Smrtelné zlo: Probuzení

66%

Komentáře a recenze 43

8
Kdybych měl být zcela objektivní tak by mé hodnocení bylo o stupeň nižší, ale když přihmouřím oči a zamyslím se nad tím jaké srajdy hororový žánr v posledních letech produkuje, tak prostě musím mírně nadhodnotit. Jsem velký fanda série a to je očividně i Lee Cronin. Tohle by Fanservice jako vínko. Všechno co máte na sérii rádi zde dostanete a navíc se to krásně brodí v krvi. Kamera je paradní, postavy se nechovají uplně debilně, masky se povedly, brutalita jede a celý je to audiovizuální wau co si zaslouží velké plátno. Bavil jsem se skvěle
9 394 bodů
6
"Maminka už pase červy." Většinou nechápu, proč pořád existuji tendence pořád dokola se vracet k původním značkám i přesto, že originální tvůrci už nemají zájem.. Nejsem fanda původního Evil Dead především proto, že mě to nebere jako horor.. Ovšem tohle serióznější pojetí je jiná podívaná.. Lee Cronin několikrát citlivě servíruje atmosférické okamžiky, které ale podle mě nefungují, anebo absolutně nepůsobí jako Evil Dead.. Postavy jsou zaměnitelné anebo otravné. Současně tvůrci ukazují, že chápou unikátní kamerový přístup, jaký Raimi vnuknul celé značce a několikrát ho solidně napodobí. Jenže problém je zase v příběhu , jenž je dokonale tuctový. A jediné, co táhne tenhle snímek je výkon Alyssy Sutherland, kterou vyloženě nesnáším kvůli roli u Vikingů, ale tady válí. Pokus o serióznější podání někdo ocení, ale kdo přišel na Smrtelné zlo, přece nemůže být potěšen. Zaměnitelné postavy, které jsou divákovi ukradení, že naopak mám tendenci fandit ať je, co nejefektněji zamordují.. Jmenovat se to jinak, tolik by mě to neiritovalo.. Ale dobrá jednohubka.. 60%
8 671 bodů
2
Remake z roku 2013 jsem si užil více navzdory tomu, že Evil Dead Rise do série přináší trochu nových prvků. Zasazení do bytového domu i nová podoba démona v závěru potěší, ale já upřednostňuji to, jak dobře je s prvky naloženo před počtem prvků nových - ideální je samozřejmě obstát v obojím. EDR opět vypadá o něco lépe, ale zdá se mi méně dravé a explicitní, což je problém, když je to v první řadě krvák, kterýžto má pro mě blíže k akčnímu filmu než hororu, což je žánr definovaný strachem - samozřejmě záleží na tom, jakou hrůzou na vás dopadá filmové násilí. Pro mě je filmové násilí spíš napínavé a zábavné než strašidelné, ale zde se mi ho dostalo méně než v remaku a méně než bych chtěl. Velké množství vražd není ani vidět (sousedi na chodbě). Také mě otravuje, když postavám dlouho trvá, než pochopí, jak se věci mají. S tím se samozřejmě nese jistá vyumělkovanost. Tohle prostě není typ filmů, jemuž dobře slouží, když je divák o tolik dál před postavami. Alyssa Sutherland je opravdu skvělá jako posedlá a já přirozeně chtěl, aby po tom baráku běhala a dělala všem hegen. Ostatně právě oni vypečení démoni jsou možná tím nejvýraznějším prvkem série. Tvůrci si to ale stále neuvědomili a chtějí diváka děsit, takže ho nutí sledovat nezajímavé obyčejné postavy, s nimiž má divák soucítit při jejich snaze přežít, jenže to vůbec nefunguje, protože divák se v první řadě přišel podívat na to, jak tyhle postavy skapou a opravdu nepřilne k takto nezajímavým a necharismatickým postavám, které navíc často prokazují svou stupiditu (patřičně nereagují na situace) i neschopnost. Strach o postavy tedy nehrozí. Strach z démonů je absurdní a na strach z násilí je tu toho násilí málo. Film má vadu ve svém jádru: Takový je výsledek, když tvůrci umí dobře natočit nějakou creepy scénu, ale vůbec neví, co jsou primární kvality díla a na čem tedy dílo postavit, jak dílo zkomponovat a co naservírovat divákům. Není se ale čemu divit, že to neví Cronin, když to neví ani sám producent a otec série, Sam Raimi, nebo samotní diváci.
mojmir.sedlacek
6 050 bodů
5
