejisté, akcí naprosto kulervoucí a emočně snad poprvé v historii celé série na úplném maximu. To co bylo načrtnuto v Casinu a rozvětveno ve Skyfall nová Bondovka zúročuje na všech myslitelných frontách a přináší pro sérii tolika kýžený (doposud absentující!) aspekt v kombinace se vším, co na téhle značce lidé milují. Nebýt delší stopáže a v druhé polovině zklamavšího zlosyna - šlo by snad o vůbec nejlepší Craigovku. Ale to nevadí. Bond ve své historii ještě NIKDY nebyl takhle osobní a já tenhle odvážný krok kupředu naprosto adoruji. Taková rozlučka se v budoucnu bude jen těžko triumfovat. Paráda. PS: úvodní akce je v Imaxu NEUVĚŘITELNÁ! Více: ZDE
  30. Sebevražedný oddíl
    Sebevražedný oddíl (2021)
    8
    8,5/10. Warner se chytnul za hlavu a nechal u dalšího Sebevražedného oddílu Gunnovi naprostou kreativní volnost - díky čemuž máme letos po několika failech (zdravím F9) a zklamání (Black Widow, Mortal Kombat či Snake Eyes) konečně v kinech pořádný blockbuster! Nový Oddíl je esence komiksové šílenosti a ultimátní velkofilmové zábavy. Gunn nechává v šílené kadenci gagů, gejzírů krve a nápaditých akčních sekvencí pobíhat tlupu fantasticky napsaných a ještě lépe zahraných antihrdinů, kterým nezapomněl dát i pořádné srdíčko a vlastní mikro příběhy - alespoň většině. Mix několika žánrů je spleten takřka v dokonalé symbióze a já se nestačil divit... jak to všechno perfektně funguje i v postupné gradaci a napříč každou další vizuálně odlišnou kapitolou. Začátek je možná příliš hektický a zbytečně tlačí na sílu - a ano, některé postavy jsou bohužel upozaděny na úkor těch profláknutějších (s čímž je spojeno i nepochopitelné zbavování se postav s příslibem do budoucna)... ale to jsou jen drobečky výtek, které tahle týmovka v nekompromisní a šílené jízdě zanechala. Tohle je fakt lahůdka, kterou nelze odmítat. Jsem náramně spokojen! Jo a Polka Dot-Man a King Shark vládnou! Více ZDE
  31. Black Widow
    Black Widow (2021)
    4
    5/10. Příslib tvůrců o dalším Winter Soldierovi nenaplněn. Jakoukoliv snahu o přízemnější a kontaktnější souboje sráží naprosto příšerný střih (tempo je díky epileptickému editu celkově v první polovině dost mimo) a paleta přepálené akce se dostává i do naprosto obyčejných potyček... kde tyhle úlety nemají co pohledávat. Vážně je takový problém natočit honičku na motorkách či v autě bez digi výbuchů, umělých nárazů a desítky kotrmelců? Působí to komicky. Z postav z masa a kostí se stávají nesmrtelní terminátoři, kteří se nezapotí, neunaví a snesou cokoliv. Naštěstí tu máme alespoň parádní pasáž v Rusku a především komornější úvod, který předvádí to nejlepší ze zemitějšího Marvelu - velká škoda, že se to neudrželo po delší dobu stopáže. Hodně to táhnou postavy a prvek "rodiny"... což bych vůbec nečekal a casting se v tomhle bodě povedl na jedničku (David Harbour vládne! Florence pak s přehledem prodává svou dívčí neotesanost a nevykalkulovaný půvab) - opět tu však nastává klasický Marvel problém se záporákem, který je ZASE naprosto zaměnitelný a nepochopitelně nevyužitý. A přitom je Taskmaster v komiksech tak parádní materiál. Velká škoda. Dohromady nejde o žádný průšvih. Snaha ale mohla být opravdu o něco větší. Fajn rozlučka... ale kdyby nebyla... asi by to příliš nevadilo. Více: ZDE
  32. Luca
    Luca (2021)
    8
    8/10. Kdo čekal filozofující Duši... bude zákonitě zklamán. Kdo se rád vrátí do svých dětských let, představ a bujaré fantazie - bude nadšený. Pixar po delší době předkládá projekt, který ve všech ohledech sází na osvědčený koncept a v rámci animované tvorby nepřináší takřka nic nového. Jenže zas tomu nechybí to srdíčko. A já se na tomhle rošťáckém dobrodružství nechal plně unášet až do závěrečných titulků. Až je mi líto těch, kteří v dospělosti zapomněli... jaký byl svět kolem nich. Hrozně hřejivý film. Všechna čest! Více: ZDE
  33. Rychle a zběsile 9
    Rychle a zběsile 9 (2021)
    4
    4/10. Znuděný až na půdu. Devítka působí jak ojetina, které se zasekla převodovka, kouří z kapoty a točí se nonstop v kruhu. Vše jsme v téhle sérii viděli dříve a mnohem lépe. Chtělo by to akutně nějakou změnu, protože tahle kdysi zábavná stupidita dojela do slepé uličky. Dieselovo ego hází klacky pod nohy jakékoliv snaze o uvolněnost a kýč vidíte cákat doslova v každé scéně. Během dvou a půl hodinové stopáže doslova neexistuje čas na nic jiného, než na zádumčivé pohledy (místo smysluplných dialogů), sem tam hozený vtípek (Roman se snaží) a hromady akce, která nudí svým absolutně nekreativním provedením (světlá výjimka budiž díky první scéně s magnety a holčičím kočkováním). Pro mě slušné zklamání. Více: ZDE
  34. Chlast
    Chlast (2020)
    10
    9/10. Sledovat Chlast... je jako chlast pít. Započne to onou krásnou zvědavostí, příjemnou náladou a atmosférou, načež se dostaví děsivý bolehlav, chybování a sražení na kolena, které vyvrcholí smyslným vystřízlivěním. Chlast je zkrátka jako život. A já život tuze rád! Více ZDE
  35. Jupiter's Legacy
    Jupiter's Legacy (2021)
    6
    6/10. Inu Netflix se stále snaží o další napodobitele Umbrella Academy a zatím marně. Přitom Jupiter's Legacy má předlohu od Marka Millara (Kick-ass, Wanted, Kingsman), což je autorská podpěra, kterou by jim kdejaká jiná komiksová show záviděla. Bohužel však došlo opět k určité Netflixárně a předloha se ohlodala na základní "jakžtakž" funkční kostru (Josh Duhamel se fakt snaží!) a druhou půlku si pro jistotu vymysleli úplně. A škodí to tomu. Jak zbytečná natahovanost, neschopnost prodat vedlejší postavy (všichni se chovají na pěst), tak opulentní akce... která prostě opulentní není a připomíná kolikrát dvacet let staré seriály. To je vlastně perfektní příměr. Jupiter's Legacy působí tak trochu jako komiksový otloukánek z dvacet let staré historie. A to není nejlepší vizitka. Přesto by mě zajímalo, jak by to tvůrci po povedeném finále vedli dál, tak třeba na druhou sérii dojde. Více: ZDE
  36. Thunder Force
    Thunder Force (2021)
    4