Motorovka, nelogické chování postav, hektolitry krve a pokusy o humor. Pro koho se jedná o dostatečnou charakteristiku série Evil Dead, ten může být s novým, řemeslně zdařilým pokračováním spokojen. Ale očekávat od Probuzení cokoli originálního se vyplatí ještě méně než číst si před spaním z Knihy mrtvých.
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
7
Čo sa týka zvuku, kamery, atmosféry, krvi a ľakačiek, tak tie sú spravené na jednotku. No nie som si istý či toto isté môžem povedať o príbehu ktorý nám neprináša veľa nového a hlavne koniec mi neprišiel až tak dobre atmosféricky urobený ako začiatok. ALE naozaj sa mi ten film páčil a som rád že to dopadlo ako tak dobre pretože to mohlo byť horšie, ale aj lepšie. Ako nástupca série Evil Dead je to podarený a hlavne krvavý horor. Jeden z najlepších tohto roku. HODNOTENIE: 7,5/10
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 361 bodů
4
Technicky skvěle natočený film, jehož jednotlivé scény, jsou parádně vystavěné, takže to na první pohled působí jako kompetentní horor a zástupce značky Evil Dead. Ovšem i přes všechny snahy to strašně nudí a vůbec neděsí. Ono to totiž nefunguje jako celek. Není tu dost odmlk, dost jasných sázek, dost uvěřitelného vývoje ve vnímaní postav. Tón se neustále nemůže rozhodnout ke kterému Evil Deadu chce mít blíž a tak nakonec nepůsobí vůbec jako Evil Dead. Není to dost konceptuálně zajímavý horor se šarmem, není to dostatečně béčkový a není tu nikdo se šarmem Bruce Cambella. Přitom by stačilo obstát aspoň v jedné z těchto kolonek. Možná povrchně to působí jako součást sérii, ale vůbec to tak není. Ve výsledku je to průměrný horor podkopaný snahama být Evil Dead. Musím ale vychválit Alyssu Sutherland jako démoni mámu, ten výkon z toho udělal aspoň něco zapamatovatelnýho.
  • Vizuál
  • Alyssa Sutherland
  • Postavy
  • Scénář
  • Horor
  • Špatná výstavba
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
8
Být matkou je hoře. Evil Dead film, který má světu co říct. Víc prosím a klidně ještě brutálněji.
Barbarrossa698
Barbarrossa698
2 322 bodů
5
Trapný film nic zajímavého
JaraSlama
JaraSlama
2 088 bodů
7
Existuje jen málo pokračování hororových frančíz, které se rozhodnou navrátit svět představený v už osmdesátkách a opravdu se jim povede zachovat kvalitu a motivy původních filmů. Evil Dead je jedním z nich a my tu dostáváme zasazení do moderní doby s rodinou, které toto neštěstí potká. Efekty vypadají skvěle, vrací se tu ikonické Raimiho záběry a dokonce i motorová pila, která je pro celou sérii tak symbolická. Tento film se nesnaží být tolik strašidelný a opět jsme svědky nadpřirozena, které málokdo dnes ocení. Pokud vás bavil jakýkoliv díl série (kromě toho špatného remaku z roku 2013), tak byste u jednoho z nejlepších hororů roku neměli chybět.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
7
Fanoušek Evil Dead série by mohl odejít z kina spokojený. Má to všechno, co by tento titul měl mít a ještě něco navíc v trochu jiném kabátku, který ctí a zároveň upgraduje jisté prvky původních filmů. Někomu by se nemuselo zamlouvat, že formát více zvážněl a snaží se hrát na trochu děsivější strunu, ale moje osobní očekávání mě nechalo tak nějak se strachem na uzdě a kniha Naturom Demento je pro mě spíše pohádkou na pobavení, než děsivými představami a proto si hovím v jednotlivých gore a creepy scénách spíše více uvolněně a to se mi líbí, protože tohle přesně v tomhle žánru hledám. Herecky je to slušně odvedené a snad ani jedna postava tady zbytečně nepřehrává. Nicméně Alyssa je klenotem tohoto filmu a žasnul jsem nad jejím posednutím, křikem, hláškami a make-upem. Zvukově je ten film v hororovém žánru opravdu nejdál za poslední roky a často mě překvapovalo, jak mě jen zvuk dokáže hezky navnadit na nadcházející scénu plnou gore vymožeností a šílených nápadů. Krve máme v bytovce také dost a Lee Cronin opravdu dokázal využít tuhle lokaci na maximum a budu moc rád, pokud v podobném duchu bude pokračovat případné pokračování. Budu se těšit.