    3/10. Tohle bolelo. Superhrdinové jsou samozřejmě v kurzu a naprosto rozumím touze po úspěšné komedii z tohoto ranku, kde dojde na parodování a využití ono super-konceptu... ALE tady to tvůrci zapomněli jaksi dodat. Nikdo nečekal zázraky. Ale že se tu super schopnosti nevyužívají na denním pořádku, to jsem šokován. Doslova si nevzpomenu na jediný gag, který by byl spojený s tímhle prvek, který měli tvůrci dřenit do alelůja. Vrchol kreativního humoru tvůrci prodali ve scéně, kdy hrdinky nemohou skrz svou postavu vystoupit z fešného auta. Wow. Fakt, že se během 90-minutové komedie zasmějete maximálně neselhávajícímu Batemanovi, který tu místo rukou nosí papundeklové klepeta... uh. I když nesmím opomenout separátní storku se záporáky - ta byla vlastně slušně napsaná a zahraná. Ale takových dílčích nápadů je tu prostě málo. Melissa se snaží působit hrozně fresh a zainteresovaně, ale ve stínu znuděné Octavie Spencer ji to je k prdu. A k prdu je celý tenhle projekt. Ruce pryč. Více: ZDE
  37. Liga spravedlnosti Zacka Snydera
    Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021)
    8
    7/10. Je to tam. Zlepšení po všech stránkách. Postavy (hlavně Cyborg a Flash) mají potřebné základy a prokreslenost, na kterých lze stavět i v macaté 4-hodinové stopáži, která překvapivě není tak přepálená, jak by se mohlo zdát. Pořád tu máme digi-maglajz (i když v prostřední a finálové potyčce imo přehlednější) a pořád jde o tentýž příběh, který ale díky bohu dává smysl - je tu kýžená výstavba, kontext a prostě to daleko lépe zaklapne ke konci do sebe. Rozhodně se tu najde hromada problémů (stále tu jsou některé WTF scény, zbyteční zpomalovačky, dlouhá úvodní expozice, prachobyčejná základní linie či zmíněné triky) ALE co je důležité - nerozpadá se to pod nátlakem několika vizí. Je to Snyder ve své nejryzejší podobě. A fakt, že se pokusil o něco odlišného a pro mě z velké části i funkčního... je pro mě velké plus. To srdíčko tam prostě má. Více: https://www.youtube.com/watch?v=ByJ8EOmATcI
  38. Raya a drak
    Raya a drak (2021)
    7
    8/10. Precizní animovaný blockbuster, který v hektickém tempu zvládá vykreslovat fantaskní svět plný audiovizuálních nápadů, solidně vystavěný ansámbl hrdinů a notnou porci slušné zábavy. Tahle "sázka na jistotu" se Disneymu prostě povedla a výsledný produkt dokáže zacílit na naprosto každého diváka. Neuvěřitelný, že se z pohádek pro děti (v moderní době) stávají produkčně a tématicky takhle opulentní velkofilmy. Více: https://www.youtube.com/watch?v=wRL2Wzg5FDI
  39. Lupin
    Lupin (2021)
    6
    6/10 Fascinace tohohle seriálu jde tak nějak mimo mě. Omar Sy je velkej sympaťák, najde se pár pěkných scénáristických nápadů a produkční hodnoty jsou překvapivě více než slušné... ale co z toho, když Lupin ničím nevybočuje a jde o obyčejnou fajn žánrovku?
  40. Wonder Woman 1984
    Wonder Woman 1984 (2020)
    6
    5/10. Tam, kde první díl sympaticky kombinoval válečnou romanci s pompézním komiksem, se druhý díl rozhodl ve funky atmošce rozehrát šarádu, která se rozpadá už v samotných základech (nedává to příliš smysl). Všemu podráží nohy lenivě sepsaný scénář, do očí bijící nesmysly a tragicky natočené akce, která patří zdaleka k tomu nejhoršímu, co nám komiksové blockbustery nabídli. Taková gumovost, nereálnost a digihnus by snad neprošel i v titulním roce 84 - děs běs. Nad vodou to opět drží ústřední dynamika dvou protagonistů (tentokrát spíše neselhávající Pine) a pár slušných nápadů spojené s danou dobou a komiksovým setupem. Jedničku fakt miluju. Dvojka je bohužel slušné zklamání. Více: https://www.youtube.com/watch?v=3OeKRzU1l0g&ab_channel=TorenCZ